Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det bara min bebis som inte kan klappa händerna? jag försöker visa honom men han bryr sig icke.
Får se när han kommer på hur man gör! Han tycker det är kul när jag gör det men ingen ansats till att prova själv. Jag är inte direkt orolig men det är intressant hur olika det är med alltHär knäckte hon koden först häromdagen! Hon har klappat mot våra händer men inte i sina egna - förrän nu då.
Min stora som också var tidig med grovmotoriken var helt ointresserad av att vinka och klappa händerna. Han visade nån gång innan ettårsdagen och sen dröjde det igen innan han fortsatte. Lilla E har klappat händer och vinkat sen runt 8 månader och tycker det är buskul, men hon varken står eller går och är inte speciellt intresserad av det heller.Får se när han kommer på hur man gör! Han tycker det är kul när jag gör det men ingen ansats till att prova själv. Jag är inte direkt orolig men det är intressant hur olika det är med allt
Jamen precis så som du beskriver din stora har båda mina varit. Superfokuserade på att krypa, stå, gå, klättra, undersöka grejer. Men totalt ointresserade av att klappa händerna, vinka, härma djurläten mm. Dottern gjorde allt det senare men aldrig speciellt engageratMin stora som också var tidig med grovmotoriken var helt ointresserad av att vinka och klappa händerna. Han visade nån gång innan ettårsdagen och sen dröjde det igen innan han fortsatte. Lilla E har klappat händer och vinkat sen runt 8 månader och tycker det är buskul, men hon varken står eller går och är inte speciellt intresserad av det heller.
Jag är så fascinerad av barnens olikheter och likheter, och utan värdering eller stress tycker jag det är coolt att märka hur olika dom fokuserar sina intressen och lär sig. (Brukar lägga till just detta eftersom många tror att man är orolig bara för att man nämner något barnen inte "är bra på" )
Lilla E härmar både ljud och rörelser, lärde sig high five på en gång, dansar och rör sig i takt till musik mm, medan brorsan var en fena på att sätta ihop och ta isär och annat pill och inte brydde sig alls om det lilla E gillar. Hans intressen har till stor del hållit i sig så det ska bli kul att se hur lilla E fortsätter
Jamen precis så som du beskriver din stora har båda mina varit. Superfokuserade på att krypa, stå, gå, klättra, undersöka grejer. Men totalt ointresserade av att klappa händerna, vinka, härma djurläten mm. Dottern gjorde allt det senare men aldrig speciellt engagerat
Måste vara häftigt att se hur syskon kan vara så olika!
Är det bara min bebis som inte kan klappa händerna? jag försöker visa honom men han bryr sig icke.
Alltså det här med att stoppa saker i munnen är vi ute så kan man knappt släppa honom med blicken innan han har petat in sand, ett löv, ett gammalt äckligt äpple eller en sten i precis jättedålig storlek i munnen Inne äter han kartong och toapapper om han kommer över det, och biter sönder bokryggar. Kul