Höstföräldrar 2011 del 2

Sv: Höstföräldrar 2011 del 2

* Kl

Nakenfis
32865801.jpg

Edit (Varfor blev den pytteliten tro?)

Ja det blev en bra bild till slut. Jag höll på att skratta ihjäl mig när sambon la sig på mage framför Theo med kameran. De såg så roliga ut när de låg där mitt emot varandra :p

Idag har vi varit på baby massage. Han orkade inte vara med hela tiden så jag hann bara knåda benen, sen sa han att han ville sova. På med blöja och kläder och sen somnade han på en sekund i min famn.

Ser ingen bild tyvärr! :(

Vimsan: När vi hade babymassage på föräldragruppen så tröttnade vår lilla kille också efter ett tag, men han vile gärna berätta för alla andra hur synd det var om honom först... :D

En liten bildbomb från lilla mig :D
Här rullar dagarna på allt för fort, tittar på Hampe och undrar vart vår lilla bebis tog vägen?!

Första gången han satt i egen stol :) Så stolt kille! Tittade snopet på mig när jag satte mig jämte honom sen blev han alldeles till sig! Har provat på hoppgungan med och han skrattade o älskade verkligen det!

421529_2794108525875_1053288730_3661756_1930841978_n.jpg

420376_2802931426442_1053288730_3664775_1670293030_n.jpg

Mys med storebror!

402286_2738549256928_1053288730_3640386_996937566_n.jpg

En karatespark får sparka igång dagen!

378458_2527723786423_1053288730_3540525_740381869_n.jpg

Alla sa att vi kunde då inte ha sån tur att vi får en så snäll bebis igen som storebror va.
Det hade de rätt i, hampus är nog till och med ännu snällare! :p
Han bara pratar o skrattar hela tiden! Är alltid glad o nöjd, enda gången han kan vara gnällig är om inte jag är hemma hos honom på kvällarna för då duger inte pappa riktigt :angel:
Han är så tidig med allt med! Vill helst stå upp mest hela tiden, går med benen om vi håller i honom och älskar att få besök av andra bebisar!
Då pratar han konstant med dom!

En rolig grej va när vi hade middagsgäster en kväll.
Hampus pratade o pratade.
Jag hade honom i knät o antog att han pratade med killen som satt tvärs över oss, hade fullt upp med att försöka äta så tttade inte så noga.
Till sist skriker han till som han kan göra när ingen pratar tillbaka med honom!
Då är det läsk flaskan han försöker prata med o blir så arg över att den inte svarar :grin: haha gullungen :love:

Hhihi vilket gulligt "karate-kid" :D

Vi mammor i föräldragruppen nöjer oss inte med BVCs träffar utan fikar hos varandra också :D Här provar Jack en bumbo hos en av mammorna, vi får bestämt skaffa en sådan vi också tror jag :)

417852_10150506519656619_648711618_9135094_2082842794_n.jpg

Någon av er som använder Bumbo?

Det vart ingen vacc i går som jag trodde tar det nästa v i stället så söta de är alla bebisar!
Jag har hört att de stolarna ska vara bra men alldrig provat tyverr.

Kl

Idag är det 1 år sedan vi fick vårt plus på Stickan! Tänk vad tiden går fort ändå!

Känns inte som så länge sedan man satt här o va orolig för missfall de första veckorna o nu är Hampe över en månad gammal! Så fort det har gått ändå, även om det inte kändes som det när man räknade veckor o dagar ;)

Hur kallt ska det va ute för att ni ska hålla er inne med bebis? Idag har vi haft runt -15'
och då känns det inget kul alls att dra ut :(
Är så illa tvungen för har pannrummet ute o eldad måste det ju verkligen nu!
Och hästarna behöver ju ut med...
Men har ställt vagnen i pannrummet där det är lite varmare iallafall...
Hade inte storebror varit hemma kunde jag sprungit ut när lillen sover men är han hemma vågar jag inte lämna dom själva.. Man vet ju aldrig och det kan ju hända nåt illa även om den stora bara menar väl...

Vi hade också -15 grader idag och jag tog med Theo ut.
Bäddade ner honom ordentligt i vagnen så han frös då inte :p

Förresten så slog han nytt sovrekord idag!
Somnade igår efter kvällsmålet kl 23:15 och sov till 10:00 i morse.
Å då väckte jag honom!! Annars tror jag brösten hade exploderat :o :D

Jag har en bumbo. har inte kunnat använda den än, hon är inte redo än :)
har hört att man ska hålla dem inne när de är mer än -15 då deras lungor inte är färdig uutvecklade än.
min lilla tjej är sjuk :( hostar o snörvlar! sover hela tiden.... väcker henne så hon äter men hon somnar igen :/ usch gör ont i hjärtat!

Så kan det nog vara. Det var just luften som fick mig att fundera på om han skulle med ut eller inte. Hade tänkt att ta honom i bärselen men det är helt uteslutet när det är så kallt. Så jag la filten och åkpåsen upp framför ansiktet så han inte andades in den kalla luften.

Det stämmer bra att man ska vara försiktig med barnens lungor när de är så här små. Vi har en babyvakt med temperaturmätare när de ligger ute i vagnen. Och det har hittills inte blivit kallare än -1 grad (utan filt för öppningen) inne i vagnen. Då tror jag att det var drygt 12-13 minus ute. Är väldigt smidigt att veta hur mycket temperaturen som de andas in är. :)

Det låter ju toppen!
Vi ska köpa en babyvakt, ska kolla efter en som har temperaturmätare.

Igår blev Jack 4 månader och det va dags för ett besök på bvc..

67,3 cm lång och 7190 gram!

Han börjar nu följa viktkurvan men fortsätter hoppa upp längs raderna på längdkurvan :D

Kl

Vi ska åka till Korfu i Maj, Hampus blir 7månaders när vi är där.
Någon som rest med bebis så innan som kanske har lite tips??
Funderar mycket på vad man ska ha med sig o så...
Letar efter nån lämplig lite sulky liknande vagn, vill inte dra med vår stora dit...
Men alla jag hittat är vänta från en, hade gärna velat ha honom mot mig..
Något tips på vagn?
Såg att de hade billiga i Ullared men de va ju med vända från en...
Måste vara tak över så man kan hänga över nåt när solen står på...
Ska nog åka till Ullared i mars så tänkte köpa lite kläder till resan där med så funderar på vad Hampe kan ha för storlek då...?
74 får jag upp om jag googlar på det att många har i den åldern, han ligger i mitten eller lite över på kurvan...
Har helt glömt hur stora de är i den åldern, vad de kan göra o så!

Lite nervöst att åka iväg med barnen!
Pappa fyller 60 så har bjudit med hela familjen :)
Så vi är ju några som kan hjälpas åt med dom iallafall!

svårt att säga vad de har för stl när de är 7 mån såå olika från barn till barn
Min grabb låg nog runt 74- då han var 7mån medans tjejen hadde 74 när hon var 2 år killar brukar ju vara större men kan skilja mkt endå min syrras grabb är 1 år och lika stor som min 3 åriga tjej. men 74 är nog vad de brukar vara;)
Jag har en chicco light way den tycker jag är bra och lätt om man måste bära!
Finns tak på den. går även att få i fullt liggläge. jag köpte uv nät till våran.
Jag är nöjd med den:)
Det är ju även mkt olika på barn vad de kan göra i olika åldrar men sitta kan han nog ev krypa sååå olika.

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "The show must go on", skriver arrangören bakom Falsterbo Horse Show på Facebook. Förutom att annonsera kvalstarten inför det försenade...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 900
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar