Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har det varit så varmt att tilllochmed lilla fryslorts-E tyckte om att bada! Vi har hängt vid en liten sjö hela dagen och lilla E har en liten uppblåsbar bil som hon flyter i. Kan ni förstå gulligheten när man "kör" omkring henne i vattnet och hon gör små motorljud?
Visa bifogad fil 97826
Tack Bilen är köpt på Rhodos för 3 år sedan, finns kanske liknande i Sverige men just nu kan jag inte komma på var jag sett det.Vilket underbart kort
Vart har du/ni köpt bilen?
Dags för fortsatta tester på ongen. Nu ska vi göra genetiktester på oss alla tre, tydligen har läkarna inte gett upp syndromet de misstänkte från början
Alltså, hon känns ju helt frisk och redig, men vad vet jag. Och det är ju såklart bra att de utreder vidare. Så vi vet. Ifall vi vill ha fler barn osv. Men jag blir ju lite knäpp. Går och letar fel på henne istället, trots att jag tycker att hon är som vilken unge som helst
I övrigt har hon börjat käka mer och mer mat, men ogillar fortfarande när det blir för mycket bitar. Gav henne risotto igår och hon såg ut som att jag försökte döda henne
Nästa vecka drar vi till Spanien (och får vårt hus! I Sverige alltså, inte i Spanien ) och det ska bli SÅ underbart.
En sista vecka med njut innan jobbet drar igång igen för min del
Ja det är väl bra att de utreder grundligt antar jag! Men även om det skulle vara något syndrom kan hon ju inte ha någon särskilt ”grav” version. Om inget märks och det är så svårt att hitta menar jag?
Nej, det lär hon inte ha. Men det känns ju ledsamt ändå såklart. Man vill ju helst att ens barn ska vara så friskt som möjligt. Och eventuella framtida barn.
Så det är ju jättebra att de verkligen kollar upp det, för hennes (och vår) och eventuella syskons skull.
Men ja, hon verkar må strålande.
Jag är numera tillsvidare-anställd och har en massa semesterdagar att ta ut. Det innebär att jag kommer vara hemma en del dagar med E. Hon kommer nämligen bara gå 4 dagar i veckan fram till årsskiftet. Och eftersom jag har så många semesterdagar så kommer jag även lägga en del vid hennes inskolning. Kommer vara så skumt eftersom jag började jobba i februari efter att ha varit föräldraledig på halvtid från hon föddes då jag pluggade. Herrejösses, vilken semester det blir
Jag insåg för någon vecka sedan att jag glömt ta några veckor semester i sommar istället för FL. Plus att jag har 20 dagar sparade sen förra året
Får ni spara hur mycket ni vill varje år?
Vi får spara allt över 20, dvs vi måste ta ut 20 dagar. Då jag får 31 nya dagar vid årsskiftet så kan jag lika gärna ta ut det alla årets dagar så mannen också kan spara lite föräldradagar.
Hur många tänder har A?Snacka om att A blev nöjd när han lärde sig gå Så stolt! Nu tar han sig fram gåendes runt i hela huset och även utomhus om han är barfota. Skor är lite klurigt än så länge.
I övrigt dreglar han absurda mängder, det borde verkligen inte vara fler tänder på gång nu så jag fattar inte riktigt varför
Tålamod är för övrigt en annan. lilla E har hittills enormt fokus och kan sitta länge och pilla med en och samma grej. Nu imorse har hon lekt med "megabloks" (tänk ännu större typ Lego än Duplo) och trots i princip obefintlig framgång när det gäller att sätta ihop klossar har hon snart ägnat en halvtimme åt att försöka få ihop två av dem. Storebror hade antagligen slängt dem all världens väg i frustration för länge sen, när han var i samma ålder... men detta verkar vara ännu en grej där syskonen skiljer sig radikalt åt
Åtta stycken har han, fyra uppe och fyra nere. Första kindtänderna borde inte dyka upp än på några månader enligt vad som verkar vara vanligt. Å andra sidan har jag hört om barn som inte fått några tänder alls förrän vid 18 månader så det kan vara väldigt olika.Hur många tänder har A?
Lilla E fick ju 6 tänder på ganska kort tid kring 8 månader men sen har det varit stilla på den fronten. Får se när resten dyker upp. Storebror hade fått de flesta tänderna vid förskolestart vid 18 månader men detta verkar vara ännu en grej där syskonen skiljer sig radikalt åt