Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det hjälper att tänka att jag ska rida en volt men sen bara fortsätta rakt fram istället.Öppnor är jättesvårt, men det finns bra tips att ta till.
Tusen tack!!Jag och Lilla M var på Vallentuna och red LA:3 idag. Han var snäll men stark, vilket gör att mina armar är helt sjukt trötta nu, och mina magmuskler... Precis innan vi skulle in kom en häst lös och det gjorde att han spände till ngt enormt. Och rädd för domarbordet blev han. Men i själva programmet skötte han sig fint, de avdrag vi får är för att han inte sätter in höger bak, blir rak i bålen och lägger huvudet på sned. 63,43 % är helt ok för ett program utan större missar, med en häst som jag nästan aldrig rider (och som det bestämdes i torsdags att jag skulle starta den här tävlingen på). Vi kom på plats 10 av 30!
Stort grattis till @PathOfClovers som vann klassen överlägset på drygt 70 %!
Jättetack!!!@PathOfClovers STORT GRATTIS!!
Jag tycker att slutor är myycket svårare än öppnor, då kan man ju böja och flytta mjed samma ben. Slutorna däremot, det verkar vara helt omöjligt att både böja och flytta... inte för att jag är någon expert på öppnor heller men har iaf lyckats komma upp i 7,5 enstaka gånger
För att inte vara för mkt OT kan jag meddela att jag ska ge mig ut igen för första gången på ganska exakt 3 månader till helgen. Tanken var ju att ta tävlingsuppehåll och kunna fokusera på träningen och komma tillbaka sååå mycket bättre. Känns dock inte som att det gått något alls frammåt under dessa månaderna men snart är ju säsongen slut så nu blir det tävling i alla fall
?
Hur fasen rider du slutor egentligen
Alltså, rider jag en högeröppna så använder jag ju högerskänkeln både till att skåla ur innersidan och att se till att hästen flyttar sig åt vänster. Men i en högersluta måste jag ju använda högerskänkeln för att hålla hästen böjd i innersidan samtidigt som vänsterskänkeln flyttar in bakdelen och får hästen att flytta åt höger = jobbigt