3,5 år och helt fantastisk men så krävande
Förstår precis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
3,5 år och helt fantastisk men så krävande
Vi lägger F mellan 19-20.30 på kvällarna (beror lite på sömnen då dagen). Han vaknar sen ca 1 gång varje halvtimme och vrålskriker. Ibland räcker det med att hjälpa honom i med nappen ibland inte då får vi ta upp och trösta eller mata.
Detta håller på fram till typ 23. Efter det måste vi sova med honom för att han ska öht sova något.
Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter... Vi håller på att gå under..
Är inte 3,5 år dessutom en sån där typiskt extra jobbig ålder för det händer så mycket då, i utveckling? Har såklart ingen egen erfarenhet av fler barn men är ganska övertygad om att det kommer vända och bli enklare!Vi lägger F mellan 19-20.30 på kvällarna (beror lite på sömnen då dagen). Han vaknar sen ca 1 gång varje halvtimme och vrålskriker. Ibland räcker det med att hjälpa honom i med nappen ibland inte då får vi ta upp och trösta eller mata.
Detta håller på fram till typ 23. Efter det måste vi sova med honom för att han ska öht sova något.
Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter... Vi håller på att gå under..
På tal om tuffa perioder så tycker jag inte att det blir lättare, det kommer nya saker hela tiden. Vår 6 åring har först nu kunnat somna i eget rum utan oss. Och då har det varit myrsteg dit genom att först sitta bredvid sängen, sen på andra sidan rummet, sen strax utanför rummet osv. Och som ny sak för oss är att E vaknar på nätterna, ibland med glada melodier och ibland med ledsna skrik. Hon är sedan vaken i snitt 2 timmar innan hon somnar om, hon vaknar runt 3-4 tiden så vissa dagar är vi helt slut.
Är 6-åring ”först nu”? Vi ligger bredvid och nattar vår 7-åring och har inte tänkt tanken att det skulle vara sent?
Det är en fortsättning på en fråga i ett tidigare inlägg på denna sida som handlar om ett litet barn som behöver samsova för att kunna sova. Då det rör en fråga som många föräldrar ställer när de har relativt små barn så skrev jag mest allmänt utan att tagga aktuell person. Jag tror på att barn somnar själva när de är redo för det, därav mitt "först nu" gällande 6 åringen. Finns ingen värdering överhuvudtaget om att det är försent.
Nä jag menade mest av samma anledning att vi inte heller vid dryga sju år tänkt på att det skulle vara sent. Och är inte heller något vi försökt träna på Räknar kallt med att de så småningom kommer vägra att sova bredvid mamma oavsett
Är inte 3,5 år dessutom en sån där typiskt extra jobbig ålder för det händer så mycket då, i utveckling? Har såklart ingen egen erfarenhet av fler barn men är ganska övertygad om att det kommer vända och bli enklare!
Där kom första stegen..! Två steg på raken för första gången, han har provat ett steg förut men tappat balansen ganska omgående. Min lilla bebis
Haha! Ja vi får se hur många bulor det blirLåter livsfarligt
Har han hunnit fylla 9 månader?