Sv: Höstföräldrar 2011 del 2
Hmm det är lite olika hur Hampus sover...
Vi har inga bra rutiner på morgonen ännu men idag vaknade han kl 7 av sambons väckarklocka *grrr!* Då hade han sovit sedan elva eller nåt sånt så ska inte klaga!
Aja han ville inte somna om iallafall så kl 8 gick vi upp.
Han somnade igen vid halv elva o sov i en timme ca.
Sen åkte vi till dagis o hämtade storebror kl ett o sedan in till stan så få sov han i typ 20 min, sover alltid i bilen...
Sen upp på BVC, matade honom på sambons firma, och körde hemåt igen vid tre tiden o då somnade han i bilen igen i typ 15min.
Sen tog han en powernap efter maten vid halv sju tiden o sov i typ 15min till... Sen har han varit vaken sedan dess, försöker få honom att somna för natten nu men han har lite ont i magen tror jag för ligger här jämte o sparkar för fullt..
Han har börjat sova mer ju äldre han blivit, när han vi som minst kunde han vara vaken från frukost till kvällen! Så är glad att han kan sova så mycket som han gör nu!
Enda fasta sovrutinen han har är efter frukost och vi har busat lite o så då brukar han somna en stund.
Är inga längre tider han sover...
Vägde 6620g idag och va 63cm lång.
Han ha växt väldigt mycket på längden o då har han inte gått upp i samma rasande takt som tidigare!
1kg upp på tre veckor.
Fick en broschyr om att börja med mat men sköterskan tyckte att jag kunde vänta länge med det eftersom jag verkar ha mjölk så det räcker till...
Men vi kommer börja lite smått ändå när han är 4månder, dels är det skönt att kunna ge honom annat än bröstet om man är ute o äter eller så och så kan ju sambon hjälpa till att Mata honom ibland med.
Längtar efter att han börjar sova hela nätterna...
Idag va ett undantag annars så brukar han vilja ha mat någon stans mellan två och fyra på natten och ett mål till vid sex tiden...
Har en vänn som måste sitta upp med bebisen hela nätterna, lägger hon ner tjejen sover hon kanske Max 15 min sen vaknar hon! Så hon sitter upp o sover och har mer eller mindre bröstet i munnen på henne hela natten sen har hon en pigg tre åring som är morgonpigg med, fattar inte hur hon orkar!