Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh. Har legat inlagd på sjukhus två nätter med hög feber och diarré, får åka hem under dagen. Måns och pappan verkar dock ha klarat sig över förväntan utan sin mamma.

Måns har numera 6 tänder och har haft så i ca en månad. De kom som popcorn på bära några dagar. :)
Oj, låter läskigt. Skönt att du fått komma hem och att allt gått bra på hemmafronten!

Puh. Har legat inlagd på sjukhus två nätter med hög feber och diarré, får åka hem under dagen. Måns och pappan verkar dock ha klarat sig över förväntan utan sin mamma.

Måns har numera 6 tänder och har haft så i ca en månad. De kom som popcorn på bära några dagar. :)

Usch, hoppas du mår bättre nu!

Här planeras för ettårskalas nästa helg, känns helt overkligt. Samtidigt är stora dottern inne i en vidrig trotsperiod, och man kan inte fatta att den glada, charmiga snälla bebisen förmodligen kommer bli likadan om några år :nailbiting:

Samtidigt är stora dottern inne i en vidrig trotsperiod, och man kan inte fatta att den glada, charmiga snälla bebisen förmodligen kommer bli likadan om några år :nailbiting:

Nu ljuger du väl ändå, inte kan väl våra söta, glada bebisar växa upp till trotsmonster?! Trodde det bara hände andra föräldrar :angel:

H har börjat visa humör. Igår ställde han sig mot min stol och när jag inte gav honom macka tillräckligt fort bet han mig i magen. AJ! Sa ifrån argt och några min senare hör jag honom från hallen där han sitter och liksom härmar min ton jag hade. :)

Annars så är han en glad skit som snackar massor (märkligt, jag som är så tyst ;) ) men säger ifrån direkt när det inte passar.

V har visat humör och åsikter länge nu. Viljestark tjej med mycket integritet. Kan eventuellt brås på sin mor :angel: Kan absolut se henne som trotsig treåring. :p

Ebba visar också tydligt vad hon vill ha.
Häromdagen satt vi och fikade och jag bröt små bitar av min bulle till henne. Hon ratade dom, blängde surt på mig och pekade på chokladbollen framför mig. "Dääää!"
Hon vet vad som är godast :angel:

Hon har på eget initiativ slutat med nattvälling i alla fall. Härligt :)

Här är det också trots, eller vad man ska kalla det, arg bebis som illvrålar när jag försöker söva henne utan att hon får sova med min tutte som napp...

Ebba visar också tydligt vad hon vill ha.
Häromdagen satt vi och fikade och jag bröt små bitar av min bulle till henne. Hon ratade dom, blängde surt på mig och pekade på chokladbollen framför mig. "Dääää!"
Hon vet vad som är godast :angel:

Hon har på eget initiativ slutat med nattvälling i alla fall. Härligt :)

haha ja lura i honom nåt annat än det goda är hopplöst. Han kan lukta sig till onyttigheter på mils avstånd :P Favoriten annars är macka, spaghetti och korv. kostcirkeln. ;)

Här har det också börjats visas en del humör. Ibland blir det illvrål för hon plötsligt inte vill gå. När man då tar upp i famnen duger inte det heller och hon ålar sig ur med resultatet att det fortf inte duger att vara på golvet. Och forts att vrålgråta. Precis som om hon vore övertrött, fast det är hon inte. Nåväl, det händer inte hela tiden men jag är så ovan att jag blir lite chockad när det händer. :D Men känslan är att vi nog kommer få en del att göra i två-treårsåldern.

I övrigt så går vi mest bara runt, runt hela dagarna. Hon går för det mesta väldigt stadigt men vill ändå hålla en hand eller gå med stöd av vägg/möbler. Hon kan dock stå själv vissa stunder. Krypet hoppade hon över. Eller rättare sagt, hon håller fast vid sin egen metod med ett ben korrekt och det andra rakt ut som ett stödben. Det går inte fort. Men syns att hon eg positionerar sig för att ställa sig upp men inser att hon inte klarar det och börjar därför krypa framåt istället.

Ett år idag :) Vad hände? Det har gått så fort!

14_9_16_13.jpg

btw imorse när H vaknade gick han runt och lät som en katt som fräser.
han och katterna är inte så samspelta som dina Zews ;) Han drar helst i svansen, den ena flyr bara hon ser honom, den andra försöker uppfostra honom (utan klor). H blir överlycklig när katt 2 går förbi och stryker sig mot honom men han kan inte låta bli att gå fram och dra lite i henne ändå.

btw imorse när H vaknade gick han runt och lät som en katt som fräser.
han och katterna är inte så samspelta som dina Zews ;) Han drar helst i svansen, den ena flyr bara hon ser honom, den andra försöker uppfostra honom (utan klor). H blir överlycklig när katt 2 går förbi och stryker sig mot honom men han kan inte låta bli att gå fram och dra lite i henne ändå.

Ebba är förvånansvärt försiktig med djuren. Hon riktigt gosar med dom :love:
14_9_16_12.jpg

Katten är bra också, tröttnar han så går han helt enkelt.
Stora dottern kan vara lite hårdhänt dock, hon kom in en gång med lagom stora rivsår och sen dess är hon försiktig med katten. Bra av katten att säga ifrån, lite lagom :up:

Ebba är förvånansvärt försiktig med djuren. Hon riktigt gosar med dom :love:
14_9_16_12.jpg

Katten är bra också, tröttnar han så går han helt enkelt.
Stora dottern kan vara lite hårdhänt dock, hon kom in en gång med lagom stora rivsår och sen dess är hon försiktig med katten. Bra av katten att säga ifrån, lite lagom :up:
Fantastisk bild :love:

Siri är lite rädd för djur i allmänhet just nu. Hon tinar upp efter ett tag, men det är läskigt i början. Hennes farmors hund är en fjäskig labbe med rätt hög energinivå, han är jätteotäck tycker hon. Han är jätteduktig och går undan och lägger sig så fort vi ber honom, men det blir ju svårt för henne att vänja sig för han är så på/av. De flesta andra hundar går bättre och min gamla, som nu bor hos min mamma, blev hon riktigt bra kompis med efter ett tag. Men vi får börja om från noll typ varje gång vi träffar hundar. Katter och hästar är lite lättare, de har liksom ett lugnare rörelsemönster ofta!

Vilka är favoritleksakerna hos er nu? Vi ska ut o resa snart och jag tänkte köpa lite överraskningssaker till flyget och behöver lite inspiration.

Hemma hos oss står duplo/legot nog högst i kurs just nu. Det och sladdar/kablar av olika slag. På bvc blev hon överförtjust i en lära-gå-vagn så det ska införskaffas.

En sån där "låda" där man trycker på en knapp och så hoppar en liten figur upp :D Med 4 knappar/figurer. Vår är uråldrig och kommer från svärmors källare, men jag har nog sett sådana att köpa. Annars är böcker otroligt populärt, men era medresenärer kanske inte vill höra om Mio som gungar 20 ggr i rad ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar