Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ring och rådfråga? Hellre det än en bebis i hissen liksom. :up:

Fråga från n00b; hur känner man skillnad på smärtsamma sammandragningar och värkar? :confused:

Värkar är "vågor av kraftig mensvärk", sammandragningar är typ "magen blir hård som pansar/ett bältdjur en stund". Värkar kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer....
 
Jag sitter på jobbet och klockar värkar. :o
Muttrade till kollegorna att förvärkar suger och insåg sedan att de faktiskt kom ganska regelbundet.

"Ganska."
Jävligt regelbunda, faktiskt. Just nu håller de på i en minut ungefär, med tre minuters vila mellan dem.

Undrar om jag ska ta det koolt eller om jag ska ringa in snart... Den här bebisen är lurig.

Ooo, spännande! :)
 
Värkar är "vågor av kraftig mensvärk", sammandragningar är typ "magen blir hård som pansar/ett bältdjur en stund". Värkar kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer, peakar, dalar ner, går över, har paus, kommer....

O_o ... Så du menar att de här mensvärlshuggningarna jag förföljts av de senaste dagarna är värkar? :crazy::nailbiting::arghh:O_o Wääääh!
 
Stort grattis @Blueberry!

Men nu tycker jag att ni får lugna er lite i denna tråden. Min var beräknad i förrgår och jag har inte så mycket som en fjuttig förvärk :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 109
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp