Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sååå trött på att vara gravid nu!
Svettas som om jag sprungit ett maraton trots att jag är typ stilla.
Magen går bananas så jag får springa på toa mest hela tiden.
Har ont i hela magen och bäckenet och det känns helt döjobbigt att röra sig och samtidigt är jag så rastlös och pirrig i hela kroppen så jag skulle verkligen må bra av att typ ut å springa... :wtf:
Skittrött men kan inte sova..
Imorgon är det 17 dagar kvar till BF.. .
Jag kommer typ ta livet av mig om jag ska gå över tiden en hel evighet med...

Imorgon kommer de och börjar riva badrummet..
Undrar hur jag ska stå ut med oväsendet, har blivit så känslig för allt..

//
Pip och gnäll kärringen
 
Gnäll på @pulkaskurk! Skulle jag också gjort!

Här är det 37 dagar kvar och jag försöker låta bli att tänka på att det bara är 16 kvar till när vattnet gick med sonen... Ska jobba 3 veckor till och det börjar verkligen bli nedräkning...

Men jag tycker att det är kämpigare nu än vad jag minns från förra gången. Mer sammandragningar och den där känslan av att bebisen sticker ner en kniv mellan benen som kommer ibland är inte jättehärlig :p Fast jag tror ändå att jag kommer rätt lindrigt undan.
 
Jag har 13 dagar kvar nu och börjar min föräldraledighet idag. Känns skönt då jobbet varit ganska obekvämt det senaste, men samtidigt, vad ska jag göra nu hela dagarna!? Känns lite som bortkastad ledighet när jag inte riktigt kan rida som jag vill, greja med gården som jag vill... Men men!
Har börjat få lite mer förvärkar de senaste dagarna så hoppet om att slippa gå över tiden har börjat infinna sig, haha.:)
 
Jag har 13 dagar kvar nu och börjar min föräldraledighet idag. Känns skönt då jobbet varit ganska obekvämt det senaste, men samtidigt, vad ska jag göra nu hela dagarna!? Känns lite som bortkastad ledighet när jag inte riktigt kan rida som jag vill, greja med gården som jag vill... Men men!
Har börjat få lite mer förvärkar de senaste dagarna så hoppet om att slippa gå över tiden har börjat infinna sig, haha.:)

Skönt! Jag har varit ledig sedan juli :angel: Man fikar, grejar i stallet, är ute med hunden, städar (aldrig varit så rent här hemma), lägger pussel, vilar, surfar, hänger med kompisar, osv. Blir dock lite långtråkigt emellanåt men då försöker jag tänka på att det är bra att vila lite för snart kommer man inte kunna göra det längre :D

Jag har förövrigt fått världens halsbränna. Blir till att tänka lite på vad och hur man äter för fy tusan så obehagligt detta är.
 
Skönt! Jag har varit ledig sedan juli :angel: Man fikar, grejar i stallet, är ute med hunden, städar (aldrig varit så rent här hemma), lägger pussel, vilar, surfar, hänger med kompisar, osv. Blir dock lite långtråkigt emellanåt men då försöker jag tänka på att det är bra att vila lite för snart kommer man inte kunna göra det längre :D

Jag har förövrigt fått världens halsbränna. Blir till att tänka lite på vad och hur man äter för fy tusan så obehagligt detta är.

Omeprazol.
 
Här vaknade jag förkyld och med lite ont i halsen. Den där jobbiga nivån som man ändå känner av men ändå inte känner sig "sjuk" och för pigg för att motivera att vara sjuk och hemma från jobbet. Speciellt med tusen saker att hinna göra innan föräldraledigheten börjar.

Även sonen är lite snorig men verkar pigg annars. Finns väl risk för att detta är början på en lååång höst och vinter med ständiga förkylningar. Känns ju som en liten utmaning att kombinera bebis, höst och vinter, och dagisbarn :nailbiting:
 
Här är en till som är gnällig och trött på att vara gravid. Sover dåligt och har extrem halsbränna oavsett vad jag äter (har haft det i många veckor nu..) och inatt började jag blöda näsblod rätt vad det var.

Inte nog med detta så har hyresvärden skickat hit hantverkare/målare som drar igång kl 8 ALLA VECKANS DAGAR och jag brukar försöka sova mellan 7-9 typ då det brukar vara lite lugnare i magen :crazy: Stört omöjligt att försöka sova med en skylift och stegar utanför fönstret.

Dessutom börjar jag på att bli rejält irriterad på mannens släkt. Vi har sagt till dem att vi inte vill att någon skriver/avslöjar om vår graviditet på sociala medier. Likförbannat skrivs det småsaker som hintar mot det och nu senast blev mannen taggad i ett pappainlägg :meh: Hur svårt kan det vara att respektera någons åsikter?!
 
Fröken har blivit mer och mer närhetssökande och nu är det i princip omöjligt att få henne att sova i nästet på nätterna. Hon ammar och somnar bredvid mig, jag försöker lägga över henne, hon vaknar.:meh: Så nu har hon fått sova bredvid mig men det känns sådär, känns liksom inte helt tryggt.:crazy: Men vad gör man?

Hon har dessutom haft lite magknip som inte gjort det bättre.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Skönt! Jag har varit ledig sedan juli :angel: Man fikar, grejar i stallet, är ute med hunden, städar (aldrig varit så rent här hemma), lägger pussel, vilar, surfar, hänger med kompisar, osv. Blir dock lite långtråkigt emellanåt men då försöker jag tänka på att det är bra att vila lite för snart kommer man inte kunna göra det längre :D

Haha japp, har precis städat alla köksskåp, ätit muffins och pussat på hästarna :angel: Ska nog kunna måla lite i stallet nån dag också.
 
Fröken har blivit mer och mer närhetssökande och nu är det i princip omöjligt att få henne att sova i nästet på nätterna. Hon ammar och somnar bredvid mig, jag försöker lägga över henne, hon vaknar.:meh: Så nu har hon fått sova bredvid mig men det känns sådär, känns liksom inte helt tryggt.:crazy: Men vad gör man?

Hon har dessutom haft lite magknip som inte gjort det bättre.
Vi är egentligen i sommartråden- men precis samma här...
Brukar sova första passet i nästet men sen går det oftast inte att smyga över honom.
Sover på min arm ...
 

Har köpt och ätit gaviscon de senaste veckorna och det har varit bra tycker jag. Får se om jag kanske får övergå till omeprazol om det inte fortsätter hjälpa!

@Lakritsnapp Usch, det där med att sova dåligt känner jag igen. Man tycker ju att kroppen borde passa på att sova eftersom man inte kommer få göra det sen men icke :meh: Extra trist med renoveringar, hoppas du kommer kunna sova ändå under dagen.
 
Fröken har blivit mer och mer närhetssökande och nu är det i princip omöjligt att få henne att sova i nästet på nätterna. Hon ammar och somnar bredvid mig, jag försöker lägga över henne, hon vaknar.:meh: Så nu har hon fått sova bredvid mig men det känns sådär, känns liksom inte helt tryggt.:crazy: Men vad gör man?

Hon har dessutom haft lite magknip som inte gjort det bättre.

Bonnie har sovit bredvid eller på mig hittills. Antingen ligger vi sked (hon gillar att sova på sidan. Plus att det är sjukt mysigt), eller så ligger hon på en kudde mellan mig och maken, eller i min armhåla, eller på min bröstkorg. Hon liggammar riktigt bra, och äter åtminstone en gång under natten. (Plus att hon brukar bajsa någon gång efter klockan tre.)

Däremot är hon väldigt babblig, hon gör många ljud oavsett om hon är vaken eller inte - ganska betryggande. Hon piper och tutar och knorrar och bräker. Full orkester! :D

Min teori är att bebisar behöver liksom "laddas" med närhet, så vi tankar närhet för fullt :)
 
@Blueberry Det låter som hos oss då ungefär. Oftast kan hon somna på kvällen i nästet men sen vaknar hon nån gång under natten och då byter jag blöja och liggammar sedan, hon somnar (även hon bräker en massa:D) bredvid mig, ofta med huvudet i min armhåla, haha! Hon sparkar även en massa i sömnen så min mage är helt öm:rofl:.

Blir bara så sjukt nojjig eftersom det står att bebisar absolut ska ligga på rygg (glöm det, fröken vill ligga på sidan) och i sin egen säng + gärna med napp.
 
@Blueberry Det låter som hos oss då ungefär. Oftast kan hon somna på kvällen i nästet men sen vaknar hon nån gång under natten och då byter jag blöja och liggammar sedan, hon somnar (även hon bräker en massa:D) bredvid mig, ofta med huvudet i min armhåla, haha! Hon sparkar även en massa i sömnen så min mage är helt öm:rofl:.

Blir bara så sjukt nojjig eftersom det står att bebisar absolut ska ligga på rygg (glöm det, fröken vill ligga på sidan) och i sin egen säng + gärna med napp.

Ja, rekommendationerna gör vem som helst nojig och ska såklart tas på allvar - men huvudsaken är att de inte sover på mage, håller bra temperatur (inte blir för varma) och inte får täcke/filt över ansiktet.
 
Jag är sååå trött på att vara gravid nu!
Svettas som om jag sprungit ett maraton trots att jag är typ stilla.
Magen går bananas så jag får springa på toa mest hela tiden.
Har ont i hela magen och bäckenet och det känns helt döjobbigt att röra sig och samtidigt är jag så rastlös och pirrig i hela kroppen så jag skulle verkligen må bra av att typ ut å springa... :wtf:
Skittrött men kan inte sova..
Imorgon är det 17 dagar kvar till BF.. .
Jag kommer typ ta livet av mig om jag ska gå över tiden en hel evighet med...

Imorgon kommer de och börjar riva badrummet..
Undrar hur jag ska stå ut med oväsendet, har blivit så känslig för allt..

//
Pip och gnäll kärringen
Som sagt det är helt okej att gnälla! Jag sällar mig nog till skaran som tycker att en graviditet inte är så himla mysig utan mest en massa krämpor i varierande grad... Men det ska ju blekna bort sedan när bebis väl är ute har jag hört:up::angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 271
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 089
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp