Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om inte Alva börjar få en tand redan :eek: Det är något vitt en bit in på ena sidan, inte längst fram alltså. Jag hade hoppats det skulle dröja ett tag till :p
Det hade Siri när hon föddes! Både BVC-sköterskan och läkaren trodde det var ett supertidigt tandanlag. Efter ett par månader försvann det, och har inte kommit tillbaka än :confused: Det satt också på sidan. Nu har dock framtänderna börjat komma istället.

V har varit på 5 månadersbesök på BVC. Vaccination gick väldigt smidigt. Hon har varit lite gnällig, men det kan också vara för att hon fått smaka lite broccoli. Den kom nämligen ut i raketfart.

66,5cm lång och 7180gr. Dippat på BVCs viktkurva, som förväntat. Sköterskan var inte helt nöjd. Men hon följer WHOs kurva så jag tycker vikten känns rimlig. Sköterskan tyckte kurvan såg så konstig ut att hon trodde vågen vägt fel. :confused:

Här har vi smakat pressad potatis med lite sås, jättegott och vill hålla skeden själv. Kan själv mamma!

12933148_10154075559940948_5088329247016506064_n.jpg

Ja tiden går för fort kan jag känna även om alla utvecklingssteg är roliga när de kommer också. Däremot nattkrångel är aldrig kul, nu har hon sovit väldigt upphackat två nätter (tanden?) och jag känner mig som om jag inte sovit på 2 v...

Idag har vi provat selar. Har inte alls burit mycket innan, men med varmare årstid så lockar det verkligen att kunna bära. Jag och sambon var rörande överens om att Tula baby var bäst, så en Tula fick det bli. Nu ser jag fram emot att alla härliga utflykter. :)

Idag har vi provat selar. Har inte alls burit mycket innan, men med varmare årstid så lockar det verkligen att kunna bära. Jag och sambon var rörande överens om att Tula baby var bäst, så en Tula fick det bli. Nu ser jag fram emot att alla härliga utflykter. :)

Sele är en fantastisk frihet! Hoppas ni kommer trivas :)

lustigt hur olika man känner inför selen, jag ser den som alldeles för varm snart och som ett hinder från att gå så länge jag vill. Använder den ner till gymmet, 500m. Tungt att bära H löst men för många trappor för vagn.

lustigt hur olika man känner inför selen, jag ser den som alldeles för varm snart och som ett hinder från att gå så länge jag vill. Använder den ner till gymmet, 500m. Tungt att bära H löst men för många trappor för vagn.

Vagn är praktiskt på preparede vägar, men jag är en friluftsmänniska. Gissningsvis har du andra intressen och annan livsstil. :)

Så. Dop och vigsel avklarade, festen undanstädad och gästerna avvinkade. Nu är vi trötta allihopa. Måns har sovit mer eller mindre sen kl ett idag och kommer nog snuttsova sig igenom natten som det verkar.
Men kul har vi haft, trots att Måns morfar valde att inte komma eftersom hans mormor kom. Har lovat mig själv att om vi mot förmodan skulle separera i framtiden så ska jag inte bli så bitter att mina barn kommer i kläm. 7 år efter skilsmässan kan mina föräldrar inte vistas i samma rum en timme och de kallar varandra allt möjligt - trots att båda gift om sig med nya.:banghead:

Hopplöst och tragiskt Roxer :(

Menar du ute i skogen Sedna? Nä inte så ofta jag är ute där vägar eller stigar inte finns, H känns för tung att släpa i sele i sån terräng. Men jag har rätt kass rygg.

jag är helt begeistrad i att följa Hs utveckling, han gör så kul grejer. Nu har han börjat svänga på huvudet när han vill "skoja". :D:love: Frpn sida till sida som Stevie Wonder fast fortare. Vart kommer det ifrån? Gör vi så? :laugh:

jag är helt begeistrad i att följa Hs utveckling, han gör så kul grejer. Nu har han börjat svänga på huvudet när han vill "skoja". :D:love: Frpn sida till sida som Stevie Wonder fast fortare. Vart kommer det ifrån? Gör vi så? :laugh:

Umgicks med måns kusin i helgen och hon klurar ut nya grejer varje dag. Ser fram emot det! Måns har blivit kittlig och kiknar när man killar honom under armarna. :D

Så. Dop och vigsel avklarade, festen undanstädad och gästerna avvinkade. Nu är vi trötta allihopa. Måns har sovit mer eller mindre sen kl ett idag och kommer nog snuttsova sig igenom natten som det verkar.
Men kul har vi haft, trots att Måns morfar valde att inte komma eftersom hans mormor kom. Har lovat mig själv att om vi mot förmodan skulle separera i framtiden så ska jag inte bli så bitter att mina barn kommer i kläm. 7 år efter skilsmässan kan mina föräldrar inte vistas i samma rum en timme och de kallar varandra allt möjligt - trots att båda gift om sig med nya.:banghead:
Grattis till bröllopet! Visste gästerna om att ni skulle göra både ock?

Grattis till giftermålet!

Så jäkla trist när vuxna människor inte kan stå över sådant. Jag är så glad att mina föräldrar aldrig betett sig så, jag har alltid kunnat fira de stora händelserna i livet med båda två (utan att det varit obekvämt).

Siri har också blivit kittlig! Och då har hon utvecklat sitt pruttande med munnen till att trycka munnen mot mammas eller pappas kind och "prutta" :love: ni vet sådär som man ofta gör på barnmagar. Vi brukar ju göra så i hennes nacke/på hennes hals och hon skrattar alltid högt, så nu ger hon tydligen tillbaka :laugh:

Åh så mysigt :love: H gjorde det av misstag på min arm idag men verkar inte fattat kopplingen. Däremot får hag fortfarande dreggliga pussar samtidigt som han river av mig hår.

Förresten, nu ser vi nästan framtänderna i överkäken, är det inte märkligt att de kommer där först?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar