Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, dreggliga pussar har vi gott om här med. Och varje morgon får jag bända loss mitt hår ur hennes järngrepp så jag kan sätta upp det utom räckhåll för små fingrar :cautious:

Jo det är nog lite ovanligt att de kommer först i överkäken! Men om det bara är som de kan anas kanske underkäken hinner komma först ändå?

Menar du ute i skogen Sedna? Nä inte så ofta jag är ute där vägar eller stigar inte finns, H känns för tung att släpa i sele i sån terräng. Men jag har rätt kass rygg.

Ja ute i naturen, t.ex i skogen. Har testat köra emmaljungan på skogsstigar i närområdet och det är ingen vidare framkomlighet. I sommar kommer selen verkligen att komma till användning då sommarstugan har skogstomt. Sen är det praktiskt med sele vid resor och vi reser mycket. Ser många tillfällen då jag kommer välja sele framför vagn. :)

Haha, dreggliga pussar har vi gott om här med. Och varje morgon får jag bända loss mitt hår ur hennes järngrepp så jag kan sätta upp det utom räckhåll för små fingrar :cautious:

Jo det är nog lite ovanligt att de kommer först i överkäken! Men om det bara är som de kan anas kanske underkäken hinner komma först ändå?
Kanske det, ser inga nertill dock. Men på g är de uppenbarligen!

Det håret jag tappade är på väg tillbaka, nu har jag stubb i vikarna

Ja ute i naturen, t.ex i skogen. Har testat köra emmaljungan på skogsstigar i närområdet och det är ingen vidare framkomlighet. I sommar kommer selen verkligen att komma till användning då sommarstugan har skogstomt. Sen är det praktiskt med sele vid resor och vi reser mycket. Ser många tillfällen då jag kommer välja sele framför vagn. :)

Jag letar enklare/mindre vagn nu av lite mer sulkytyp. Vi var på badhus i torsdags igen och är ofta iväg på såna utflykter/ resor där en smidig vagn att kasta in i bagaget känns smidigare. Har svårt att välja sort bara.

Sommarstugorna i sommar är centralt på Öland och i Skåne, där finns inga rötter eller stenar :D

Åh, jag har funderat över hur länge jag ska behöva tappa hår. Hoppas mitt slutar snart också, det är en jäkla tur att jag har att ta av! När har det slutat trilla av för er andra?

Åh, jag har funderat över hur länge jag ska behöva tappa hår. Hoppas mitt slutar snart också, det är en jäkla tur att jag har att ta av! När har det slutat trilla av för er andra?

Mitt har lugnat ner sig nu, tösen blir snart sju månader. Nu är det nog på en rätt normal nivå.

Jag letar enklare/mindre vagn nu av lite mer sulkytyp. Vi var på badhus i torsdags igen och är ofta iväg på såna utflykter/ resor där en smidig vagn att kasta in i bagaget känns smidigare. Har svårt att välja sort bara.

Sommarstugorna i sommar är centralt på Öland och i Skåne, där finns inga rötter eller stenar :D

Vi har en quinny zapp xtra för de tillfällen då vi inte hänger ute i skogen.:D Tyckte också det var svårt att välja, så tog första bästa på blocket.

Jag har tappat i två månaders tid oxh inga tecken på att det ska minska, ligger som en matta i borsten efteråt! :crazy:

Hur pass har ni ökat på i matmängd med gröt och smakisar? Vi är uppe i 3msk gröt och en (ibland två!!) iskubar smakisar. Känner mig lite vilsen för hittar ingen bra information om hur mycket dem bör äta eller hur mycket och ofta man ska öka mängden..
Sist vi ökade på så höll sig S i 6 dagar innan det kom ut med hjälp av termometern.. Inte hårt men absolut fastare än vanligt! Nu har det gått 4 dagar.. Känns som det går trögt?

@Flixon

Jag tappar fortfarande massa massa hår! Men har att ta av så jag slipper bli skallig hoppas jag :p
Det borde väl sluta snart tycker jag. Har hållit på sen i januari nu så några månader.

Jag har tappat i två månaders tid oxh inga tecken på att det ska minska, ligger som en matta i borsten efteråt! :crazy:

Hur pass har ni ökat på i matmängd med gröt och smakisar? Vi är uppe i 3msk gröt och en (ibland två!!) iskubar smakisar. Känner mig lite vilsen för hittar ingen bra information om hur mycket dem bör äta eller hur mycket och ofta man ska öka mängden..
Sist vi ökade på så höll sig S i 6 dagar innan det kom ut med hjälp av termometern.. Inte hårt men absolut fastare än vanligt! Nu har det gått 4 dagar.. Känns som det går trögt?

Vi är uppe i 4 msk gröt på förmiddagen. Sedan smakar hon av det hon kan på min tallrik när vi äter middag. Vet inte hur mycket det blir men en iskub kanske? Beroende på vad det är. Mosad potatis fick ta mer av men hon ville smaka köttfärssåsen som jag hann krydda på rejält och då fick hon bara ett litet smakprov på skeden.
Vi har köpt hem lite mat på burk att ge till dom gånger hon inte kan smaka alls från min tallrik. Vi gör det till en vana att äta middag tillsammans så då ska hon givetvis ha något hon med :)
Men hon får ju bara lite ur burken fastän hon nog gärna skulle käka hela :p
Sen får hon lite gröt på kvällen med för att mätta upp för natten.
Hon har inte haft några problem med magen så det känns okej att öka på. Hon ammar fortfarande i samma utsträckning förutom att hon sover längre på nätterna nu och därmed själv har slopat ett-två nattmål.

Vi ger ännu inga måltider utan bara små smakprov. Trots detta har det märkts på avföringen. Tidigare kom det två rejäla bajsblöjor per vecka (båda samma dag), nu blir det oftast ett par per dag. Får ta upp det med BVC nästa gång och se vad de tror.

Vi ger ännu inga måltider utan bara små smakprov. Trots detta har det märkts på avföringen. Tidigare kom det två rejäla bajsblöjor per vecka (båda samma dag), nu blir det oftast ett par per dag. Får ta upp det med BVC nästa gång och se vad de tror.

Ja, det var väl ganska stor skillnad på antalet blöjor för bara smakisar. Men hör med dom :)
Lillan bajsar fortfarande inte så ofta men oftare än innan vi började med gröten. Innan var det ju typ 1 bajsblöja i veckan. Nu är det väl 3 på sin höjd men inte proppfulla utan som när det bara var 1.
Men din lilla var ju känslig i magen innan ju så hon är väl kanske det fortfarande och behöver lite mer tid på sig bara kanske innan ni kan öka på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar