Kul att läsa hur det går för alla. Jag är nyfiken hur det går för er som pottat från start.
Vi pottar ju också men bara vid blöjbyte och när han ska bajsa (han vill inte bajsa i blöjan) men jag tycker att det fungerar bra.
@Terqa hoppas du ber om hjälp, känns det för jobbigt och bara vill ha ett "online öra" får du gärna PMa så kan jag åtminstone lyssna även om jag inte kan ge professionella råd.
Här har vi idag haft 4 månaders kontrollen. 7kg och 65 cm. Dagens besök firade vi med att ha vårt första riktiga smakportion. Ärtsoppa och kokad morot bjöd vi på- han fick själv hålla i skeden och peta in de han kunde/ville. Ärtsoppa tyckte han va bättre än morot men båda delarna tyckte han nog va helt okej eftersom skeden åkte tillbaka in i munnen.
Vi väntar fortfarande på ljudligt skratt och att han ska hitta fötterna men de kommer väl de också. Han har fullt upp med att röra sig, när jag lägger ner han på rygg snurrar och vrider han på sig så han kan förflytta sig närmare en meter när jag tittar bort någon minut.
Jag tvättade upp storlek 68 nu och inser att en del av plaggen har han nästan vuxit ur medans andra är alldeles för stora. Jag vart nästan sur häromdagen när jag hade fyndat en lite tjockare dress med fötter på rean. Storleken var 6 månader (stod inget annat) så tänkte att han hade lite tid att växa i den men när vi provade den så var den för liten. passar bra i ärmar och så men "blöjknapparna" åker upp för att den blir för tajt.
På ett personligt plan så har jag det lite jobbigt nu. Vintern är det bästa jag vet och just nu känner jag mig så begränsad. Grabben tar inte direkt flaskan så jag kan inte va borta någon längre stund och det känns inte direkt aktuellt att vara ute med grabben när det är 20-25 grader kallt. På det är hunden dålig och veterinärerna har sagt att det är dags att tänka på avlivning.
Resultat blir att jag inte är med och tränar hund.
Jag sitter inne och tittar på när mina vänner passerar på väg ut på skoterutflykter mm och pappan drar sig inte för att lämna mig med pojken hemma pga kylan och själv far ut på fisketurer mm.
Så jag börjar känna mig lite ensam, jag har liksom ingen att prata med riktigt och jag känner att jag börjar vara otålig för att ta tillbaka mitt liv. Jag har inte varit i stallet sedan jag blev gravid pga att läkarna sa strikt vila som sedan blev foglossning osv. Ja ni förstår grejen - jag vill egentligen inte missa en sekund med sonen men jag vill rida, träna hund, åka skoter mm mm mm och just nu är det lite svårkombinerat och mannens oförstående för min frustration gör situationen smått ohållbar.
ja just våra sovrutiner.
A sover i sin egen säng från ca 19,30. just nu vaknar han en del på nätterna och är jättehungrig men brukar ändå sova i sin säng till iaf 05. sedan liggammar/samsover/ tittar på film fram till 7.00 då kliver vi upp tvättar oss ger hundarna mat tänder upp mm och sedan somnar han i vagnen där vid 9 han sover då ca 2 timmar sedan tar han några kortare tupplurer under dagen och en lite längre vid 16-17 tiden (ca 1 timme)
slut på romanen :P