Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har A för första gången feber. Till synes utan anledning (iaf än så länge). Haft kontakt med vården men avvaktar för att se vad det blir av det. Hoppas på att det bara är ngn förkylning el dyl.

Solsken de luxe, måste skaffa solglasögon och senare även en solhatt åt Alva som är ljuuuuuus och förmodligen kommer bränna sig lika lätt som far (& mor)....

Känner igen det Sedna, bebisen som satt stilla och var nöjd med det verkar ha rymt?

Babblarna is DA shit!

Jag kanske får ta tillbaka det där jag skrev om att jag gillar att ha en äldre bebis. :angel:

En äldre bebis är roligare, men kräver onekligen betydligt mer påhittighet och energi. Eller så visar man bara babblarna. :D

Här har A för första gången feber. Till synes utan anledning (iaf än så länge). Haft kontakt med vården men avvaktar för att se vad det blir av det. Hoppas på att det bara är ngn förkylning el dyl.

Hoppas det försvinner snabbt. Så jobbigt för dom små att vara sjuka :heart

Jobbigt! Inga andra sjukdomssymptom? Hoppas hon kryar på sig snabbt.

Tack @Matmissbrukaren och @Sedna . Nej, inga andra symptom alls. Tänderna har ju varit uppe ett tag och hon har slutat att dreggla och ha händerna i munnen. Så tror inte det är dem som spökar. Kissar o bajsar och är inte förkyld. Utan bara hög feber fr ingenstans. Ingen annan i vår närhet är sjuk så verkar inte vara ngn smitta. Men de ska ta en koll på henne imorgon och ev även ta lite prover.

Fy tusan vad härligt att vara ledig såhär års, jag njuuuuter!!
Hmpf, och jag har tillbringat en vecka i en källare på utbildning, med en till framför mig :meh: tur jag jobbar utomhus för det mesta!

Och egentligen är det inte ett dugg synd om mig för jag får skjuta pistol och ha rätt kul på köpet. Men lite solljus hade ju inte skadat! :p

Såg en intressant frågeställning i en annan av föräldratrådarna; hur föreställde ni er att det skulle bli med bebis kontra hur det faktiskt blev?

Jag tycker det är ungefär som jag föreställde mig, jag trodde nog att hon skulle vara/kännas "spädbarnsliten" längre. Och så trodde jag inte det skulle vara så himla roligt, vi skrattar hur mycket som helst här hemma :love: Jag trodde också att jag skulle vara tröttare än vad jag är, och sova mindre. Men på det stora hela stämmer det rätt bra, bebismys, blöjbyten, kärlek i överflöd och många maskiner tvätt :angel:

Såg en intressant frågeställning i en annan av föräldratrådarna; hur föreställde ni er att det skulle bli med bebis kontra hur det faktiskt blev?

Jag tycker det är ungefär som jag föreställde mig, jag trodde nog att hon skulle vara/kännas "spädbarnsliten" längre. Och så trodde jag inte det skulle vara så himla roligt, vi skrattar hur mycket som helst här hemma :love: Jag trodde också att jag skulle vara tröttare än vad jag är, och sova mindre. Men på det stora hela stämmer det rätt bra, bebismys, blöjbyten, kärlek i överflöd och många maskiner tvätt :angel:

Jag tycker det är sjukt mkt lättare/chill än vad jag trodde. Men vi har det väldigt lyxigt iom att bebis sover hela nätterna och alltid gjort mer eller mindre. Så jag är aldrig trött och det underlättar nog enormt. Sen jobbar ju min sambo hemifrån och vi ses ju hela dagarna/han kan avlasta lite under dagen. Vilket gör att vår relation fortfarande är jättebra (känner inte alls av det som det skrevs om i andra tråden att relationen med partner inte längre hanns med/var densamma). Och eftersom han slipper pendla/restid till jobbet så är han ju "hemma från jobbet" en sekund efter han stängt av datorn. Faller andan på kan han lätt ta en rast på dagen för lite ligga med hehe :angel: och jag håller med om att man har sjukt roligt med bebis :love:

I övrigt har vi varit på tredje passet babysim, om 19 dagar flyttar vi till världens finaste lägenhet och nu i helgen hälsade vi på hos sambons föräldrar i Dalarna och jag skrev högskoleprovet för första gången (i Dalarna haha! Passade på så sambon fick lite ensamtid med sin familj). Tyvärr är min pappa jättedålig efter sin canceroperation och om han lever i sommar är det typ ett under. Det drar ner glädjen över allt annat i livet lite just nu.

Det blev mest som jag tänkte, var inte beredd på hur fort han skulle växa och hur fort tiden skulle gå. 6 mån liksom? Vart tog det vägen? Sen är kärleken och ffa beskyddarinstinkten ännu starkare än jag trodde. För mig var det förvånade hur min och pappans relation ändrades. Efter 6 år trodde jag vi kände varandra utan och innan men barn spetsade till saker.

Eftersom det här är vårt andra barn visste vi ungefär vad som väntade. Den här är dock mer lätthanterlig :p
Däremot var jag ganska orolig (?) för hur man skulle knyta an till en ny. Första dottern var ju vårt allt och det var svårt att föreställa sig hur man skulle ha plats för en till (bokstavligt och bildligt talat). Men den oron var helt obefogad. Man älskar det lilla knytet precis lika mycket som storasyster :love: och det föll sig helt naturligt allting. Min relation till storasyster är nog sundare nu (innan var det hon och jag, jämt jämt jämt), men nu funkar det lite bättre som en familj allting, och jag har klarat av att "släppa iväg" henne lite mer.
Den här gången njuter jag nog lite mer av min runda goa bebis men längtar också framåt mer.

Jag tycker det varit som jag förväntat mig. Det enda som verkligt överraskade mig var att jag veckorna efter förlossningen var så irrationell och bl.a. önskade mig oändligt med bebisar. Man kan verkligen bli knäpp av hormoner. :D

Här blev det som väntat, och ännu bättre :love:

Det var mini som saknades i familjen, pusselbiten som fattades. Nu känns familjen komplett. Att hjärtat orkar älska ännu en till så mycket :heart

Någon fyller 5 månader idag :love:

AQFAAAACBZJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ2MDQ3NjQ5MTI5OV81NzBkMWE1M2UwODdjMzIwZmMwMzA4YTYuanBn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar