Höstföräldrar 2011 del 2

Sv: Höstföräldrar 2011 del 2

Jo visst skiljer det sig, vår stora pojk kröp knappt alls medans brorsans tjej som är tre v yngre for runt som bara den!
Han har 62 i kläderna nu, nån 68 som måste vara lite små i stl.
Byxor är knappt 62 i än...

Åh va bra med uv nät!
Det borde man hitta på barnaffär som säljer vagnar va?
Uv badkläder ska vi skaffa med till dom...

Då ska du nog sattsa på att köpa 74 liten 80 någonstans tror jag.
Jo det borde finnas att köpa i barnvagnsbutiker;) mkt bra nät! Jag köpte med en väska att sätta mellanhandtagen med hårdbotten(som en korg) med ställ för flaska rummer även typ frukt och någon burk el så. på chicco vaggnen finns det även en hylla under vagnen med avtagbar typ gympapåse mkt bra. dels så behöver man inte visa vad man har under vagnen och man kan lätt ta med sig det utan att behöva packa om det mkt smidigt och skyddat!

Går det ha barnet emot sig i den vagnen?
Verkar ju toppen annars, den får vi kika på :)
Måste skaffa pass till honom med snart...
Så mycket man måste tänka på att ta med sig när barnen ska med!

Om du inte vill köpa en sulky ännu kan du ju kolla med resebolaget om man kan hyra. Vi ska åka med vår till Kreta i oktober och på alla de större reseföretagen som vi kollade på fanns det vagn att hyra på plats. Även säng och matstol. Kan ju vara värt att kolla upp.

Våra små är ju nu 5 månader (på torsdag) och de har nu 62/68 i kläder. De är något korta för sin ålder, men följer viktkurvan perfekt. Enligt lapparna i kläderna är ju 68 för 4-6 månader och 74 för 6-9 månader. Då borde ju 74 passa ganska bra om han är "normal stor".

Vi åker till stockholm på torsdag och har börjat få lite lätt ångest inför resa och packning mm. Nu bort ju hela min släkt och alla mina vänner där uppe så det löser sig ju ändå om vi glömmer något och vi får låna både vagn och resesängar till de små! :) Vår vagn hade ju aldrig gått på tåget så det är skönt att få låna. :) Men det är ju massor man behöver ha med sig. Men min mamma ska köpa en del saker så att vi slipper att bära med oss tex ersättningspaket mm

Åh kan man?! Det hade ju vatt kanon!
Vi pratade ändå om det i helgen när vi träffade min bror o hans familj.
De ska oxå dra med sig en vagn, deras minsta är två år men orkar ju inte gå så lång o kan ju va skönt att ha nåt o sova i på stranden :)
Vi sa ändå det att det hade ju varit bra service av bolagen att låna ut vagnar!
Måste jag kolla upp!

Vi ska upp till Västerås snart, har sambons familj där.
Blir trångt i bilen med vagn, hund o packning!
Tur deras kläder är små än så de tar ju ingen större plats :)

Googlade bara lite snabbt o verkar som att det ofta är lite skrangligare vagnar som man inte kan fälla ner i liggläge om man lånar på plats...
Kan tipsa brorsan om det, deras är två så är ju inte lika betoende av vagnen som vi kommer vara...
Vågar nog inte chansa utan tar med en egen, kikar lite på blocket efter en begagnad så man inte behöver lägga ut allt för mycket pengar på den...
Men ska ringa o kolla med Apollo iallafall :)

Kliar era barn i munnen mkt? min är helt galen och klar med fingrar och gnussar/tuggar på nappen sedan drar hon bort nappen och stoppar in handen i stället! hon är allmänt grinig med kan det vara tandsprickning redan?? minns ej hur de andra var! men vet att grabben fick första då han var ett år och tjejen var runt 6 mån.

Quinny Zapp ska ocksåvara väldigt bra...

Har ni kollat upp så att ni kan tidigarelägga några av vaccinationerna som kan behövas?

Precis samma här, lite allmänt småkinkig och tuggar på allt. Dreglar som en hel st Bernard också ;) Står att de tidigast får tänder i 3-månaders åldern (!) men vanligast vid 6 månader. Jacke är lite hård i överkäken men inget vasst än..

är slabbas det för fullt också. Allt sk tuggas på och framförallt Alex dreglar mängder! Men varken känner eller ser några tänder ännu.

Hampus har varit väldigt dreglig länge nu!
När vi va inne med honom för en förkylning trodde de att tänderna va på g men det är över en månad sedan o inga har dykt upp än...
Kliar o tuggar oxå mycket.

Han skulle hinna få sina vacc. innan vi åker. Kollade med BVC sist vi va där :)

Mmm vet att det kan ta tid..Men vet att det finns bebisar som föds med en el fl tandsingar! så de kan få tidigare än 3 mån;)
Min är en dregglis med helt galen när hon får tag i nå att stoppa i munnen:)
Mannens syster var 3 mån när hon fick sina men tror min lilla kan dröja längre kan ju börja klia mm flera mån innan tjejen höll på 3-4 mån innan det kom något men då fick hon 4 med en gång;)

I måndags blev Ella 3 månader! De firade hon med att första tanden tryckte sg fram!!! Känns tidigt men skönt att få en förklaring till mkt bajs o lite kiinkig.
Idag såg jag två till som håller på att bryta fram!!
Någon mer som fått tänder?
funderar på ammning när de får tänder, ni som är erfarna, är de ajjajajaj?!

Bjuder på två bilder på en glad tjej!!

Gladtjej.jpg

Ellaoj.jpg

Sötis :)

Jacke är hård där ena framtanden ska fram men den har inte trängt igenom än. Han har bitit ihop två gånger bara med dedär hårda och det kändes.. Hoppas han inte blir en bitare, förutom dedär två ggrna så suger han så det knappt känns.
En kompis till mig fick lov att sluta när hennes fick tänder..

Har nu varit på bvc o Ella har fått sina tre månaders sprutor. de gick bra men nu har vi fått en ny barnmorska för tredje gången. hon verkade så okunnig, hon påstod att bebisar i Ellas ålder. (3 mån ) ska sova vid två tillfällen per dag o då ca 30 min. Ella sover mkt mer än så, hur sove era på dagarna?
Ja trodde att de flesta bebisar på. 3 mån jollrade, skrattade o logmen enligt henne gör de inte de.... låter konstigt tycker ja!
gnällig jag verkar nu :) men hon visste inte ens om bebisar kan reagera på sprutorna :(

slut gnällt!!

Herregud vad bebisar luktar goooooooott!!!

Vilken skum sköterska ni fick den här gången. Angående sömn då sover våra (5 månader) mellan ca 10.30-13.30 , ca 15.30-16/16.30 och sedan en halvtimme- timme runt 18/18.30. Sedan lägger de sig för natten vid 20. Sover även en timme efter morgonmatningen.. Så har det varit sedan tre månaders ålder ca.

Hmm det är lite olika hur Hampus sover...
Vi har inga bra rutiner på morgonen ännu men idag vaknade han kl 7 av sambons väckarklocka *grrr!* Då hade han sovit sedan elva eller nåt sånt så ska inte klaga!
Aja han ville inte somna om iallafall så kl 8 gick vi upp.
Han somnade igen vid halv elva o sov i en timme ca.
Sen åkte vi till dagis o hämtade storebror kl ett o sedan in till stan så få sov han i typ 20 min, sover alltid i bilen...
Sen upp på BVC, matade honom på sambons firma, och körde hemåt igen vid tre tiden o då somnade han i bilen igen i typ 15min.
Sen tog han en powernap efter maten vid halv sju tiden o sov i typ 15min till... Sen har han varit vaken sedan dess, försöker få honom att somna för natten nu men han har lite ont i magen tror jag för ligger här jämte o sparkar för fullt..
Han har börjat sova mer ju äldre han blivit, när han vi som minst kunde han vara vaken från frukost till kvällen! Så är glad att han kan sova så mycket som han gör nu!
Enda fasta sovrutinen han har är efter frukost och vi har busat lite o så då brukar han somna en stund.
Är inga längre tider han sover...

Vägde 6620g idag och va 63cm lång.
Han ha växt väldigt mycket på längden o då har han inte gått upp i samma rasande takt som tidigare!
1kg upp på tre veckor.
Fick en broschyr om att börja med mat men sköterskan tyckte att jag kunde vänta länge med det eftersom jag verkar ha mjölk så det räcker till...
Men vi kommer börja lite smått ändå när han är 4månder, dels är det skönt att kunna ge honom annat än bröstet om man är ute o äter eller så och så kan ju sambon hjälpa till att Mata honom ibland med.

Längtar efter att han börjar sova hela nätterna...
Idag va ett undantag annars så brukar han vilja ha mat någon stans mellan två och fyra på natten och ett mål till vid sex tiden...
Har en vänn som måste sitta upp med bebisen hela nätterna, lägger hon ner tjejen sover hon kanske Max 15 min sen vaknar hon! Så hon sitter upp o sover och har mer eller mindre bröstet i munnen på henne hela natten sen har hon en pigg tre åring som är morgonpigg med, fattar inte hur hon orkar!

Mina barn har då sovit massor på dagarna, och långa nätter med. Stora hon kunde sova fyra-sex timmar i stöten på dagen med.. Sigrid sover längre på fm, ca en-tre timmar och sedan två sovningar till, minst. Nuförtiden somnar hon vid åtta-nio för natten men kan vakna och äta en gång efter ett par timmar.

Måste boka tid för vägning o mätning snart.. Sist, då hon fick sprutan sa sköterskan att jag nu kallar jag vid sex (tror jag hon sa) månader, vill du komma och väga innan dess så är det ju bara för skojs skull...
Hon är ofantligt tjock och rätt lång, och lat som jag är har jag struntat i att ringa och tänkt, nästa vecka. Men nu vill jag nog veta vad hon väger/mäter fem månader gammal.

Här är hon, för några veckor sedan, trött som vanligt på morgonen! :laugh:

FILM

Hon är en riktig goding med med en del humör, om hon inte får riva sönder tidningar hon får syn på illtjuter hon i falsett så det ringer i öronen! :D

IMG_4714.jpg

IMG_4703.jpg

IMG_4698.jpg

IMG_4597.jpg

Mm de måste ju vara olika. Ella tar många små små lurar under dagen och en lite längre., sen sover hon fr ca 24:00 - ca 8! de är skönt! sen sombar hon om och sover ca två timmar till sen är vi vakna ett tag :)
vi vägde idag o nu väger hon 6890 och är 64 lång :) stor tjej!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
732
Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka