En liten flicka fick bråttom ut under eftermiddagen
Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten flicka fick bråttom ut under eftermiddagen
Trött morsa här. Bebis har velat amma ungefär varannan timme hela natten. Visserligen sovit bra däremellan men man blir ju inte jättepigg av den extremt uppdelade sömnen
Ungefär samma här. Varannan timme är iofs det vanliga men jag brukar tycka det funkar fint eftersom varje amning tar max 10 min och hon somnar om snabbt. Men i natt har hon vägrat sova själv i nestet så jag har suttit och sovit typ hela natten känns det som. Men nu på morgonen var det lite bättre och vi tig sovmorgon till 10. Alltid något
Hembesök av bvc sköterskan idag och hon är nu över som födelsevikt, vägde in på 2590g. Tur att det inte är en själv som går upp över 10% på en vecka
@Riru Grattis!!!
Tips på hur vi kan vänja bebisen med att sova själv? Vi förstår att hon är i stort behov av närhet men det går i princip aldrig att lägga ifrån sig henne utan total skrik och panik. Nätterna spenderar hon helst på vår mage/bröst och sover så gott, värre är det för oss Hon blir tre veckor på söndag.
Jadu, sånt där är svårt! Det är ju överlevnadsinstinkt hos bebisar att skrika när de blir "övergivna" så det är inte lätt om de bestämt sig för att de inte vill ligga själva...
Vår dotter sover i nest mellan oss i dubbelsängen. Ofta kan hon sova själv men inte alltid. Jag tycker att det ibland går att "lura" henne om man ligger bredvid och "kramar om" henne, har min arm under hennes ben.
Annars kanske det skulle fungera om hon sover på amningskudde eller vanlig kudde i famnen, och det då blir ett mindre steg att flytta över?
Åhhhhh längtar!! Går det att andas också?Känns konstigt att kunna sträcka på benen utan att få kramp
Tack för tips! Babynestet är hon nöjd i ibland men då ska hon helst inte ligga på rygg utan på sidan. Ska prova att "lura" henne så som du föreslog
Åhhhhh längtar!! Går det att andas också?
Ja som sagt, bebis får gärna komma ut när som helst nuJa! Men blev nästan lite jobbigt först för det blev så lätt helt plötsligt