Tävling igår, sista MsvC för detta året! Började med lite halv-ohoh, kom på att jag glömt sporrarna och hann inte vända, men hade för mig att man får rida utan på regional. Så skulle dubbelkolla i TR, men den texten om att man inte behöver sporrar har ju fallit ur så hann bli lite nervös där ett tag
, innan jag efter en liten Buke-sökning hittade att den fanns med i ett tillägg
.
Första klassen kändes lite halvsegt, tyckte inte riktigt jag fick igenom honom i skolorna och hela högergaloppen. Sista förvända åt vänster och uppridningen på slutet var typ det enda jag var nöjd med och med tanke på att vi hade 60,0% sist för samma domare så förväntade jag mig inte så mycket, men det såg bättre ut än det kändes för en gångs skull
.
Ganska mycket 7or i traven, bla på vänsteröppnan, och 6,5 på båda slutorna! 7 på ryggningen också, sedan 6or i skritten och genom hela galoppen fram till mellangaloppen där vi fick lägsta 5,5. Men sedan 7or igen i vänter förvända och på ökade galoppen! 7 på gångarter, 6,5 på framåtbjudning, 6 på lösgjordhet, 6,5 på ryttaren och 6 på korrektheten. Totalt
63,83% vilket är nytt personbästa i det programmet!
11 av 20 starter.
Kommentar: "Flott häst som behöver bli mer eftergiven. Strävar för mycket uppåt idag"
Andra klassen bestämde jag att jag ville sätta lite mer tryck, och tyckte han svarade jättefint! Fick inte riktigt så fint flyt i halvcirklarna i traven som vi brukar ha men nöjd med galoppen framförallt. Sedan hade vi kanske fått bättre poäng om jag inte hade ridit på det där lilla extra, domaren tyckte visst det gick för fort men för framtiden känns det ändå bra!
Inledde med 7or på inridningen, mellantraven och vänsteröppnan men sedan nästan bara 6or i traven. Första bakdelsvändningen märktes det att jag inte hade sporrarna, han fastnade ett steg så där fick vi en 5a och sedan gjorde jag nästa ganska stor istället. 6,5 på vänsterslutan också. 7 på ökade skritten och sedan mest 6,5 i galoppen, 7 på första enkla bytet!
6,5 på gångarter, 6 på framåtbjudning, 6 på lösgjordhet, 7 på ryttaren och 7 på korrektheten.
64,33% totalt, 11 av 18 starter.
Kommentar: "Fint ekipage som behöver dämpa tempot. Höjer ofta nacken och sänker ryggen."
Jättenöjd med att ha kommit upp på samma nivå igen som vi var i början av sommaren efter att ha legat närmare 60% ett bra tag nu, och dessutom med mindre välvilliga domare än senast vi låg runt 64%
Nu ska vi avsluta med en LA:4 i helgen och sedan blir det hårdträning i vinter, så ska vi nog kunna vara med och tävla på riktigt i de här klasserna också!