Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alvas 6-månaders läkarbesök var u.a. Hon kunde sitta själv på vågen idag, det hade läkaren aldrig varit med om på en 6mån kontroll sa han. Så ovanligt kan det väl inte vara? Jag satt också vid 5 månader som Alva gjort.
Hon väger 6840 g och är 66 cm lång. :bump:

Alvas 6-månaders läkarbesök var u.a. Hon kunde sitta själv på vågen idag, det hade läkaren aldrig varit med om på en 6mån kontroll sa han. Så ovanligt kan det väl inte vara? Jag satt också vid 5 månader som Alva gjort.
Hon väger 6840 g och är 66 cm lång. :bump:
Nä, det är väl inte helt ovanligt? I så fall har vi en till ovanlig bebis här, Siri satt också själv vid 5 månader.

Att de sitter vid 6 mån är väl rätt normalt? My kan inte sitta "vanligt" än. Däremot sitter hon på knäna med benen under sig utan några problem.

Mysan ser till att hålla mig sysselsatt. I morgon är det dags för 6 mån läkarbesök. Kan bli ett intressant projekt att både väga, mäta och ffa ligga still i mer än en millisekund.
Bjuder på den här. Hoppas länken funkar nu bara.
http://vid939.photobucket.com/albums/ad236/Flohabba/Mobile Uploads/VID_20160526_193351_zpssutygpyz.mp4

Så sööt :love:

Enligt 1177 är 5-6 månader "tidigt" för att kunna sitta själv, "normalt" 7-8. S tränar fortfarande på att hålla balansen. Sitter jättebra och stadigt med ett lätt grepp om mitt finger men släpper han så faller han inom 4-5 sekunder = skitroligt :grin:
Däremot har han fått in kryptekniken något hyffsat för fram kommer han om än med rumpan i vädret :p

Bildbomb på banankillen:banana::banana:
Message_1464007798996.jpg

20160523_145045_Burst01.jpg

20160523_145222.jpg

@Allevo så duktig han är! Och supersöt!
Antar att du kommer ha fullt upp att jaga honom nu ;)
My är inte stilla för fem öre. Jag lägger henne i lekhörnan, nån minut senare står hon och vinglar vid soffan. Får inte ett skit gjort hemma när hon är vaken. Jag hoppas verkligen hon inte får för sig att börja gå förrän hon är sisodär 1,5 eller så. Annars blev den här bebisperioden väldigt väldigt kort :S

Tack detsamma @Allevo !

My har 39,5 i temp, hostar och snörvlar och låter lite rosslig i halsen. Så den här dagen börjar med ett besök på barnakuten som tyckte att vi skulle komma in för en kontroll.
Hon är pigg och glad, klättrar och härjar runt, så tror inte det är någon större fara med henne, men bättre kolla en gång för mycket än för lite.
6 mån kontrollen i fredags gick hon igenom utan anmärkning. 6825 g och 64,nåt lång.

Var på sexmånaderskoll idag och allt var bra. Läkaren tyckte vi skulle sluta amma på natten och bara ge vatten om hon är törstig. Helt enkelt för att hon går upp bra i vikt och inte behöver så mkt mat. Iofs bra för när hon väl får tänder (har inte en enda än) så är det väl inte bra amma på natten (svårt borsta tänderna utan att väcka). 66 cm, 7.3 kg. Kunde sitta själv osv men på BVC tyckte de att vid sexmånaders ska de krypa. Trodde jag var tidigt.

I övrigt åkte vi tåg i 2.5 timme i lördags, sen träffade familjen och sen hem tillbaka med tåg 2.5 timme. Bebis var så duktig, inget gnäll öht på hela dagen.

Var på sexmånaderskoll idag och allt var bra. Läkaren tyckte vi skulle sluta amma på natten och bara ge vatten om hon är törstig. Helt enkelt för att hon går upp bra i vikt och inte behöver så mkt mat. Iofs bra för när hon väl får tänder (har inte en enda än) så är det väl inte bra amma på natten (svårt borsta tänderna utan att väcka). 66 cm, 7.3 kg. Kunde sitta själv osv men på BVC tyckte de att vid sexmånaders ska de krypa. Trodde jag var tidigt.

I övrigt åkte vi tåg i 2.5 timme i lördags, sen träffade familjen och sen hem tillbaka med tåg 2.5 timme. Bebis var så duktig, inget gnäll öht på hela dagen.
Vad märkligt att de tyckte att hon skulle krypa? Det sade de inget om här. De ville veta att hon kunde vända sig, kunde byta hand när hon höll en grej, tittade efter saker hon tappat och att hon börjat försöka "prata". Håller med om att 6 mån låter tidigt för det.

Vad märkligt att de tyckte att hon skulle krypa? Det sade de inget om här. De ville veta att hon kunde vända sig, kunde byta hand när hon höll en grej, tittade efter saker hon tappat och att hon börjat försöka "prata". Håller med om att 6 mån låter tidigt för det.

Här kan man läsa vad en 6 månaders förväntas kunna vid utvecklingsbedömningen
http://www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Utveckling/Utvecklingsbedomning-6-manader/

Märkliga uppfattning hos ditt BVC @BernT. Du verkar ha oturen att ofta stöta på märkliga människor med märkliga uppfattningar.

@Roxer har ni börjat ge Måns plockmat? Hur tycker du i så fall att det funkar? :)

Vi har börjat matintro med blw för några dagar sedan. Alltså, jag har nog inte fnissat så mycket på länge. Han är intresserad och provar allt med glädje. Han får nog inte i sig så mycket än, men kul har vi. Idag blev det blodpudding med rivna morötter och lite frukt till lunch. Imorse fick han gröt att kladda med. :) ikväll äter vi lövbiffsrullader och potatis.

Här kan man läsa vad en 6 månaders förväntas kunna vid utvecklingsbedömningen
http://www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Utveckling/Utvecklingsbedomning-6-manader/

Märkliga uppfattning hos ditt BVC @BernT. Du verkar ha oturen att ofta stöta på märkliga människor med märkliga uppfattningar.

Antar att du försöker vara lite sådär smygspydig men det är lugnt, jag tar inte åt mig. Och jag har inte skrivit att jag tycker Bvc är märkliga eller har en märklig uppfattning. Det får stå för dig. Jag blev förvånad att de sa att en sexmånaders borde krypa eftersom jag inte sett det någon annanstans. Något mer du vill säga så säg det rakt ut istället.

Varje sida i denna tråden mynnar ut i tjafs och trista gliringar. Läser de andra trådarna där de diskuterar relevanta saker och får tips.

Om vi vill att denna tråden ska överleva tror jag att vi alla behöver ändra ton och sätt mot varandra. Nån som är på?

Varje sida i denna tråden mynnar ut i tjafs och trista gliringar. Läser de andra trådarna där de diskuterar relevanta saker och får tips.

Om vi vill att denna tråden ska överleva tror jag att vi alla behöver ändra ton och sätt mot varandra. Nån som är på?
+1
I en vecka har vi haft en varannan-dag vecka. Ena dagen är vi ängelbebis och sover massor och är jätteglad, andra dagen sover vi 1h på en dag och är tjurig, gnällig etc. Vet inte om det är en kombo av ev. nya tänder och utvecklingsfas? Trött och nära kollaps varannan dag iaf. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar