2 veckor kvar nu!
(förlåt för att jag tjatar om nedräkningen men fuck vad trött jag är på att vara gravid)
Nedräkning är bra, det innebär ju att det närmar sig för oss andra också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
2 veckor kvar nu!
(förlåt för att jag tjatar om nedräkningen men fuck vad trött jag är på att vara gravid)
Här är det bara 5v kvar till BF, fortfarande inte fått klartecken för KS utan slussas runt bland olika läkare som ingen vet något. (Dom har fått för sig att jag inte kan få epidural pga diskbråcken. Vilket 1. Är fel, och 2. Inte borde inverka annat än ytterligare ligga till grund för KS. Med min rygg måste de ändå lägga den ifall att det blir komplikationer och akutsnitt = om det nu av någon outgrundlig anledning inte skulle gå så får dom ju söva mig på ett planerat KS istället? Suck.. ny läkare på måndag igen..)
Stressnivån är HÖG pga detta kan jag lova, skräckscenariot är att inget hinner bestämmas och lilleman beslutar att komma tidigt, jag blir tvingad till vaginalt och ryggen smäller igen. (= stor akut operation och 6-8mån sängläge...)
Nog om detta!
Upptäckte en frustrerande sak ang shopping. Jag och mamma, som var här på besök en vecka, tänkte oss lite babyklädesshopping och åkte in till Visby.
Men 80% av allting är ju rosa med rosetter och volanger?! Vi väntar en pojke och jag klär honom väldigt gärna i färgglatt osv, men volanger är liksom.. för mycket.
VARFÖR är utbudet till pojkbebis så skralt? Eller ens det neutrala? Det som är neutralt är liksom så neutralt att man somnar i ett hav av beige..?
Svintrist ju!
Jag syr jättemycket själv (insta: narcuruni och Skuggdesign) så han har en (lite väl) tilltagen garderob när han kommer. Men tycker att det hade varit kul att kunna shoppa lite också, att butikerna borde kunna ha ett iaf liiiite roligare utbud?! Basfärgerna är ju jättebra att kombinera med, men en färgklick att matcha med hade ju varit trevligt liksom.Jag veeeet, det är skittråkiga färger. Jag har hittat färgglada guldkorn hos jny och kan verkligen tipsa om att instagramshoppa. Det finns så många som syr i fina, glada tyger. Kostar lite mer men är väldigt mycket gladare. Elinsytt och maniacdesign brukar jag handla från på insta. 4heroes_kidsclothes har jag än så länge bara spanat på. Det finns massor att hitta under #hemsytt eller #barnklädersäljes
(Satsa på roliga byxor, strumpor och pyjamaser, köp neutrala bodys och ös på med färg från andra håll.)
Exakt! @Emtherlia Underbart att vissa kan börja räkna ner dagar nu, jag går ju nu istället in i en jobbigare period där jag blir mer och mer orörlig (v 28 imorgon)Nedräkning är bra, det innebär ju att det närmar sig för oss andra också
Men fy vad jobbigt med ryggen och att inte kunna få några raka besked! Förstår verkligen att det är stressandeHär är det bara 5v kvar till BF, fortfarande inte fått klartecken för KS utan slussas runt bland olika läkare som ingen vet något. (Dom har fått för sig att jag inte kan få epidural pga diskbråcken. Vilket 1. Är fel, och 2. Inte borde inverka annat än ytterligare ligga till grund för KS. Med min rygg måste de ändå lägga den ifall att det blir komplikationer och akutsnitt = om det nu av någon outgrundlig anledning inte skulle gå så får dom ju söva mig på ett planerat KS istället? Suck.. ny läkare på måndag igen..)
Stressnivån är HÖG pga detta kan jag lova, skräckscenariot är att inget hinner bestämmas och lilleman beslutar att komma tidigt, jag blir tvingad till vaginalt och ryggen smäller igen. (= stor akut operation och 6-8mån sängläge...)
Nog om detta!
Upptäckte en frustrerande sak ang shopping. Jag och mamma, som var här på besök en vecka, tänkte oss lite babyklädesshopping och åkte in till Visby.
Men 80% av allting är ju rosa med rosetter och volanger?! Vi väntar en pojke och jag klär honom väldigt gärna i färgglatt osv, men volanger är liksom.. för mycket.
VARFÖR är utbudet till pojkbebis så skralt? Eller ens det neutrala? Det som är neutralt är liksom så neutralt att man somnar i ett hav av beige..?
Svintrist ju!
Jag syr jättemycket själv (insta: narcuruni och Skuggdesign) så han har en (lite väl) tilltagen garderob när han kommer. Men tycker att det hade varit kul att kunna shoppa lite också, att butikerna borde kunna ha ett iaf liiiite roligare utbud?! Basfärgerna är ju jättebra att kombinera med, men en färgklick att matcha med hade ju varit trevligt liksom.
Vi har varit i storstan idag, började med en större babybutik och fick mycket bättre hjälp med vagnarna Vi har fastnat för Britax go big, supersmidig vagn som är skön att köra och smarta finesser. Smile 2 kändes supertrist och smäckig i jämförelse... Kikade även på Emmaljunga superviking och Super nitro men, näää det klickade inte med dem på samma sätt!
Problemet är ju då bara att få plats i bilarna, vilka bilar har ni? Frågade killen i butiken, ja men V50 och XC60 är inga problem. Nä fast vi har hund också Då slokande han direkt Så nu har vi mätt och haft oss. Inte lätt men det löser sig nog på något sätt, bara sambon som har dyr bilsmak och vill byta till något stort vidunder som vi konstaterade inte alls hade större bagageutrymme trots allt!
Var även till Ikea och köpte bl.a. säng, lite handdukar, matta, tvättlappar, lakan, kudde, madrass ja en massa grejer till barnrummet. Så nu ska vi skruva ihop och ställa iordning lite så vi kan börja föreställa oss att det kommer en bebis och flyttar in om några månader
Oj 4 kilo! Jag har typ gått upp 12-15 kilo, v 28 nu Inte för att jag hade så många extra innan men ändå. Lite tufft psykiskt är det men jag tänker att det försvinner igen när bebis är ute och jag kan komma igång och röra mer på mig.Bm-besök idag på morgonen. Inga konstigheter och allt såg bra ut. Hade gått upp 2 kg sen sist för tre veckor sen. Men det kan nog vara en del semesterkilon också Har totalt gått upp 4 kg sen inskrivning så det är ju verkligen inte mycket. Bebis växer som den ska och låg med huvudet ner. Men jag har inga förhoppningar om att den ska fixera sig förrän det är dags att komma ut typ
Oj 4 kilo! Jag har typ gått upp 12-15 kilo, v 28 nu Inte för att jag hade så många extra innan men ändå. Lite tufft psykiskt är det men jag tänker att det försvinner igen när bebis är ute och jag kan komma igång och röra mer på mig.
Var helt död igår efter en heldag med shopping/kolla affärer med mycket stå och gå...
35+6 i dag, besök på BM.
Allt ser bra ut, bebisen ligger i störtposition (ruckbar) och magen har sjunkit ner lite. Barnmorskan försökte spela chill och bokade in en tid om två veckor, men tyckte att vi skulle passa på att göra sammanfattningen redan nu eftersom hon ansåg att det var såpass hög risk att vi inte ses något mer...
Jag ba:
Hon bokade en tens åt mig, den kommer nog i början av veckan. Älskar tens!
I kväll packar vi väskan. Vi kommer antagligen inte bli kvar på BB i och med att det är andra barnet, så det är inte så mycket som ska med.
Ett par pyjamaser, två filtar, en mössa, en chokladkaka, stödstrumpor (OBS! Asviktigt! Det är stor risk för supersvullnad i fötterna dagen efter), jättestora trosor, powerbank.
@Blueberry Bra med lite tips om vad man ska ha med i BB-väskan Sjukt att det närmar sig!
Jag har gått upp 8-9 kg, är i v 33+5. Tycker också det känns lite tufft psykiskt, hade som mål att inte gå upp över 70 kg men det kan jag nog glömma