Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
aha ja den kör vi med. Tyvärr är han riktigt täppt så även om vi spolar före läggning (med illvrålande arg bebis som vrider sig bara han ser pipetten) så täpper det igen på en timme och man hör honom snarka.

ja det får kanske bli nån sån lösning. Lilleman är riktigt trött, tror det beror på den knöliga sömnen så han aldrig riktigt får sova ordentligt.

aha ja den kör vi med. Tyvärr är han riktigt täppt så även om vi spolar före läggning (med illvrålande arg bebis som vrider sig bara han ser pipetten) så täpper det igen på en timme och man hör honom snarka.
Om ni använder sug i näsan också? Inte ett dugg populärt men effektivt. Lösa upp med spray ett par omgångar och sen suga.
Annars hade jag nog precis som @Tassetass kört med riktig spray. En gång om dagen, före läggdags så han kan sova ordentligt borde inte vara någon fara!

Känns som att det är svullet, inte bara snorigt. Igår vaknade vi båda på morgonen av att han andades med korta,höga och intensiva andetag. han sov gott men det lät läskigt.

idag hade pappa bjudit honom på pannkakor men det var ingen hit..
Spaghetti och nudlar däremot, nom nom

Två nya tänder dök upp, nu är vår pigga och glada kille tillbaka men jag har däckat i min första förkylning på typ två år! Farligt att börja jobba :)

Här hemma har H och pappan verkligen kommit in i sin lunk och även om det skär i mammahjärtat så är det skönt att se H vända sig till pappa när han blir ledsen.

På måndag börjar jag jobba. Börjar på heltid, men har oregelbundna arbetstider så blir ändå rätt mycket tid hemma då lilltjoppan är vaken. :heart Jag ser fram emot att börja jobba. Känner mig rätt understimulerad vid det här laget.

Tyvärr har V fått problem med både reflux och förstoppning sedan hon började med större mängd vanlig mat. Hon älskar mat och äter bra, men går ändå inte upp i vikt som förväntat. Så nu provar vi mjölkfritt och remiss är skickad för utredning. Jag utreddes för mjölkallergi i samma ålder och blev helt besvärsfri efter ett par månader på mjölkfritt, så bara hoppas att historien återupprepar sig. Men hon är mestadels go och glad även om magen inte funkar riktig som den bör.:heart

Nattsömnen har då blivit mycket bättre. Jag flyttade till annat rum, då jag blev galen på att hon ville snutta varje till varannan timme, och det gav direkt resultat utan minsta knorr. Hon sover fortfarande oroligt periodvis pga refluxen, men inte som innan, och nöjd med 1 amning/natt. :up:

Två nya tänder dök upp, nu är vår pigga och glada kille tillbaka men jag har däckat i min första förkylning på typ två år! Farligt att börja jobba :)

Här hemma har H och pappan verkligen kommit in i sin lunk och även om det skär i mammahjärtat så är det skönt att se H vända sig till pappa när han blir ledsen.
Skönt att tänderna kom äntligen! Siri har fortfarande bara sex tänder, ser lite roligt ut, helt snett :p

Jag blir glad varje dag jag ser Siri och hennes pappa, de har så himla fin relation. Men jag är i hemlighet lite glad att hon, när jag kommer in genom dörren, pekar och säger "mamma" med världens största leende :heart hon säger nämligen inte pappa än :angel: :sneaky:

@Sedna hoppas ni hittar svar på magkrånglet!

Alva har också fått en tand till som brutit igenom. Lite gnällig, eventuellt feber i förrgår och igår bröt den igenom så man ser att det är något på gång. De två i underkäken märkte man inte alls av, men denna som kommer uppe har stört mer när den grävt sig fram.
Annars är hon sitt vanliga soliga jag och håller på och tränar på att gå, skrattar medan hon nästan springer runt med lära gå-vagnen.

Här dök det plötsligt upp en 7e tand, utan att vi märkt nånting! Så nu har hon båda framtänderna plus tillhörande sidekicks i överkäken :D
Nu har hon också börjat stå själv korta stunder (ungefär tills hon upptäcker vad hon egentligen sysslar med :p). Och kravlar ner för soffan hur snyggt som helst utan hjälp. Sen ska hon direkt upp igen, men då behövs lite hjälp. Och så ner igen, så håller vi på på dagarna!

H är duktig att klättra upp men fixar inte nedåt. Sista dagarna har han börjat ställa sig upp från marken, inte hela vägen utan rätar benen och sen tippar han ned på rumpen. Nattsömnen är mycket bättre skönt nog!

Puh. Har legat inlagd på sjukhus två nätter med hög feber och diarré, får åka hem under dagen. Måns och pappan verkar dock ha klarat sig över förväntan utan sin mamma.

Måns har numera 6 tänder och har haft så i ca en månad. De kom som popcorn på bära några dagar. :)

Vi bytte från Pampers till Libero under sommaren och H är betydligt mindre röd i rumpen. Dock kissar han igenom på nätterna ganska frekvent i Libero. Hände aldrig i Pampers. Så nu tänkte vi köra pampers endast nattetid. Alltid är det nåt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar