Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag har testat ALLT för att det ska släppa till ska jag säga :p
Tittat på roliga klipp på youtube, tittat på gråtande hungrig bebis på youtube, fått massage av min man under tiden jag försökt pumpa, tittat på mini för att försöka framkalla reflexen, till å med försökt med att få orgasm innan jag skulle pumpa för att få fart på lyckohormonet men nä, jag är oxytocinlös. Finns inga lyckohormoner i min kropp. Det är så jag inbillar mig att det bipolära sjukdomen har med saken att göra. Jag är ju mest depressiv pga den så det är väl bara under en mani jag släpper till. Skulle förklara mycket!
Så synd! Men lite intressant samband ändå, kan säkert vara som du tror. Märkligt hur kroppen och hjärnan är funtad...

@Matmissbrukaren har du testat att tänka på rinnande vatten? Det har varit mycket effektivare än jag trodde att det skulle vara. Har du sedan bebis hud mot hud gör det sitt till. Kan vara värt att testa iaf:)

Vet inte vad som händer med lillan nu, lillstumpan :(

Fick medicin igår mot min inflammation jag har i tumleden (Naproxen). Det står att den går över i mjölken men troligtvis inte påverkar barnet. En tvåa på janusinfo. Så jag tog en igår och sen somnade lillan så jag pumpade ut 100 ml och gav henne på flaska idag på morgonen. Sen somnar hon och sover en liten stund. Hinner bara sätta henne i vagnen så börjar hon kaskadspy. Hon blev helt genomblöt, body och handduken jag hann fånga upp en del i. Så jag tror hon fick ur sig det mesta.
Kollade janusinfo på biverkningar om barnet påverkas och då fanns kräkningar med så jag antar det är det som händer.
Sen hulkade hon bara upp lite dreggel. Temp på 37.0 och sitt normala jag.
Hon blev trött så jag blandade till 90 ml ersättning så hon kunde blanda ut resten av bröstmjölken som fanns kvar i henne medans hon sov. Åt allt och vaknade nu och spydde upp det med. Magen låter mullrig med.
Eller om hon fått magsjukan mitt i allt.
Amma henne vågar jag nog inte iaf. Ska gå på kuren i 10 dagar så det här blir nog amningsavslut för våran del.
Usch vad jobbigt. :( Hur har det gått nu? Har det blivit fler kräkningar eller var det medicinen?

Jag bara gissar nu, men jag tror att du kan hålla igång produktionen även om det inte kommer ut så mkt per gång. Det viktiga, tror jag, är stimuleringen. För när man vill öka produktionen/få igång amningen så ska man ju låta dem snutta ofta, ofta. Och trots att det inte kommer mkt till en början så kommer det i de flesta fall ändå igång senare. Så jag tror din lilla snabbt kan få fart på det igen om du bara har hållt igång pumpningen. Håll modet uppe nu när du kämpat så redan! :heart

• Gilla
Reactions: MM
Vet inte vad som händer med lillan nu, lillstumpan :(

Fick medicin igår mot min inflammation jag har i tumleden (Naproxen). Det står att den går över i mjölken men troligtvis inte påverkar barnet. En tvåa på janusinfo. Så jag tog en igår och sen somnade lillan så jag pumpade ut 100 ml och gav henne på flaska idag på morgonen. Sen somnar hon och sover en liten stund. Hinner bara sätta henne i vagnen så börjar hon kaskadspy. Hon blev helt genomblöt, body och handduken jag hann fånga upp en del i. Så jag tror hon fick ur sig det mesta.
Kollade janusinfo på biverkningar om barnet påverkas och då fanns kräkningar med så jag antar det är det som händer.
Sen hulkade hon bara upp lite dreggel. Temp på 37.0 och sitt normala jag.
Hon blev trött så jag blandade till 90 ml ersättning så hon kunde blanda ut resten av bröstmjölken som fanns kvar i henne medans hon sov. Åt allt och vaknade nu och spydde upp det med. Magen låter mullrig med.
Eller om hon fått magsjukan mitt i allt.
Amma henne vågar jag nog inte iaf. Ska gå på kuren i 10 dagar så det här blir nog amningsavslut för våran del.

Läste i någon tråd på någon sida att en mamma hade väldigt dålig utdrivningsreflex, men hade fått en nässpray med oxytocin i som satte igång reflexen på studs typ. Kanske något du kan fråga bvc om? Bara för att hålla igång det under medicineringen s.a.s.

På tal om tänder så fick jag ett brev från folktandvården om träff för information om tandhygien för bebisar. Ett litet frågeformulär med bl.a. frågan om han har några tänder idag? 0 fick det svaret bli :p

Läste i någon tråd på någon sida att en mamma hade väldigt dålig utdrivningsreflex, men hade fått en nässpray med oxytocin i som satte igång reflexen på studs typ. Kanske något du kan fråga bvc om? Bara för att hålla igång det under medicineringen s.a.s.

På tal om tänder så fick jag ett brev från folktandvården om träff för information om tandhygien för bebisar. Ett litet frågeformulär med bl.a. frågan om han har några tänder idag? 0 fick det svaret bli :p

Jag frågade dom om det för två månader sen men det ville dom inte skriva ut.
Nu har jag inte ammat sen i förrgår och igår försökte jag pumpa och på en timma fick jag ut nästan 10 ml. Så det är nog rätt kört med amningen nu.

Nu har jag inte ammat sen i förrgår och igår försökte jag pumpa och på en timma fick jag ut nästan 10 ml. Så det är nog rätt kört med amningen nu.
Jag tycker att du ska fråga om oxytocin-spray igen. Nu är det ju andra förutsättningar och jag tror hellre att de skriver ut en flaska än vill att du slutar amma.

Vad jag önskar att vi kunde dela på min produktion :idea: Spända, ömma och läckande tuttar här. Ändå har hon ammat en gång vid lunch idag med, efter att hon spydde upp sin mat. Men idag kopplade hon grejen med välling så snart har jag inget att skylla på, bara att lägga ner. Blandade känslor kring det, men jag mår nog bäst av det.

• Gilla
Bebis spydde igen ikväll vid åtta. Har inte varit sugen på mat alls idag. Jag kände mig åksjuk i bilen vid 18.00 ikväll och somnade när min man körde och kände mig konstig. Nu sen 21.00 så har jag legat däckad i soffan och spytt i två omgångar.

Vi har magsjukan :banana:
Bara ett väldigt trist sammanträffande med medicinen!

Så jag ammade mellan mina spyor och mjölken kom igång direkt :up:

Bebis spydde igen ikväll vid åtta. Har inte varit sugen på mat alls idag. Jag kände mig åksjuk i bilen vid 18.00 ikväll och somnade när min man körde och kände mig konstig. Nu sen 21.00 så har jag legat däckad i soffan och spytt i två omgångar.

Känns konstigt att gilla att ni har magsjuka, men hurra för amningen! :D

• Gilla

Inte ofta man blir glad över magsjuka:D

• Gilla

Tjoho! :banana::D

• Gilla
@Matmissbrukaren Tjoho, hoppas magsjukan går fort över.

Måns verkar vara i någon större återhämtning efter utvecklingsfas/tillväxtspurt för tillfället. Han har senaste dagarna sovit från 17-18 på kvällen till runt kl 6 på morgonen (äter i sömnen och vaknar för kiss någon gång under natten). Efter några timmar vakentid tar han sen gärna en powernap på någon eller några timmar. Blir mycket sofftid för tillfället eftersom han vill sova i famnen på mig om möjligt.

• Gilla
De tio dagarna jag gick över i graviditeten hade jag sån grym ångest över att bebis skulle dö i magen. Nu läser jag om den andra i vårtråden vars bebis dött och fy fan. Kan man inte bara få ett datum bestämt när en frisk bebis föds? :(

Läste också precis :(

Kändes som tiden stannade när jag gick in i tråden. Fy fan!

Gick gav mini en stor puss i pannan och är så tacksam för att hon (och sina syskon) är här hos oss.

Jag började googla. Dödligheten är ca 3 av 1000, hur kan två drabbas här. Ofattbart.

Kände mig sliten efter två oroliga nätter (pga tänder?) men nu kan jag vara vaken i två dygn bara jag får ha min bebis här.

Jag började googla. Dödligheten är ca 3 av 1000, hur kan två drabbas här. Ofattbart.

Kände mig sliten efter två oroliga nätter (pga tänder?) men nu kan jag vara vaken i två dygn bara jag får ha min bebis här.

Det är ofattbart :(
Och så glad över att jag aldrig mer ska vara gravid. Det räcker med oron som finns över mina tre nu när dom är ute i världen. Vet inte hur många ggr jag har kollat så mini sover och inte somnat för alltid. Hon sover så lugnt så jag blir nojjig. Har ingen exakt koll men värsta risken för PSD minskar väl rätt rejält efter 6 månader?
Jag är en rätt katastroftänkande människa så undviker att googla sånt alls.

Men gud, inte igen. Lider så fruktansvärt med de som måste gå igenom något så hemskt, och är så rädd att något ska hända vår lilla flicka. Vi har också haft ett par oroliga nätter men jag säger som Ponte, jag kan vara vaken dygnet runt om det innebär att jag kan skydda henne från allt hemskt. Jag klarar inte ens av att läsa den andra tråden om bebisen för jag bryter bara ihop och bölar. Jag som normalt sett är en ganska balanserad person...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 036
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar