Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hembesök av BVC avklarat. Vår lille tjockis har gått upp 400 g på nio dagar
Inte undra på att vi tycker att hon växer som ogräs!
Ja men precis, vi väntar också på de där riktiga leendet och inte bara " gu så skönt att få bajsa" leendetVår lilla ger lite reflexmässiga leenden men vi väntar ju på de där äkta leendet. BVC-besök idag och det känns som om hon har vuxit massor sedan förra besöket.
Vi har börjat försöka med flaska. Första försöket resulterade i skrik och ilsken bebis som slog bort flaskan. Andra försöket tog hon den lyckas dra i sig lite iaf
En till som växer ordentligtVi har varit på 1 månads kontroll på BVC. Lilleman har gått upp 735 gram på 2 veckor. Och växt 1,5 cm på längden. Mat får han ju uppenbarligen i sig.
Jag har även snart gjort första veckan själv hemma. Lite körig att få ordning på oss alla tre och hinna till förskolan i tid på morgonen, men vi klarar det hyfsat i varje fall. Storasyster är överlycklig att komma dit och vill inte med hem igen när vi ska hämta så det känns skönt. Och det är skönt att få några timmar i lugn och ro med lilleman.
Imorgon ska vi nog försöka oss på ett besök på öppna förskolan. Dottern får leka av sig ordentligt ett par timmar och mamman får träffa några vänner under tiden. Win win!
En till som växer ordentligt
Jag är imponerad över alla som roddar runt fler än ett barn. Var på Ikea här om dagen, sjukt impad av den mamma som överlevde det besöket ensam med fyra barn mellan typ 0 och 6 år
Ni som inte fött än: Är ni hemma från jobb redan? Om inte, när ska ni gå hem, hur mycket innan?
Jag har ju kontorsjobb så jag får ju ingen gravidpenning, så jag tänkte gå typ 1,5 - kanske 2 veckor innan BF (25/10). Mest bara för att det är najs att kunna vila och ta det lite lugnt innan, mitt jobb kan va rätt krävande psykiskt ibland.... Nästa vecka är mitt vice huvudskyddsombud här med mig hela veckan och "skolar in" sig, så sen tänkte jag gå hem och slappa lite Jag mår fortfarande finfint, men det är ju lite tungt och jag har börjat sova sämre. Inatt var jag så jäkla törstig!! Alltså, vi snackar sådär törstig som man blir när man är bakis! Skitjobbigt...
Ni som inte fött än: Är ni hemma från jobb redan? Om inte, när ska ni gå hem, hur mycket innan?
Jag har ju kontorsjobb så jag får ju ingen gravidpenning, så jag tänkte gå typ 1,5 - kanske 2 veckor innan BF (25/10). Mest bara för att det är najs att kunna vila och ta det lite lugnt innan, mitt jobb kan va rätt krävande psykiskt ibland.... Nästa vecka är mitt vice huvudskyddsombud här med mig hela veckan och "skolar in" sig, så sen tänkte jag gå hem och slappa lite Jag mår fortfarande finfint, men det är ju lite tungt och jag har börjat sova sämre. Inatt var jag så jäkla törstig!! Alltså, vi snackar sådär törstig som man blir när man är bakis! Skitjobbigt...
Jag var sjukskriven de två sista månaderna pga foglossning. Hade gärna jobbat hela vägen om jag hade kunnat, mest för att jag är väldigt rastlös och det blir tillräckligt med soff-tid ändå när bebis väl är ute. Men jag kanske hade tyckt annorlunda om jag hade kunnat vara hemma utan att vara tvingad till soffläge innanNi som inte fött än: Är ni hemma från jobb redan? Om inte, när ska ni gå hem, hur mycket innan?
Jag var sjukskriven de två sista månaderna pga foglossning. Hade gärna jobbat hela vägen om jag hade kunnat, mest för att jag är väldigt rastlös och det blir tillräckligt med soff-tid ändå när bebis väl är ute. Men jag kanske hade tyckt annorlunda om jag hade kunnat vara hemma utan att vara tvingad till soffläge innan
Gällande törsten kan jag bara säga en sak- vänta bara tills/om du börjar amma! Jag drack mer vatten än någonsin under graviditeten och den konsumtionen har nog dubblats sedan bebis kom. Så snart han äter första droppen så växer törsten hos mig, jag dricker nog 3L vatten/dag! Men det kanske inte är normen, det kanske bara är jag
Ja, är du inte fysiskt tvingad att ta det lugnt så finns det ju alltid saker att hitta på, då kan det nog vara riktigt trevligt! Tror kanske dock inte att jobbet är rätt plats att underhålla sig på när man väl är ledig Du får väl se det som en nyttig övning i att släppa jobbet (Och jag förstår, för jag är precis likadan! Jag satt och chattade med kollegorna på dagarna och kollade läget, hur det gick för min ersättare, vad som hände på marknaden, inom bolaget osv... så svårt att inte lägga sig i!)Jag skulle nog också bli rastlös om jag va tvungen att vara hemma så länge....Jag är nästan tveksam till 2 veckor innan! Men jag får väl åka ut och pyssla i stallet och hälsa på mamma (hon är sjukskriven så henne kan man alltid hänga med ) om det blir för illa! Eller åka ut och hälsa på på jobbet, men det ska man nog försöka undvika... tyvärr är både jag och sambon såna som har svårt att hålla oss borta från jobbet
Jag var sjukskriven de två sista månaderna pga foglossning. Hade gärna jobbat hela vägen om jag hade kunnat, mest för att jag är väldigt rastlös och det blir tillräckligt med soff-tid ändå när bebis väl är ute. Men jag kanske hade tyckt annorlunda om jag hade kunnat vara hemma utan att vara tvingad till soffläge innan
Gällande törsten kan jag bara säga en sak- vänta bara tills/om du börjar amma! Jag drack mer vatten än någonsin under graviditeten och den konsumtionen har nog dubblats sedan bebis kom. Så snart han äter första droppen så växer törsten hos mig, jag dricker nog 3L vatten/dag! Men det kanske inte är normen, det kanske bara är jag
Alltså det här med törsten är inte att leka med! Jag får nästan en känsla av att må dåligt så fort grabben ska amma bara för att jag blir så akut törstig!Jag var sjukskriven de två sista månaderna pga foglossning. Hade gärna jobbat hela vägen om jag hade kunnat, mest för att jag är väldigt rastlös och det blir tillräckligt med soff-tid ändå när bebis väl är ute. Men jag kanske hade tyckt annorlunda om jag hade kunnat vara hemma utan att vara tvingad till soffläge innan
Det är lättare att få graviditetspenning vid kontorsjobb än som förskolepedagog... FK menar att ett helt stillasittande(monotont) jobb är mer ansträngande för den gravida kroppen än ett rörligt jobb där man har möjlighet att vara i rörelse och skifta arbetsställning och arbetsuppgift ofta. Vet att dom som sitter på löner här har fått graviditetspenning. Jag som jobbar med barn mestsdels i skogen men är också ansvarig för dans och gymnastik mm blev nekad då dom ansåg att jobbet är varierande och mina kollegor borde kunna avlasta mig.Jag har ju kontorsjobb så jag får ju ingen gravidpenning, så jag tänkte gå typ 1,5 - kanske 2 veckor innan BF (25/10).
Det är lättare att få graviditetspenning vid kontorsjobb än som förskolepedagog... FK menar att ett helt stillasittande(monotont) jobb är mer ansträngande för den gravida kroppen än ett rörligt jobb där man har möjlighet att vara i rörelse och skifta arbetsställning och arbetsuppgift ofta. Vet att dom som sitter på löner här har fått graviditetspenning. Jag som jobbar med barn mestsdels i skogen men är också ansvarig för dans och gymnastik mm blev nekad då dom ansåg att jobbet är varierande och mina kollegor borde kunna avlasta mig.
What the..... , jag har börjat snarka?! Jag väcker mig själv direkt och det händer bara när jag ligger på rygg. Hoppas det försvinner efter förlossningen!
Någon som vet?
Exakt sån känsla får jag med! Måste alltid ha ett stort glas vatten framme när jag ammar :PAlltså det här med törsten är inte att leka med! Jag får nästan en känsla av att må dåligt så fort grabben ska amma bara för att jag blir så akut törstig!