Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått mitt livs första mjölkstockning och AJ som fan! Har 39 graders feber och mitt högra bröst ser ut och känns som en handboll fylld med sten . Dunderklump vill inte amma på den sidan eftersom han inte får grepp när bröstet är så stort, så jag får pumpa medan jag gråter av smärta. Jisses, hoppas det här går över snabbt.
Bankade vitkålsblad! Sägs vara effektivt mot mjölkstockning. Bryt av från kylt kålhuvud och banka på bladen med en kavel, lägg i bhn. Låter knäppt, men vet att det hjälpt många. Ta ipren och Alvedon också. Stå på alla 4 över bebis och amma med bebis haka mot stockningen. Cottermans grepp kan hjälpa om bröstet är svullet och bebis inte får tag. Sätt fingrarna runt vårtan och tryck, det pressar liksom tillbaka mjölken lite i bröstet.
Hoppas det släpper snart!
Här går snorsugen och physiomeren varm. Hon kissar en hel del så vätska verkar hon ju få i sig även om jag tycker att hon ammar väldigt kort just nu.
Det gör så vidrigt ont Har du nån värmedyna? Om inte så fyll en petflaska med varmt vatten, linda in i en handduk och håll mot bröstet och försök massera så det blir mjukt igen.Har fått mitt livs första mjölkstockning och AJ som fan! Har 39 graders feber och mitt högra bröst ser ut och känns som en handboll fylld med sten . Dunderklump vill inte amma på den sidan eftersom han inte får grepp när bröstet är så stort, så jag får pumpa medan jag gråter av smärta. Jisses, hoppas det här går över snabbt.
Det gör så vidrigt ont Har du nån värmedyna? Om inte så fyll en petflaska med varmt vatten, linda in i en handduk och håll mot bröstet och försök massera så det blir mjukt igen.
Hoppas det släpper fort
Skönt men aj ajLillebror sov från 21 till 10 i natt ! Mina bröst sov till 06.30. Vet ju att man helst inte ska pumpa om man vill att brösten ska anpassa tillgång till efterfrågan, men vilken lättnad det var att få ut ett par deciliter .
Svamp i munnen är ju ett helvete att bli av med!! Har behandlat till och från här sen bebis va typ 3 veckor och nu är han snart 3 månader och har det igen får kolla med BVC t veckan...Vidrigt jäkla förkylda än jag och Sammy, Caspian har haft feber inatt och har legat som ett plåster på mej hela natten (blivit förbaskad när han blivit för varm/frusit om vartannat, sömn lika med noll för mej)
Båda barnen har fått svamp/torsk i munnen dessutom, Sammy snor Caspians nappar och har fått det han också så idag har jag gjort ett röj och kokat alla nappar och annat som är i kontakt med munnar (från och med nu får vi vakta Caspians ägodelar)
Sammy hade svamp när han va spädbarn och då fick jag i brösten samtidigt och det är otroligt oskönt så nu försöker jag mota Olle i grind för det går i regel över av sej själv, men ska Sammy fortsätta sno nappar så kommer det ju bara gå runt.
När Sammy hade det som spädbarn va det borta på ett par veckor utan behandling, han va vit på hela tungan och i kinderna. Caspian har enbart i kinderna och inget på tungan. Han hade på insidan på läpparna förut med det har försvunnit, så jag hoppas det ger sej men jag ska till bvc nästa vecka på 6v kontroll så då får hon titta i vilket fallSvamp i munnen är ju ett helvete att bli av med!! Har behandlat till och från här sen bebis va typ 3 veckor och nu är han snart 3 månader och har det igen får kolla med BVC t veckan...
Caspian har också lite magknip emellanåt, bra några dagar och knip nån dag och så håller det på. Han sover dock gott på nätterna mellan amningarna .Vår mini har fyllt en månad och redan gått upp ett kilo. Det börjar bli dags för min käresta att börja jobba igen, men vi har skjutit på det någon vecka eller två till. Nätterna är inte så lajbans än, mini ammar varannan timme från 22-04, och de senaste dagarna har han sedan fått magknip och varit vaken fram till 8... när syrran vaknar. Nu tar pappan början av natten så att jag åtminstone får sova mellan amningarna 22-12, men om han ska börja jobba blir det nog tufft att vara uppe så pass sent. Jag håller tummarna för att den nedrans magknipen ska upphöra men har låga förhoppningar på att det sker snart.
Oj låter jobbigt, tur att pappan kan vara hemma ett tag till.Vår mini har fyllt en månad och redan gått upp ett kilo. Det börjar bli dags för min käresta att börja jobba igen, men vi har skjutit på det någon vecka eller två till. Nätterna är inte så lajbans än, mini ammar varannan timme från 22-04, och de senaste dagarna har han sedan fått magknip och varit vaken fram till 8... när syrran vaknar. Nu tar pappan början av natten så att jag åtminstone får sova mellan amningarna 22-12, men om han ska börja jobba blir det nog tufft att vara uppe så pass sent. Jag håller tummarna för att den nedrans magknipen ska upphöra men har låga förhoppningar på att det sker snart.
Storebror var likadan men lillebror är inte sån och det är SÅ skönt.Fasen vilken hungrig bebis vi har fått, nätterna är han som en igel som sugit sej fast Bäst sover man tydligen med en tutte i munnen, och skulle man lirkat loss sej så tvärvaknas det inom 30min.
Tur att han inte är sån dagtid
Sedan 2v så har han och Sammy samma sovtid på förmiddagen, guld!! Kan ju få massor gjort under tiden dom trynar
Sammy ammade 2ggr/natt tills han va 4mån sen började han sova hela nätter, å andra sidan så åt Sammy läääänge/gång. Caspian är otroligt glupsk och äter fort i jämförelse (och ofta som sagt)Storebror var likadan men lillebror är inte sån och det är SÅ skönt.
Lyxigt att de sover lika, förstår att du får mycket gjort då