Hosta vad skulle ni gjort....

F

Fialotta999

Har en ponny som är inne på vecka 2 med snuva, har gått från klar till vit samt slemmig i halsen. Hostar vid ridning mest i början inte helt hysteriskt men lite då och då. Står på spån idag i öppet och frächt stall. Inga andra hästar hostar eller är snuviga.... Har bokat tid hos veterinär men vill gärna höra erfarenheter, tips.....

Sv: Hosta vad skulle ni gjort....

Jag hade bytt till torvströ, och gett ensilage istället för hö och sett om det hjälpte. Men det bästa är ju att ta ut vet så den kollar ifall det är en infektion...

Han äter hösilage och även om jag byter till torv så blir det väl tyvärr samma bekymmer eftersom resten av stallet använder sig av spån:confused:

Ingen som har provat med alger??

Har hästen hostat i 2 veckor är det ju vara bra att börja med att konsultera en veterinär, det finns ju en risk att hästen har en infektion. Ev. kan den även behöva lite slemlösande för att få upp segt slem.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 340
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!