Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som kikat på bilstol nr 2?

Vi var inom babyproffsen igår och klämde, kände och provade. Det kommer bli en Be Safe izi plus då den passar oss bäst.
Gillar däremot inte säljare som säger men vad säger ni, ska vi ta en på en gång och nästan tvinga en att öppna plånboken pga säljande tjat.
Nej, köper jag något för 5000 kr så vill jag faktiskt tänka några dagar oavsett hur bra stolen verkar och passar oss.
Man får ju inte lämna tillbaka heller (förståeligt) men då vill jag inte heller göra ett felköp.
Bara pga tjatet om att köpa på studs så kommer vi nog köpa någon annanstans, såvida dom inte kommer med en bra kampanj på den inom det snaraste.
Känner dock ingen panik. Jag ska operera min hand nästa vecka och känner att det vore väldigt praktiskt att kunna bära lillan i babyskyddet i andra handen ett litet tag till utan att överbelasta opererade handen på några veckor sen.
Vill dessutom köpa så nära inpå vi ska använda den sen så kommer vänta och se hur väl handen funkar.
Jag ska ju operera min ordinarie hand jag använder mest så misstänker alla hjälpmedel som finns för att underlätta vardagen blir bra att ha till hands närmaste tiden.
Jag ska duscha kvällen innan op för det lär jag väl inte fixa på en vecka minst sen att tvätta håret, och torka mig efter toabesök vill jag inte tänka på :p
Största problemet med bilstolen nu är vilken färg vi ska välja. Jag vill ha helsvarta och min man svart med silverranden. Sicket problem :p

Vi köpte den stolen för några veckor sedan, men Klara är ju lite äldre. Helsvart blev de för oss. Vi är väldigt nöjda men har inte så mkt att jämföra med eftersom de är första barnet. Valde den för att det hade fått bäst i test och sen för att den inte var klassad från 9 kilo som en del är, det kommer hon inte väga än på ett tag.

• Gilla
Reactions: MM
Vi köpte den stolen för några veckor sedan, men Klara är ju lite äldre. Helsvart blev de för oss. Vi är väldigt nöjda men har inte så mkt att jämföra med eftersom de är första barnet. Valde den för att det hade fått bäst i test och sen för att den inte var klassad från 9 kilo som en del är, det kommer hon inte väga än på ett tag.

Det tycker jag också var bra med stolen, att dom inte måste väga 9 kg. Lillan väger snart 8 kg så kan ju snart ha dom flesta stolar men tycker ändå inte om den viktgränsen. Finns ju vissa som inte väger 9 kg förens dom är närmare året eller ännu äldre och då får man välja något annat bara pga det.
Lillan satt riktigt bra i den tycker jag. Gillade alla finesser med och att man kan välja sittläge när den är monterad och inte när man monterar det så som andra har.
Jag ska se om jag får en helsvart, tycker den var mer stilren. Silverranden var fin men inte resten av mönstret på tyget och att det var typ mocka på en del tyg. Hade gärna fått finnas i rosa :love:
Tycker dock den gråa var fin med men svart är lättare att matcha :p

Det tycker jag också var bra med stolen, att dom inte måste väga 9 kg. Lillan väger snart 8 kg så kan ju snart ha dom flesta stolar men tycker ändå inte om den viktgränsen. Finns ju vissa som inte väger 9 kg förens dom är närmare året eller ännu äldre och då får man välja något annat bara pga det.
Lillan satt riktigt bra i den tycker jag. Gillade alla finesser med och att man kan välja sittläge när den är monterad och inte när man monterar det så som andra har.
Jag ska se om jag får en helsvart, tycker den var mer stilren. Silverranden var fin men inte resten av mönstret på tyget och att det var typ mocka på en del tyg. Hade gärna fått finnas i rosa :love:
Tycker dock den gråa var fin med men svart är lättare att matcha :p

Jag tycker det är så lustigt det där med minimivikten! Borde det inte vara längden som har större betydelse för hur barnet sitter i stolen? Vi funderade på två britaxmodeller men de var från 9 kg. Sonen är nu 13,5 månader och har fortfarande en bit kvar till 9 kg så det var väl tur att vi inte valde en sån!

Någon som kikat på bilstol nr 2?

Vi var inom babyproffsen igår och klämde, kände och provade. Det kommer bli en Be Safe izi plus då den passar oss bäst.
Gillar däremot inte säljare som säger men vad säger ni, ska vi ta en på en gång och nästan tvinga en att öppna plånboken pga säljande tjat.
Nej, köper jag något för 5000 kr så vill jag faktiskt tänka några dagar oavsett hur bra stolen verkar och passar oss.
Man får ju inte lämna tillbaka heller (förståeligt) men då vill jag inte heller göra ett felköp.
Bara pga tjatet om att köpa på studs så kommer vi nog köpa någon annanstans, såvida dom inte kommer med en bra kampanj på den inom det snaraste.
Känner dock ingen panik. Jag ska operera min hand nästa vecka och känner att det vore väldigt praktiskt att kunna bära lillan i babyskyddet i andra handen ett litet tag till utan att överbelasta opererade handen på några veckor sen.
Vill dessutom köpa så nära inpå vi ska använda den sen så kommer vänta och se hur väl handen funkar.
Jag ska ju operera min ordinarie hand jag använder mest så misstänker alla hjälpmedel som finns för att underlätta vardagen blir bra att ha till hands närmaste tiden.
Jag ska duscha kvällen innan op för det lär jag väl inte fixa på en vecka minst sen att tvätta håret, och torka mig efter toabesök vill jag inte tänka på :p
Största problemet med bilstolen nu är vilken färg vi ska välja. Jag vill ha helsvarta och min man svart med silverranden. Sicket problem :p

Eftersom vi hyr stolar har vi inte kikat på stol utan det blir en besafe izi kid 3, på gott och ont. Plusen har bättre liggläge har jag förstått. Några fler fördelar med plus? Vet du?

Eftersom vi hyr stolar har vi inte kikat på stol utan det blir en besafe izi kid 3, på gott och ont. Plusen har bättre liggläge har jag förstått. Några fler fördelar med plus? Vet du?

En jag vet på rak arm är att eran har maxvikt på 18 kg och plusen 25 kg (inte Isofix, där är det 18 kg).

Vilken härlig ålder det är på dom nu. Spädbarn är inge skoj alltså, men åtta månader kan hon få vara ett tag :love: Idag har hon visat tydligt att hon tänker krypa snart, blir spännande eftersom storasyster aldrig kröp :D
19_5_16_3.jpg

19_5_16_5.jpg

19_5_16_8.jpg

Vilken härlig ålder det är på dom nu. Spädbarn är inge skoj alltså, men åtta månader kan hon få vara ett tag :love: Idag har hon visat tydligt att hon tänker krypa snart, blir spännande eftersom storasyster aldrig kröp :D
19_5_16_3.jpg

19_5_16_5.jpg

19_5_16_8.jpg
Jag håller med, de är så himla roliga just nu! :love: och vilka fina bilder!

Idag var vi på Öppna förskolan grupp från 6 månader och det var roligt med de lite större barnen så det passade Alva bättre än minigruppen. Passade på att väga henne, men med kläder och blöja då jag inte orkade klä av allt, 6,9 kg med det. Ska till bvc på torsdag för 6-mån läkarbesök.
Gick över stan på hemvägen och oj, 'råkade' handla lite till Alva :D :angel:

Vi har en maxi cosi mobi, vi kör långa sträckor några gånger om året så det är skönt att kunna luta den, även om det inte är supermycket. Trivs jättebra med den och Siri verkar nöjd! Hon väger ganska exakt 9 kg nu.

@Zewz så himla söt!

Förra veckan höll My på att ge mig en hjärtattack. Vaknade som vanligt på morgonen av att hon babblade för sig själv i sin säng. Tittar upp, då STÅR ungen i sängen, skitglad. Hon har alltså lyckats dra sig upp till stående. Jag som precis hade vant mig vid att hon ålar runt överallt. Men nu både ålar hon och ställer sig upp så fort hon får chansen. En riktig klätterapa är vad jag har fått.
Känns som att jag blir lite snuvad på den där mysiga bebistiden som jag hade sett fram emot nu när vi inte ska ha fler barn :(

Vettefan hur man länkar till video på facebook, så ni får nöja er med en bild.
13241096_10153791625538425_1719755809996341817_n.jpg

Förresten så har vi skrivit papper på ett hus, så vi blir husägare till sensommaren. En hel del renovering att fixa, men stor fin trädgård och lugn återvändsgata i ett bra område.
Kan knappt bärga mig/oss förrän vi får flytta från lägenheten!

Vi hänger i ljuvliga Skåne. Haft gungpremiär till Vs förtjusning. Att plaska i badbaljan är också en hit.

Hon äter mat med glädje, så länge hon får göra det själv. Gurkstavar, gröna ärtor och riven vällagrad ost är favoriterna.

• Gilla
Reactions: MM
Förresten så har vi skrivit papper på ett hus, så vi blir husägare till sensommaren. En hel del renovering att fixa, men stor fin trädgård och lugn återvändsgata i ett bra område.
Kan knappt bärga mig/oss förrän vi får flytta från lägenheten!

Grattis till huset :)

När det ska gungas, så är det ju högre, desto bättre som gäller!
13260208_10157021752900061_8971271241766084672_n.jpg

Så fort mini blir lite stadigare så man kan knuffa på lite hårdare så ska vi också inviga gungan på lekplatsen en liten bit härifrån :)
Mina andra älskade att gunga när dom var små :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar