Höstföräldrar 2011 del 2

Sv: Höstföräldrar 2011 del 2

Min lilla sessa
32884877.jpg
[/IMG]

Då har magflunssan gått laget runt här hemma :(
Hampus verkar fått det med tyvärr, fiser nåt så in i skogen illa o kräker lite mer än vanligt tycker jag...
Men är inte så påverkad annars som tur är.
Aningens jobbigt med amningen när man själv mår pyton!

Han älskar verkligen att hålla på med sina små händer o de är ÖVERALLT!
Hopplös att amma för han drar bort amningsnappen, kör in händerna istället o krabbar runt!
När vi kryat på oss från magsjukan ska han börja få lite smakportioner :)

Känner igen det där :) Ellas händer är i munnen heeeela tiden!!

Liten fråga till er alla. Hur länge ligger era i liggdelen på vagnen? Ella har snart vuxit ur sin :) Sen blir hon ju vansinnig om man fäller upp huven på vagnen så hon inte ser ut :) hon är så söt! Så fort man fäller ner den slutar hon gråta och blir super nöjd :) haha gulliga unge :love:

Här är några bilder som jag tog för en stund sedan! Hon älskar sin bitring som hon har i munnen hela tiden!! Usch vad gadsingarna kliiiiar!

e3.jpg

e2.jpg

e1.jpg

Såna söta tösabitar!

Det verkade vara falskt alarm på Hampus så han ha sluppit magsjukan!
Däremot ha han blivit duktigt snorig :( är det inte det ena så är det det andra ;)
Snoret rinner hela tiden på stackarn o känns lite varm ibland men ingen feber än iallafall..
Förmodligen förstoppad med pga ersättningen han fick i torsdags när jag va i Göteborg :(
Känns himla taskigt! Därav de stinkande fisarna :/
Hans pappa hade köpt sempers o den ska väl inte vara lika snäll mot magen som nan?
Nan har han fått nån gång innan nät jag Vatt iväg hos tandläkaren o så men det har inte märkts nåt på honom...
Hoppas det släpper på honom snart...

Kl

Idag har vi varit på BVC. Melker är 4 månader, väger 7195 gram och är 64 cm lång. Han helammas fortfarande, fast jag har börjat fundera lite på att börja lite smått med gröt, för att se om han sover lite längre.

Han har haft en period där han har vaknat efter 4-5 timmar och varit hungrig och det är inte riktigt likt honom. Fast det kan ju vara en fas också.. ;)

Annars bara flyger tiden iväg. Vi har haft dop som blev superfint. Hade bjudit 50 personer så det blev till att vara hos svärföräldrarna som har en mindre herrgård så det gick ju bra, men man var helt död efteråt...

Han sitter i matstol och har rullat runt från rygg till mage i nästan en månad. Det är snart inga bebisar vi har längre.. ;)

120206042.jpg

Dop077.jpg

Nån som förresten testat att ge ersättning typ bara nån gång i veckan? Han helammas ju, men det vore väldigt praktiskt om pappa kunde ge ersättning 1-2 gånger i veckan när jag tränar/rider. Jag är mest orolig för lilla magen, men det kanske går?

Vi har gett Hampus ersättning nån gång ibland, det ha varit ända sättet att trösta honom när jag inte varit hemma även om jag bara varit borta en timme.
De gångerna har han fixat det utan bekymmer.
Fick ju nu däremot en hel dag när jag va i Göteborg och det klarade inte magen av :(
Varit förstoppad, bajsade lite igår o det va alldeles segt...
Man är ju lite efter klok o det hade klart Vatt bra att gett honom lite några dagar innan med så han vande sig mer :(
Igår fick han katrinlommonpuree för första gången, som hjälp för magen!
Oj va han gillade det! Blev galen när jag inte vågade ge honom mer!

Tycker jag har mindre mjölk än innan!
När jag va i Göteborg pumpade jag flera gånger så det borde ju inte påverkat så hemskt mycket tycker jag..
Sen fick jag maginfluensa på fredagen men ammade ändå fast åt ju klart dåligt fre-sönd... Kan de tre dagarna med dåligt m mat ha påverkat så mycket??

Eller va egentligen snarare ingen mat alls i tre dagar :/
Vatten, piggelin glass och på söndagen några rån!

Vilka fina bebisar ni har allihop! :love:

Angående ersättning, så finns det ju de som är snällare mot magen, visserligen dyrare, men kan det ju vara värt om man inte ska ge så ofta. Våra har klarat av NAN väldigt bra, men så äter de ju det jämt. Finns tre varianter an NAN ersättning. En vanlig, en som innehåller Bifidus för magen och en där proteinerna är mer sönderspjälkade och ännu skonsammare för magen. (NAN1, NAN pro1 och NAN H.A.)

Här var vi på första babysimmet i måndags! Väldigt mysigt, även om Alex behövde lite mer tid att vänja sig på än Ida. Ida log hela tiden och tyckte det var supermysigt, medan Alex tyckte att det var läskigt med allt folk, men glömde bort det så fort leksakerna kom i vattnet.. :D

En bonusbild på två glada morgon bebisar!
424792_10150590079376173_718526172_9362341_1683917757_n.jpg

Tack för era svar!

e_lin_a; hur mycket ersättning gav ni vid dessa tillfällen? Vet inte riktigt hur mycket han behöver, eller hur mycket man vågar ge..

Han har iaf fått testa lite smakisar idag. Vår BVC rekommenderade att man kunde ge typ ett kryddmått av vår vanliga mat om de verkar intresserade men man ändå vill fortsätta amma. Så idag fick han typ ett halvt kryddmått sås och potatis (sådär..) och en halv tesked mosad banan (mums!).

Rätt roligt att se hur de reagerar!

Vi gav bara lite i början för att se om han fattade galoppen med flaskan först.
Sambon kände att det va viktigt för honom att kunna ge Hampus mat, ifall jag inte skulle kunna av nån anledning. Så första gången matade jag honom en stund sen tog pappan över i gav honom resten ut flaskan :) vet inte riktigt hur mycket det va...
Han va inte nöjd ändå utan åt mer av mig sen spydde han bra :/ Ett matvrak!
Vi har inte märkt av att han haft ont av ersättningen de gånger han fått den, förutom heldagen nu då...
Annars har han fått flaskan när jag ha vatt o tränat o han ha blivit ledsen.
Har nog egentligen inte varit hungrig, borde han inte varit iallafall, men är väl lite tröst när man är ledsen o inte mamma finns där...
Det har inte varit så mycket att det "konkurrerat" med amningen...
Men testa o ge lite vid amning o se hur han reagerar på flaskan först o vad magen säger?

Han fick en halv dl direkt efter amning en gång när jag trodde jag höll på att sina och då var det inga problem.

Bara jag som inbillar mig att det är värre för magen att ge ersättningen endast och då i större mängd (för jag antar att han behöver minst en dl för att bli lite nöjd..)

Aja, vi får testa helt enkelt! Tack! :)

Vilket charmtroll han är din Melker :love:

Theo har precis lärt sig göra "prutt-ljud" med tungan och tycker det är jättekul :D
Han vägdes in på 6980 gram som 4 månaders, ingen längd eftersom vi passade på att väga när vi var på föräldrargrupp.

Är det någon här som inte ska döpas?

Förresten... så här sover Theo nu för tiden.
Händerna bakom huvudet, precis som sin pappa :D

426561_186979071405320_100002796869229_213095_942768273_n.jpg

Hehe ser ut att sova så gott när de ligger så! Hampus sover med armarna rakt upp :)

Vi ska inte döpa honom, inte döpt storebror heller...
Funderade på att ha nån namngivningsfest, fest är ju alltid trevligt ;)

Vi ska inte heller ha något dop utan en namngivningsfest.
Tänkte vänta tills det blir varmt så man kan vara ute i trädgården.

Vi ska inte heller döpa, utan det blir väl någon typ av namnfest nu till sommaren då man kan vara ute i trädgården.

Theo har också en Pingu. Den bor i skötväskan och hänger alltid med på äventyr. Näbben är väldigt populär och brukar alltid bli plaskblöt :p

Ja, näbben ser väldigt inbjudande ut av nån anledning, tuggvänlig är den också.. :p

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 900
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar