Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här åldern tycker jag är rolig :D
När dom är fulla av bus och kan ta sig fram för egen hand. Då kan man ta fram popcornskålen och titta på dom hela dagen :laugh:
(stora tösen på filmen, inte mini :p)

Är det någon mer bebis som börjar sova på mage med ansikte neråt stil? Dör mini-döden varje gång jag hittar S så, tänker ju alltid det värsta. När ska den oron gå över, kommer ju aldrig vänja mig.. Huhuu

Är det någon mer bebis som börjar sova på mage med ansikte neråt stil? Dör mini-döden varje gång jag hittar S så, tänker ju alltid det värsta. När ska den oron gå över, kommer ju aldrig vänja mig.. Huhuu

Måns verkar än så länge föredra sidoläge och ryggrullning. Magläge är ingen favoritsovposition. Lite så att han brås på mig vad gäller det. Maken (jätteskumt att skriva så) sover gärna på mage däremot.

Mini sover fortfarande i sitt babynest och ligger helst på rygg lite lätt mot sniskan.
Nä, den där oron släpper baske mig aldrig. Håller andan ibland när jag ska väcka mina stora för dom ser helt lealösa ut ibland.
Men man sover nog rätt gott om man ser helt lealös ut inbillar jag mig :p

Siri har börjat sova på mage ibland, fast hon har huvudet åt sidan som tur är. Jag nojar ändå om hon ligger på mage, så när jag går och lägger mig sen så brukar jag rulla över henne på sidan istället :angel:

Mini sover fortfarande i sitt babynest och ligger helst på rygg lite lätt mot sniskan.
Nä, den där oron släpper baske mig aldrig. Håller andan ibland när jag ska väcka mina stora för dom ser helt lealösa ut ibland.
Men man sover nog rätt gott om man ser helt lealös ut inbillar jag mig :p
Sover hon fortfarande i nestet?! Siri har inte fått plats i sitt nest på flera månader :rofl:

Sover hon fortfarande i nestet?! Siri har inte fått plats i sitt nest på flera månader :rofl:

Haha min ettåring sov i sitt nest senast igår :p Fast vi har ju helt släppt ut dragskon. Och han får väl inte plats egentligen :D Men fram till 8-9 månader sov han där regelbundet.

Haha min ettåring sov i sitt nest senast igår :p Fast vi har ju helt släppt ut dragskon. Och han får väl inte plats egentligen :D Men fram till 8-9 månader sov han där regelbundet.
Visst hade vi kanske kunnat tränga ner henne där om vi släppte upp dragskon helt, men det ser trångt ut tycker jag :p

Alva verkar föredra rygg/sidoläge, både när hon sover själv eller sover på min arm. Jag är inte orolig för andningen alls faktiskt.

Jadå, hon får plats och älskar sitt nest. Vi sa bara häromkvällen vilket bra köp det var :)
Nu var vi på bvc i fredags och då vägde hon 6500 gram och nästan 65 cm lång. Bild från häromkvällen :love:
AQFAAAAC_FNodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ2MDMwNTI5MDUwNl81NzBhN2Q5MjJhNmIyMjBiNmU4MzZlY2IuanBn

Jadå, hon får plats och älskar sitt nest. Vi sa bara häromkvällen vilket bra köp det var :)
Nu var vi på bvc i fredags och då vägde hon 6500 gram och nästan 65 cm lång. Bild från häromkvällen :love:

Aaah, din tös är nästan ifatt vår pojke! :up: Samma vikt och längd på senaste BVC-träffen med! Extra vägde i fredags och då låg han på 6,840 gram :p

12935037-710824005687854-1957708266-n-1.jpg

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: MM
Vi har arkiverat nestet, jag gillade det men vi hsr använt det rätt lite. H är 73 lång så var för trångt. Han börjar växa ur sin vagga också, måste sätta ihop spjälsängen

Måns har varit lite snorig nu senaste veckan efter dopet. Physiomer är guld värt. Snorsugen är han inte lika imponerad av. :meh:

Senaste vägningen låg han på 7,5 kg, så om han ökar lika mycket per vecka som tidigare är han nog över 8 kg i vikt nu... O_o vad hände med min lilla bebis? :nailbiting: 65 cm lång...!:bump:

Vi har varit ute å flugit igen. Kan konstatera att det är lättare med en yngre bebis. V tyckte det var tråkigt att sitta stilla, skulle pilla på allt, slängde leksaker lång väg och ingen ro att varken äta eller sova. Slutade med övertrött och ledsen bebis. Flygresan var 50 minuter. :laugh: Om några dagar flyger vi till LA. Det ska bli... intessant :nailbiting: Läge att introducera babblarna kanske :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar