Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det är väl inte helt ovanligt? I så fall har vi en till ovanlig bebis här, Siri satt också själv vid 5 månader.Alvas 6-månaders läkarbesök var u.a. Hon kunde sitta själv på vågen idag, det hade läkaren aldrig varit med om på en 6mån kontroll sa han. Så ovanligt kan det väl inte vara? Jag satt också vid 5 månader som Alva gjort.
Hon väger 6840 g och är 66 cm lång.
Mysan ser till att hålla mig sysselsatt. I morgon är det dags för 6 mån läkarbesök. Kan bli ett intressant projekt att både väga, mäta och ffa ligga still i mer än en millisekund.
Bjuder på den här. Hoppas länken funkar nu bara.
http://vid939.photobucket.com/albums/ad236/Flohabba/Mobile Uploads/VID_20160526_193351_zpssutygpyz.mp4
Grattis på morsdag alla mammor!
Charmigt värre.I övrigt har vi inte så mkt utgifter, speciellt inte nu utan häst utan kan spara massor, mer än en normal månadslön kan sparas varje månad. Och det är just sparandet som han inte vill tumma på.
Vad märkligt att de tyckte att hon skulle krypa? Det sade de inget om här. De ville veta att hon kunde vända sig, kunde byta hand när hon höll en grej, tittade efter saker hon tappat och att hon börjat försöka "prata". Håller med om att 6 mån låter tidigt för det.Var på sexmånaderskoll idag och allt var bra. Läkaren tyckte vi skulle sluta amma på natten och bara ge vatten om hon är törstig. Helt enkelt för att hon går upp bra i vikt och inte behöver så mkt mat. Iofs bra för när hon väl får tänder (har inte en enda än) så är det väl inte bra amma på natten (svårt borsta tänderna utan att väcka). 66 cm, 7.3 kg. Kunde sitta själv osv men på BVC tyckte de att vid sexmånaders ska de krypa. Trodde jag var tidigt.
I övrigt åkte vi tåg i 2.5 timme i lördags, sen träffade familjen och sen hem tillbaka med tåg 2.5 timme. Bebis var så duktig, inget gnäll öht på hela dagen.
Var på sexmånaderskoll idag och allt var bra. Läkaren tyckte vi skulle sluta amma på natten och bara ge vatten om hon är törstig. Helt enkelt för att hon går upp bra i vikt och inte behöver så mkt mat. Iofs bra för när hon väl får tänder (har inte en enda än) så är det väl inte bra amma på natten (svårt borsta tänderna utan att väcka). 66 cm, 7.3 kg. Kunde sitta själv osv men på BVC tyckte de att vid sexmånaders ska de krypa. Trodde jag var tidigt.
I övrigt åkte vi tåg i 2.5 timme i lördags, sen träffade familjen och sen hem tillbaka med tåg 2.5 timme. Bebis var så duktig, inget gnäll öht på hela dagen.
Vad märkligt att de tyckte att hon skulle krypa? Det sade de inget om här. De ville veta att hon kunde vända sig, kunde byta hand när hon höll en grej, tittade efter saker hon tappat och att hon börjat försöka "prata". Håller med om att 6 mån låter tidigt för det.
@Roxer har ni börjat ge Måns plockmat? Hur tycker du i så fall att det funkar?
Här kan man läsa vad en 6 månaders förväntas kunna vid utvecklingsbedömningen
http://www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Utveckling/Utvecklingsbedomning-6-manader/
Märkliga uppfattning hos ditt BVC @BernT. Du verkar ha oturen att ofta stöta på märkliga människor med märkliga uppfattningar.
Just det, gripreflexen och att dra sig upp testade de ju också. helt rätt.Här kan man läsa vad en 6 månaders förväntas kunna vid utvecklingsbedömningen
http://www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Utveckling/Utvecklingsbedomning-6-manader/
Märkliga uppfattning hos ditt BVC @BernT. Du verkar ha oturen att ofta stöta på märkliga människor med märkliga uppfattningar.
+1Varje sida i denna tråden mynnar ut i tjafs och trista gliringar. Läser de andra trådarna där de diskuterar relevanta saker och får tips.
Om vi vill att denna tråden ska överleva tror jag att vi alla behöver ändra ton och sätt mot varandra. Nån som är på?