Gör ett försök att skriva här medans stora tjejen roar lillan med fiolspel. Tar lite tid att skriva på fel hand
Opererades i torsdags förra veckan. Allt har gått bra och handen känns okej
Går med skena dygnet runt, ska ta bort mina 18 stygn nästa vecka och får inte blöta ner handen alls innan dess. Får lite hjälp av släkten och hästen är på bete tills han åker till sin nya matte. Vill helst inte prata om det men det blir för det bästa med tanke på hur vardagen är just nu.
Lillan äter det mesta. Utom banan. Det är inget gott alls tyvärr. Annars väldigt enkelt att ha med sig.
Hon äter mestadels ersättning men får några mindre mål mat om dagen. På morgonen blir det oftast bröd med smör och något pålägg. Räkost, ost är godkänt. Leverpastej ska vi prova nu, köpte hem nytt paket idag.
Kokt broccoli, gröna ärtor, morot och blomkål är gott att smaska på.
Hemlagad mat går före burkmaten. Hon får både ock beroende på hur det passar att ge henne och vad vi äter till middag. Skulle ha tacopaj häromdagen som ändå är kryddad en del. Hade gjort egen mat till henne men nej, det ska smakas från mammas tallrik
Det gick dock bra. Hon fick från syrrans egna paj utan starka kryddor och tyckte om det.
Har provat lite klämmisar med olika fruktsmaker och några olika burkmat. Dom är det ju dock en del svinn på eftersom hon inte äter så mycket som är i dom.
Äter ingen gröt men köpte hem två olika grötklämmisar idag så får jag se om hon gillar det.
Majskrokar och rån är roligt att äta själv.
Puréar inte så mycket åt henne. Delar i mindre bitar eller mosar lätt. Ris, makaroner och potatis är gott det med.
Kött har hon smakat lite med och det går ner det också. Kan dock inte ens dela åt mig själv för tillfället så det får vänta tills handen är mer funktionsduglig igen. Jag matar henne gärna själv vid alla måltider just nu så jag får in tekniken och inte behöver mer hjälp än nödvändigt när resten av familjen är på skola/jobb. Så hon äter det jag kan servera och äta själv
Sover lite oroligt. Vill äta mer på nätterna nu än på länge. Men go och glad på dagarna. Lite gosesjuk och behöver roas en del men hon är oftast nöjd bara hon är med en på det man gör.
Sover lite mer sällan på dagarna men längre stunder åt gången, för tillfället iaf.
Rätt enkel att ha att göra med överlag tycker jag. Svärmor hade henne ju hela fredagen förra veckan och tyckte hon var hur go som helst
Inget ledsen och åt allt hon serverade, så alla glada och nöjda