Inget hål på hinnorna eftersom han ligger så långt ner så huvudet är ivägen, hon kom inte åt fick en tid för igångsättning nästa vecka ändå så då ser vi ett ljus ändå! Men hoppas såklart han kommer innan dess
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han kanske föds med segerhuva?!Inget hål på hinnorna eftersom han ligger så långt ner så huvudet är ivägen, hon kom inte åt fick en tid för igångsättning nästa vecka ändå så då ser vi ett ljus ändå! Men hoppas såklart han kommer innan dess
Cytotec är magsårsmedicin som inte är godkänd att använda vid igångsättningar egentligen, men vissa sjukhus använder det ändå av någon anledning.@Anna_Lillen härligt att det finns ett vräkningskontrakt! men vi håller tummarna att han kommer innan dess!
Kan man inte göra en hinnsvepning iaf, eller funkar inte det heller när liten ligger så långt ner?
@heartstring kom på att jag glömde fråga varför jag ska undvika cytotec? Har läst lite dåöigt om det har själv fåttvid en abort för massa år sen så känns lite märkligt att använda det vid en förlossning
Går man in på fass hemsida så står det tex såhär:Cytotec är magsårsmedicin som inte är godkänd att använda vid igångsättningar egentligen, men vissa sjukhus använder det ändå av någon anledning.
En bekant till mig fick cytotec vid sin förlossning och det höll på att gå riktigt illa för henne och bebisen och det finns flera fall som det.
Inget är ju egentligen ridkfritt, men det finns medel som är godkända att använda vid förlossningar och då ser jag ingen anledning att använda sånt som inte är godkänt.
Jag kan nog få fram mer info om du vill?
Åh, så tog det för lång tid att skriva ändringen!!Går man in på fass hemsida så står det tex såhär:
"Risk för bristning av livmodern ökar med graviditetens längd och vid tidigare kirurgi i livmodern, inkluderat
Ni som har ploppat och är två barnsföräldrar, är era tvåor snällare än era första barn var?
Iris är världens snällaste bebis om man jämför med hur storasyster Viola var
Sover hon i egen säng? Min dotter var omöjlig att ha i egen säng, hon vaknade så fort jag la ifrån mig henne hur djupt hon än sov.. Så hon fick sova i vår säng de första månaderna, det var det enda som gav bra sömn för oss alla tre. Visst vaknade hon och ville äta, men då var det ju bara att dra fram tutten och låta henne amma och sova vidareJösses, kvällsnattningen igår tog fyra timmar. Tre gånger lyckades jag få henne att somna men strax efter jag lagt ner henne slog hon upp ögonen och så var det bara att börja om. Mycket gråt blev det, stundtals helt otröstligt. Till sist tog jag till supervapnet - koralsången - och då tog det bara någon minut så var hon helt lugn.
Tyvärr har hela natten varit stökig och ingen av oss har fått mer än kanske fyra timmar upphackad sömn. Nu sover lilla knorvlan på mitt bröst och är så gosig hon bara kan, och då glömmer man snabbt de jobbiga stunderna (tack och lov). Förhoppningsvis är hon lugnare nästa natt, hon brukar inte alls vara så här knölig.
Vi har spjälsängen intill sängen med en långsida borttagen. Hon sover i babynest och jag ligger precis intill så jag kan alltid lägga en hand/arm om henne. Vi tar alltid upp henne när vi matar, eftersom vi flaskmatar, så det blir ju ett kritiskt "lägga ner-moment" efter varje matning. Oftast funkar det bra men just vid midnatt är hon svårsövd så det gäller att hon verkligen är redo innan man lägger ner henne om man inte ska behöva göra om hela sövningsproceduren. Fast så här svårt har det aldrig varit förut.Sover hon i egen säng? Min dotter var omöjlig att ha i egen säng, hon vaknade så fort jag la ifrån mig henne hur djupt hon än sov.. Så hon fick sova i vår säng de första månaderna, det var det enda som gav bra sömn för oss alla tre. Visst vaknade hon och ville äta, men då var det ju bara att dra fram tutten och låta henne amma och sova vidare
Jag hoppas att den här inte blir riktigt lika "på" nu när man har en storasyster att ta hand om också.
Vad skönt att hon gillar babynestet! Min dotter hatade sitt, hon skulle bara ligga nära intill. Där har man för att man gör sig till och syr ett självVi har spjälsängen intill sängen med en långsida borttagen. Hon sover i babynest och jag ligger precis intill så jag kan alltid lägga en hand/arm om henne. Vi tar alltid upp henne när vi matar, eftersom vi flaskmatar, så det blir ju ett kritiskt "lägga ner-moment" efter varje matning. Oftast funkar det bra men just vid midnatt är hon svårsövd så det gäller att hon verkligen är redo innan man lägger ner henne om man inte ska behöva göra om hela sövningsproceduren. Fast så här svårt har det aldrig varit förut.
Åh, jag håller tummarna för att det inte går över! Att du har bättre tur än mig med andra ord, mitt går alltid över igen.. Jag hoppas att du har en mindre envis bebis som lyssnar på sin mammas böner om att komma ut!Idag vaknade jag med lite molvärk som har tilltagit i styrka. Känns lite som mensvärk o magknip ihop, sitter en del ner över höfterna o ner i låren, känns som nåt är strypt för har inte full kraft i benen. Kissnödig hela tiden o känns som jag ska kissa på mig när.sammandragningarna kommer. Så nu hoppas jag att NÅGONTING är på G iaf men med min tur så har det säkert gått över om någon timme eller två....