Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo ska ansöka om pappadagarna nu, men vet inte om vi räknade rätt? För det han skulle få för 10 dagar från FK tjänar han ihop på 3 arbetsdagar. Dvs han får bara 30 % av sin inkomst under de tio dagarna, kan det verkligen stämma? Visst att han är höginkomsttagare och hamnar väldigt högt över taket men ändå.

Maxbeloppet per dag är 942kr. Det är allt man behöver veta om man är över taket.

Maxbeloppet per dag är 942kr. Det är allt man behöver veta om man är över taket.

Jisses vad lite!! Jaja vi går ju inte direkt back ens om han skulle vara föräldraledig på heltid så det är inte det att det är så men ändå, cash är ju alltid kul :angel:

Usch då :p
Men vad är det för stenåldersbarnmorska som säger så? Det är väl allmänt känt att det inte är ett fullgott skydd :cautious:

Ja det kan man undra! Hon har varit vettig i övrigt så blev förvånad.

@Sedna va O_o Vilket märkligt uttalande från BM. Mensen föregås ju alltid av ägglossningen så nån gång upphör ju skyddet utan att det egentligen märks förrän det är för sent...

Hon menade på att man inte brukar få ägglossning så länge man helammar. En del stämmer det säkert för men det är ju vansinnigt att förlita sig på.

Jag sover jämt max 3-4 h i sträck, så jag avundas er somfår sova mer :p

Å jag avundas dig :p
Här sover jag max 2 timmar sammanhängande innan det är dags för mat och jag sover max 5 timmar per natt. Sen ska dom stora till skolan å om vi kan så försöker jag slumra om en timma eller två på fm.
Om det inte går så händer det att det blir en timma i soffan på eftermiddagen.

Det är väl "tur" att jag har en sömnstörning i normala fall och ändå aldrig sover så jag far inte direkt illa av det. Ibland kan det kännas av men jag har haft det så här hela livet så jag är van.

Igår var vi inne i stan för att ta bild till tidningen så nu är hon med där någon gång framöver. Svärmor prenumerar så hon säger till när hon är med.

Jag provade hennes stl 62 kläder på henne innan idag och dom flesta sitter bra så dom börjar hon använda nu. Det är mest några byxor i stl 56 som är för små och någon enstaka body som jag får lägga undan.

Detta hade hon på sig igår till fotot.
AQFAAAACOmxodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MzMxMDk5NTcyM181NjlmYzNlNmUwODdjMzExMzE1ZTZkNzUuanBn

Å sen fick hon väldens sötaste sköldpaddsoutfit av @cirkus innan hon föddes som passar nu :love:
AQFAAAACNSZodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MzMxMTA2ODE3Ml81NjlmYzQyZDJhNmIyMjM3OTU1ZDdkNzAuanBn

Å jag avundas dig :p
Här sover jag max 2 timmar sammanhängande innan det är dags för mat och jag sover max 5 timmar per natt. Sen ska dom stora till skolan å om vi kan så försöker jag slumra om en timma eller två på fm.
Om det inte går så händer det att det blir en timma i soffan på eftermiddagen.

Det är väl "tur" att jag har en sömnstörning i normala fall och ändå aldrig sover så jag far inte direkt illa av det. Ibland kan det kännas av men jag har haft det så här hela livet så jag är van.

Jag kan också ha 1-2 h mellan matningar vissa nätter. Inatt sov hon 23:30-03 och sen åt hon en stund, sen vaknade hon 2-3 ggr till innan kl 8. Jag har egentligen ett sömnbehov på 8-10 h så det är rätt stor omställning. Märkligt att man mår som vanligt :confused:

Jag kan också ha 1-2 h mellan matningar vissa nätter. Inatt sov hon 23:30-03 och sen åt hon en stund, sen vaknade hon 2-3 ggr till innan kl 8. Jag har egentligen ett sömnbehov på 8-10 h så det är rätt stor omställning. Märkligt att man mår som vanligt :confused:

Tacka amningshormonerna!

V har fått riktig bra nattrutiner nu. Somnar 22-23, äter vid 03 och 06. Efter 06 ligger vi båda och slumrar ett par timmar. Långt ifrån att få sova en hel natt, men betydligt bättre än varannan timme som det var tidigare.

Tacka amningshormonerna!

V har fått riktig bra nattrutiner nu. Somnar 22-23, äter vid 03 och 06. Efter 06 ligger vi båda och slumrar ett par timmar. Långt ifrån att få sova en hel natt, men betydligt bättre än varannan timme som det var tidigare.

Så hade jag igår och förrgår natt. :) Men inte inatt :p

Jag har ända fram till i förrgår haft likadant. Mat varannan/var tredje timme under natten. Eftersom jag ger ersättning blandat med utpumpat så tar det lite tid på natten när det ska värmas osv. Det gör att vi varit uppe minst 30 min vid varje matning. Så det har blivit ganska lite sömn på nätterna.

Men iförrgår så sov hon plötsligt 21.30 till 05.00! Och inatt sov hon 21.30 till 06.00! Så vi får väl se om det håller i sig inatt också. Men jag tror det för redan vid detta målet drack hon mer än hon brukar (180 mot annars 140). Och det har hon gjort de gånger som hon hållt långt mellan målen.

Inte heller jag har varit speciellt trött under den här perioden. Men jag blev van under graviditeten för då låg jag som regel vaken mellan typ 01 till 04.30. Det var gräsligt! Så matning av bebis har varit så mkt trevligare.

Årets mamma! S hade visst namnsdag idag, hade gått mig förbi :angel: Blev upplystav hans morfar.
Var på jobbet idag och hälsade på, bestämde även med chefen att jag börjar jobba igen 1a april på 50% skift = 6h/dag i 7dagar och sen 1 vecka ledigt. Tänkte köra så fram till inskolningen så får vi se hur det blir då. Går inte riktigt att ge besked och planera. :cool:

Mammagrupperna som BVC anordnar är det bara dyka upp på dem? Blev förfrågad när S var en månad men kände att det blev lite mycket just då. Nu känner man sig ju säkrare i rutiner och att kunna hitta på saker och ta sig iväg.
Hämtade hem ett babygym idag, roligaste ever tyckte S!

https://www.instagram.com/p/BAubMMXvE-U/
Ett sådant har vi också! Apan är storfavoriten. Även prasslet är en höjdare enligt A. Men hon tröttnar efter ca 10-15 min så det blir inga långa stunder. Men hon har väldigt kul den stund hon ligger där!

Årets mamma! S hade visst namnsdag idag, hade gått mig förbi :angel: Blev upplystav hans morfar.
Var på jobbet idag och hälsade på, bestämde även med chefen att jag börjar jobba igen 1a april på 50% skift = 6h/dag i 7dagar och sen 1 vecka ledigt. Tänkte köra så fram till inskolningen så får vi se hur det blir då. Går inte riktigt att ge besked och planera. :cool:
Haha, jag har heller inte en aning om/när min har namnsdag. Så tack, det borde man kanske kolla upp!

Alva har börjat tutta längre stunder nu också kom jag på, så tror hon äter större mängd per gång. Kanske hon också snart sover mer :p

Haha, jag har heller inte en aning om/när min har namnsdag. Så tack, det borde man kanske kolla upp!

Men hörru ni, det får ni ju ha koll på :p
Lillan har redan haft två namnsdagar. Hon har tre namn men sista dyker inte upp i kalendern förens till hösten.

Men hörru ni, det får ni ju ha koll på :p
Lillan har redan haft två namnsdagar. Hon har tre namn men sista dyker inte upp i kalendern förens till hösten.
Haha, ja just ja, min har ju också tre namn. Jag kollade bara upp förnamnet för en stund sedan. :p:D Svårt att tro att jag faktiskt sov hela natten... :D

Oj, jag känner mig lite bortskämd nu... den senaste veckan har Siri somnat mellan 22-23 (innan dess somnade hon 00), vaknar vid 3-4, äter i 10 minuter och somnar om vid bröstet. Vaknar igen vid 6-7, äter lite till. Sen somnar hon oftast om, ibland ligger hon och babblar en stund först men sen sover vi oftast till 10. Så jag får hur mycket sömn som helst :o

Oj, jag känner mig lite bortskämd nu... den senaste veckan har Siri somnat mellan 22-23 (innan dess somnade hon 00), vaknar vid 3-4, äter i 10 minuter och somnar om vid bröstet. Vaknar igen vid 6-7, äter lite till. Sen somnar hon oftast om, ibland ligger hon och babblar en stund först men sen sover vi oftast till 10. Så jag får hur mycket sömn som helst :o

Då har vi typ samma rutiner just nu, förutom att jag inte har ro att ligga kvar till 10. V skulle nog göra det bara jag gjorde det :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar