Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Harvey har body och byxa, tjockare strumpor. Sen plyshoverall med fötter och vantar och sen åkpåse. Plus mössa :)

Tycker vagnen är kall i botten så använder därför åkpåse, behöver jag ta upp honom slår jag en filt om honom. Han är alltid varm och go

Oj, vad mycket kläder era barn har! Även när vi var i Östersund med -14 hade Siri body, byxor, en tjockare tröja, fleeceoverall och filt, samt en tjock mössa. Det har hon om det är kallt (och blåsigt) här nere i Skåne också, är det lite varmare så tar vi bort filten, och ännu varmare så tar vi en tunnare mössa. Hon har inte varit kall en enda gång, men så är hon som en liten kamin också :p

Idag har vi varit på babymassage! BVC har det gratis här, 4 ggr. Det var uppskattat, lite härligt med 5 barn som alla låg och snackade på golvet :love:
Kan tillägga att hon ligger på ett fårskinn, det ger ju lite värme också :)

Tog en bild i förrgår när vi kom hem, Alva sov och ville inte vakna så hon fick ligga kvar i vagnen (dock öppnade jag ju kläderna)

temporary-image1452881143406_569934f92a6b22a07d0b7730.jpg

Någon som har tips på träningsövningar man kan göra med bebis förutom långpromenaderna? (som börjar bli en pina pga. kylan)
Finns inget på gymmen i stan så du kan ha med den lille.. Tråkigt då det borde vara populärt, barn föds ju hela tiden liksom.

Någon som har tips på träningsövningar man kan göra med bebis förutom långpromenaderna? (som börjar bli en pina pga. kylan)
Finns inget på gymmen i stan så du kan ha med den lille.. Tråkigt då det borde vara populärt, barn föds ju hela tiden liksom.

Jag gör nästan all min sjukgymnastik med mini som publik :D Plankövningar när hon ligger i babygymmet (så kan man prata lite med henne samtidigt) tex. Hon brukar vara road och titta med stora ögon om jag gör övningar på gymbollen eller min hemmabyggda t-rex osv. Det blir ju inga långa pass men det är ändå inte så lockande ;)

Jag gör magträning medan bebis roar sig själv i sängen/babygymmet eller ligger på golvet och tittar på. Hon kan vara nöjd rätt långa stunder så jag skulle ha tid att träna mer än magen, det är mest min motivation som tryter :p

Jag brukar köra lite olika magövningar när vi ändå ligger på golvet, ska googla fram lite ryggövningar också tänkte jag!

Vi är helt klart på väg in i nästa utvecklingssprång här. Det är mycket sömn och lite ledset där emellan. Sen är hon jätterolig och pratar och skrattar en hel del också! Hon har blivit mycket bättre med händerna, tar tagi saker på ett helt annat sätt och undersöker allt hpn hittar :D

Vi är helt klart på väg in i nästa utvecklingssprång här. Det är mycket sömn och lite ledset där emellan. Sen är hon jätterolig och pratar och skrattar en hel del också! Hon har blivit mycket bättre med händerna, tar tagi saker på ett helt annat sätt och undersöker allt hpn hittar :D
Äter gör hon också, lite men ofta! Tyvärr vill hon inte längre ta flaskan, hon biter tag i den liksom, och får hon in den i munnen så hamnar nappen för långt bak och hon klöks :( någon som har tips på flaska med mjuk/kort napp?

Spånar lite, kan det inte vara att din kroppsvärme försvinner som gör att hon vaknar? Prova en lite ljummen vetekudde att lägga bredvid henne?

Smart ska testa det, borde funka.

Något jättehemskt har hänt. JAG HAR TYP INGA ÖGONFRANSAR KVAR PÅ HÖGER ÖGA!!!!! Ser helt freaky ut när jag tar på mascara. Vänster öga, superlånga och fina. Höger = fett fult typ hälften av fransarna kvar och de är dessutom korta. Beror sånt på amning? Vill typ grina lite :(

Äter gör hon också, lite men ofta! Tyvärr vill hon inte längre ta flaskan, hon biter tag i den liksom, och får hon in den i munnen så hamnar nappen för långt bak och hon klöks :( någon som har tips på flaska med mjuk/kort napp?
Gör hon så även när hon är hungrig? För min gör likadant men när hon inte är hungrig. Är hon hungrig så tar hon normala tag.

Ja tyvärr gör hon det. Hon åt med god aptit från bröstet direkt efter.
Aha, ok. Spontant tror jag ändå att det bara är ngt tillfälligt. Jag skulle nog traggla lite med henne, vara snabb att dra ut när hon gapar för stort, men ändå fortsätta och försöka få henne att ta ett bra tag. Hon blir kanske för ivrig? Tråkigt iaf att det strular för er.

Vad har ni för napp och flaska idag? Vilken storlek på nappen?

Aha, ok. Spontant tror jag ändå att det bara är ngt tillfälligt. Jag skulle nog traggla lite med henne, vara snabb att dra ut när hon gapar för stort, men ändå fortsätta och försöka få henne att ta ett bra tag. Hon blir kanske för ivrig? Tråkigt iaf att det strular för er.

Vad har ni för napp och flaska idag? Vilken storlek på nappen?
Ja vi hoppas det eftersom det ändå gått så smidigt innan. Planen är att testa en stund varje kväll nu!

Vi har både Meleda och Mam, samma resultat med båda. Minsta storleken.

Ja vi hoppas det eftersom det ändå gått så smidigt innan. Planen är att testa en stund varje kväll nu!

Vi har både Meleda och Mam, samma resultat med båda. Minsta storleken.
Nu vet inte jag hur just de åldersindelar sina nappar. Men är nappen rätt för hennes ålder? För jag tänker att om nappen förut fungerat så kanske det är dags att gå upp en storlek? På de flaskor jag använder blir inte nappen större. Bara hålet. Och är det så att hon tycker att det rinner för långsamt -att hon får jobba för hårt, så kanske hon blir lite frustrerad och därför plötsligt börjar bita m.m? Bara en tanke...

Nu vet inte jag hur just de åldersindelar sina nappar. Men är nappen rätt för hennes ålder? För jag tänker att om nappen förut fungerat så kanske det är dags att gå upp en storlek? På de flaskor jag använder blir inte nappen större. Bara hålet. Och är det så att hon tycker att det rinner för långsamt -att hon får jobba för hårt, så kanske hon blir lite frustrerad och därför plötsligt börjar bita m.m? Bara en tanke...
Absolut en vettig tanke, vi får testa om det går bättre med ett större hål, tack för idén! :)

I morgon ska vi på babymassage, ska bli trevligt att träffa lite andra mammor också :) Får hoppas Alva h¨ller sig vaken, det är mellan 10 och 11:30, ungefär då hon brukar sova som en gris om hon får.. :D

temporary-image1453215788500_569e502eddf2b36f3e3f8c94.jpg

I morgon ska vi på babymassage, ska bli trevligt att träffa lite andra mammor också :) Får hoppas Alva h¨ller sig vaken, det är mellan 10 och 11:30, ungefär då hon brukar sova som en gris om hon får.. :D

Mammagrupperna som BVC anordnar är det bara dyka upp på dem? Blev förfrågad när S var en månad men kände att det blev lite mycket just då. Nu känner man sig ju säkrare i rutiner och att kunna hitta på saker och ta sig iväg.
Hämtade hem ett babygym idag, roligaste ever tyckte S!

https://www.instagram.com/p/BAubMMXvE-U/

Mammagrupperna som BVC anordnar är det bara dyka upp på dem? Blev förfrågad när S var en månad men kände att det blev lite mycket just då. Nu känner man sig ju säkrare i rutiner och att kunna hitta på saker och ta sig iväg.
Hämtade hem ett babygym idag, roligaste ever tyckte S!

https://www.instagram.com/p/BAubMMXvE-U/
Här är det inte bara att dyka upp, alla som är med har fått inbjudan. Men kontakta din Bvc och berätta att ni är redo nu. Då kan ni säkert vara med när de startar ny grupp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar