Där kom ytterligare en bit av slemproppen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där kom ytterligare en bit av slemproppen..
Just ja.. va på mvc idag och läget i fiffin är opåverkat *dör en smula*
Fick sömnmedicin så jag ska kunna sova mer än 1,5 tim i stöten..Men alltså då söver jag ju knyttet hormonell och trött började jag tjuta när jag tänkte på en bebis full med benzo som sover i min mage.. är jag larvig?
Nån som äter/ätit nån medicin som påverkar barnet? Hur känner ni isf runt det?
Ingen bebis här! Envisa unge, var hen tvungen att få det från mig!?Men jösses vad ni slemproppar er inte ett dugg avis hoppas på att vakna imorgon och läsa att det kommit två eller iaf en knodd under natten!
Jag va sådär larvigt otydlig i mitt förra inlägg, hon som ska med på min förlossning är en hon. Men hon är inte min partner utan min bästa vänn! Sen kan jag i vissa ögonblick önska att hon va gift med mig ist för sin man då hon är en så fantastisk människa
Är ju ensam med graviditet/bebis, vart gravid med min kk som inte helt oväntat drog som en avlöning när jag märkte att der fanns ett knytt i magen.
Vissa dagar vill jag bara gråta för jag saknar honom så mycket. Men har en flock kompisar som är så fantastiskt fina och planerar att dela knyttet och hennes uppväxt med mig så känner mig aldrig ensam iaf!
Hur kommer det sig att du inte tycker att panodil är ok?Jag har en vän som blev rekommenderad full dos panodil däremot (från v 20) för sin foglossning av läkaren, då blev jag lite rädd hon skulle ta 8 tabletter/ dag varje dag till fl... Det känns inte riktigt okej :/
Det finns forskning som visar på påverkan av barnets hjärna av paracetamol de tre sista månaderna och barnets första år, påverkan negativt alltså.Hur kommer det sig att du inte tycker att panodil är ok?
Både alvedon och panodil är ju ok att äta under graviditeten. Har man så pass mycket foglossning att man behöver äta smärtstillande så är det ju superbra att det går.
Mvh Miks
För det första så ska man inte äta panodil mer än x antal dagar i rad i vanliga fall pga påverkan på tex lever, och då ska man äta full dos i 20 veckor där det inte bara påverkar dig utan även bebisen som dessutom inte är färdigutvecklad.. Någon enstaka gång ser jag inga problem i, men full dos varje dag i 20 veckor? Nej, det känns inte okej tycker jag.Hur kommer det sig att du inte tycker att panodil är ok?
Både alvedon och panodil är ju ok att äta under graviditeten. Har man så pass mycket foglossning att man behöver äta smärtstillande så är det ju superbra att det går.
Mvh Miks
Det var ju en ganska stor studie dock och något som jag tycker att man ska ha i åtanke, även om det inte ändrat våra rekommendationer. Jag tänker som sagt mer på det långvariga användandet än om man tar ett piller eller två nån gång ibland för att man har ont.Panolid och alvedon är egentligen det enda som rekommenderad till gravida. Det finns en dansk studie som maddick säger, men det har varit lite otydligheten kring betydelsen av den då det bara är en studie. Man har inte ändrat rekommendationerna och sagt att man inte ska äta paracetamol. Dock ska man som gravid alltid försöka minimera läkemedelsanvändning då man ofta inte riktigt vet hur det påverkar. Det görs ju aldrig några studier på gravida utan det man vet har i princip kommit till genom erfarenhet och lång användning innan man vet bättre.
Det finns oftast inga problem med att äta paracetamol under lång tid. Många äldre äter det kontinuerligt och merparten får inte leverpåverkan.
Ja, som sagt så tror jag inte att man inte kan äta dem, i rimlig mängd. Men att äta dem "som godis" känns sådär, det är ju aldrig bra att äta medicin i stor mängd en lång period, inte i min värld iallafall. Jag tänker också att det finns en anledning till att det står på bruksanvisningen att det inte ska ätas mer än x antal dagar i streck eller att det ska överdoseras. Det ska ju vara "okej" om läkaren säger att det är det, men jag har väldigt svårt att tro att det inte ger någon påverkan alls på mamman/ barnet vare sig han "okejar" eller inte.Angående paracetamol eller inte så verkar det råda delade meningar om dess påverkan på foster/bebisar. Vissa studier visar på samband mellan paracetamol och ADHD, vissa visar att det INTE finns något samband. Det "senaste" var i alla fall att Läkemedelsverket gick ut rätt nyligen och sa att gravida KAN äta paracetamol. Därför har jag valt att tro på det. Dock ska man ju så klart vara försiktig och inte äta det i onödan (hur man nu vet om det är nödvändigt eller inte...).
Men alltså.. Jösses!! Vad synd det måste vara om dom, för att ni väljer de som är smidigast att lämna till (de som vill och kan ta vovven också) och dessutom de som känns bäst att lämna till.. Det är ju som sagt er situation, ni som ska åka och föda barn, ni som ska lämna barn och hund, er dotter som ska lämnas bort och därav erat val. Det känns ju som att valet är rätt självklart, kanske ännu mer om hon beter sig sådär :/Alltså seriöst. Svärmor var nyss hit, och skuldbelade oss för att vi inte har dom som nr 1 när det kommer till vem som ska få vara barnvakt under förlossningen.
Anledningen till att vi inte har det är dels att makens farmor och farfar har möjlighet att ha hunden också, vilket svärföräldrarna vägrar befatta sig med, och det innebär en mindre att kontakta och åka till innan vi åker till sjukhuset för vår del. Men även att vi har bättre kontakt med dem, om umgås oftare = känns bättre att lämna dottern där. När vi åker in till förlossningen så väljer inte vi barnvakt för att jävlas med svärmor, utan helt enkelt för att det blir bäst för oss. Det är liksom inget välgörenhetsprojekt som det handlar om för att göra svärmor glad, där och då handlar det om oss och vad som blir bäst för oss. Suck!
Just nu råkade dottern dessutom inte vara hemma, för hon är hos makens farmor och farfar för att hon ville dit. Då var det också fel, för svärmor hade ju inte blivit tillfrågad. Alltså allvarligt, om ilska kunde få ut bebis så borde jag börja få värkar snart...