Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trolltanken är nog av rent önsketänkande. Hoppas att du någon dag tar till dig den forskning som finns och faktiskt täcker efter HÄSTENS behov och inte dina egna. Jag tycker det är sorgligt att denna del av hästägandet blivit så bisarr, själv skäms jag ögonen ur mig de gånger min häst blivit för varm (och nej, en häst skall inte kännas VARM under täcket, det är ytterligare en sådan myt som gör att det står hundratals övertäckade hästar i stallar runt om bara i min stad)...
Min helklippta häst som står i kallstall har idag (-5 ungefär) på sig ett nättäcke från BoT och ett 180grams utetäcke över. Räcker mer än väl, jag hade lätt kunnat strunta i BoT-täcket men vill ha på det eftersom han känns lite styv och stum i kroppen.
hon har 4 täcken nej jag är inget troll
vid blåst eller regn blev han jätte stel och öm i hals och nacke så blir hals på honom. Pållen är 3 år och oklippt men har väldigt kort och tunn päls.
Har samma på sig i dag med, ca -5 grader ute, så här ser hon ut
Håller med!
Filippa99: läs på - för hästens skull. har du koll på vad fyr dubbla täcken orsakar i fråga om tyngd och hämmande av rörelser för hästen. vad finns det som motiverar såna lager. och varför i helskotta klipper du din häst om den är så oerhört känslig. INGEN häst behöver fyrdubbla täcken.