Höstföräldrar 2011 del 2

Sv: Höstföräldrar 2011 del 2

:) men ja hade inte så mycket val. Hon slet så mycket att jag hade fått jobbiga sår så efter två dagar med både amma och ersättning så orkade jag inte mer.
Ska se om ja kan pumpa ur, gör rätt ont fr såren:( annars blir de duschen!

Jag har bytt ut två mål nu, lunch och kvällsamningen.
Hampus blev 5månader i lördags...
Hade egentligen inte behövt ge mat än, mer för min egen skull än för Hampus som jag vill sluta amma...
Tycker det är jobbigt, man är så låst o är
Han hungrig när man är iväg så är det mycket lättare att ge vanlig mat än att behöva gå undan för art amma... Han är en riktig långkörare med! När kompisarna är klara så får jag sitta typ 20 minuter till! En halvtimme är inget ovanligt...

Han älskar maten iallafall så det är ju skönt!
Blir vansinnig när det är slut och gillar att gosa runt med det i hela ansiktet ;)

Nu har vi varit i Västerås över helgen, åker hem idag.
Upp resan började inget bra, bråkade i över en timme sen stannade vi o köpte ersättning så vi skulle slippa behöva stanna hela tiden nu när han va gnällig...
Det va mest tänderna som va jobbigt för honom stackarn :(
Inga ha kommit ut än men de KLIAR :(
Efter halva vägen gick vi en sväng så han fick sträcka på sig, aldrig sett en gladare unge!
Gud va han skrattade!

Ha sovit i egen säng för första gången nu och faktiskt sovit hela nätterna! Första gången på två veckor!
Så ska testa det hemma nu..

Hampus blev 5månader i lördags...

Theo blir 5 månader idag :bump:
På onsdag ska vi till BVC och ta andra vaccinationssprutan :crazy:
Hoppas det går lika bra som förra gången.

548169_198493123587248_100002796869229_237411_378472202_n.jpg

Stackars Hampe fick feber av sina 5-månaders sprutor igår kväll :( hur länge kan de va hängiga av dom? Ligger på gränsen till feber nu med, 37,9'....
Lite ledsnare än vanligt...

*kl

Vi var hos lakaren pa 6 manaders koll och tredje omgangen vaccinationer i andags.
Grabben ar nu 70 cm och vagde in pa 9810 gram.
Han sitter sjalv nu (rekordet ar en tima utan att trilla) men kan inte satta sig upp annu.
Har en tand som tittar fram men tva till pa g. De har lurat i flera veckor nu men verkar inte vilja komma till skott.

Theo fick sina sprutor igår. Han var jätteduktig och blev bara lite lessen precis vid sticket, men det gick över snabbt.
Däremot blev han jättedålig på kvällen. Fick feber (38,7) och kräktes ett par gånger.
Han har varit piggare idag men har fortfarande feber runt 38 grader.
Lite gnällig och sover sämre.

Det hade jag aldrig hört talas om innan!
Googlade lite på det nu!
Funkar det? Han är jätte besvärad av tänderna stundvis men syns inget direkt :/
Har ju hållt på jätte länge!
Man ser ju liksom alla tänderna uppe framför tandköttet liksom som syns inte om några är på väg ner...
Han blir vansinnig om han inte får tugga på sina händer stackarn :(
Verkade inte finnas i Sverige att köpa, någon som vet varför?

Det hade jag aldrig hört talas om innan!
Googlade lite på det nu!
Funkar det? Han är jätte besvärad av tänderna stundvis men syns inget direkt :/
Har ju hållt på jätte länge!
Man ser ju liksom alla tänderna uppe framför tandköttet liksom som syns inte om några är på väg ner...
Han blir vansinnig om han inte får tugga på sina händer stackarn :(
Verkade inte finnas i Sverige att köpa, någon som vet varför?

vi köpte första gången när vi var i Norge och A hade väldigt ont i munnen och jag märkte stor skillnad på honom. Den norska var i flytande form och den som sambon köpte i tyskland var som gel. Jag har några i reserv så du kan få testa en om du vill :)

Kl

Visst går tiden otroligt fort? Helt plötsligt är de stora..

Vår lille är nu strax över 5 månader. Han var på BVC förra veckan, vägde då 8020 gram och var 67 cm lång.
Han ammas fortfarande till största delen, men har börjat äta en portion gröt (mums!) på kvällen.

Däremot har vi krånglat som tusan för att få honom ta flaska och ersättning vilket han alltid gjort innan.
Vi var nämligen i Göteborg igår och Melker skulle vara hos mina föräldrar. Då hade vi tänkt vänja in honom vid att äta ersättning en gång om dan (har endast fått enstaka tillfällen innan), så jag skulle slippa pumpa ut så mycket.

Helt plötsligt vägrar han. Och vägrar till och med dricka bröstmjölk i flaska.. Så det har övats hårt, mutats med äppeljuice och så vidare. BVC trodde han skulle äta när han väl blev hungrig och jag inte var i närheten. Vi var iväg 11 timmar igår, han drack drygt 1 dl bröstmjölk, så det fick bli gröt hos mormor och morfar.. Skitunge, jag som hade velat börja dra ner lite på amningen..

Men det hade gått jättebra, var nog mest jag dom hade svårt att koppla av. :angel:

I övrigt har han börjat sitta korta stunder utan stöd, och hoppgungan är just nu en jättefavorit.

En liten bonusbild, jag har för mig att det är några Ljungby-bor här?? :p

cb8bebed.jpg

Haha vilken tuff boddy ;) // En ljungby bo ;)

Hampus har börjat protestera när han får mat nu...
Innan har han ätit allt med god apptit men nu gör han såna grimaser o ser så äcklad ut!
Får till o med tårar i ögonen!
Inget mer än fruktpureer, bananer och gröt duger längre!
Majs äter han med men thats it!
Provat morot, potatis o palsternacka, sötpotatis, grönsaker o kyckling och igår fick han samma potatis som oss som jag mosade men nej fy va äckligt!
Nåt som era barn tycker extra mycket om?
Vill ju dra ner mer på amningen men blir ju svårt när han inte vill ha mat!
Nu får han lunch=Burkmat och kvällsmat=gröt....

Min lilla tjej älskar all mat, gröt osv förutom endel frukt purer! godast är nog palsternacka! men hon är vääldigt kinkig på att maten har rätt temp;)
Man kan ju alltid blanda i lite bröstmjölk om man vill.

Jack blev 6 månader igår! Helammas i princip fortfarande då varken gröt eller puréer går hem.. Rån, brödbitar, makaroner, ris osv går däremot bra så det får han som smakisar. Tokunge!
Ska försöka propsa lite mer för gröt å sådant för jag börjar jobba 70% igen från 2:a maj och då måste ju pappan hans kunna ge lite annan mat, känner inte att jag vill pumpa en massa då.

I helgen var vi hos mormor nere i Rydaholm (känner väl Ljungbyborna till ;)) och Jack var jätteduktig i bilen både upp och ner, bara han fick ha sin musik på! :D

Hi hi. Jack skippar bäbismaten och satsar på vuxenmat direkt :D

Jag känner också igen Rydaholm.
Passerade detta lilla samhälle i påsk när jag och Theo hälsade på min mormor i Värnamo. Inga problem med bilresan. Han somnar så fort bilen börjar rulla :p

Tibbe växer så det knakar, vid 5 månaderskontrollen var han 70 cm lång och vägde 7,5 kg. Han älskar att sitta med vid matbordet och äta. Den enda bebismat vi provat än så länge är gröt, i övrigt äter han samma som vi. Påskhelgen har varit riktigt bra med både omelett och våfflor. :d

02-1180.jpg

Vad han tycker om mat är inte svårt att se...

I övrigt har vi börjat på babysim, vilket han älskar! Han har stort självförtroende i vattnet, men tröttar tyvärr ut sig alldeles genom att stenhårt fokusera på att plaska så mycket som möjligt under badtiden. Detta medför ofta lite kinkande efteråt, men det är det helt klart värt.

På lördag blir han 6 månader, det känns helt sjukt att vi varit föräldrar så länge. Samtidigt känns det som att det aldrig kan ha varit på något annat sätt.

09-1187.jpg

Lika bra stallhjälp fortfarande. :D

Hi hi, Theo är precis lika hjälpsam han!!
Sover som en stock så fort jag går ut med vagnen.

Vi var på 6 månaders kontroll i måndags (10 dagar för tidigt :D)
Stackars liten trodde han skulle få spruta igen och blev så lessen när han hamnde på skötbordet och blev avklädd :cry:

Vikt: 8100 gram
Längd: 68 cm

Min lilla plutta i sin gåstol babysittern blev för farlig nu när hon sätter sig upp och hänger över kanten för att få tag i saker:)
Hon är nu 6 mån väger sist 7200, 66 cm lång
33027059.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 900
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar