BM-besök idag! Inte min vanliga utan en BM från BB. Förutom alla vanliga kontroller så gick vi igenom födelseplanen/förlossningsbrevet som jag fyllt i. Kändes inte som några konstigheter. Pratade lite om minskade fosterrörelser då jag tyckt att bebis varit ovanligt lugn nu i helgen. Blev att ta en CTG-kurva (skönt när de är noggranna!) och till en början sov bebis nog, för BM var inte riktigt nöjd med kurvan, hon sa att den inte säger oss något egentligen, så hon ruskade om magen ordentligt och gav mig två glas saft. Då blev det lite mer liv
Hade lite sammandragningar under tiden jag satt där också, vilket ju syns på kurvan. Lite kul tycker jag när man verkligen kan se svart på vitt vad som händer. BM blev nöjd med kurvan och sa bara att hon skulle visa den för läkare senare (standard).
Sen var det då dags för det jag sett fram emot, hinnsvepningen! Eller ja, jag har väl inte sett fram emot själva grejen, men hoppas ju på att det ger resultat
Först hade hon lite svårt att nå, men sen gick det bra. Gjorde inte ont men var lite obehagligt förstås. Hon rörde runt en hel del och sa sedan att hon tycker att hon tog i ordentligt, så "måtte det inte ge resultat!". Men det vet man ju aldrig förstås, jag hoppas dock verkligen att det sätter igång något. Jag var i alla fall 3 cm öppen, men hon sa att det gick lätt att vidga ytterligare, till i alla fall 4 cm i dagsläget. Känns bra! Fanns dock en del kvar av livmodertappen.
Nu ikväll har jag haft lite molvärk och lite sammandragningar, men känns inte direkt som att något är på gång. Vi får se vad som händer helt enkelt. Vi passade på att gå ut i trädgården med kameran och fota magen lite innan det är för sent. Tog i princip inga bilder när sonen låg i magen, vilket känns lite synd så här i efterhand, så kul att vi hann med det nu. Sonen satt i vagnen medan vi fotade, men sedan ville han vara med, så nu har vi några roliga bilder på mig i långklänning med sonen i sin Batman-body i famnen
Även katterna ville vara med, sprang runt fötterna på mig hela tiden
Ska bli kul att se resultatet när sambon är färdig med bilderna.
Återbesök till läkare på onsdag, då får vi veta om det hänt nåt mer! Annars blir det väl en svepning till. Hoppas att ni mår bra alla!