Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

1: 200 g Mark todd
2: 200 g horseware
3: 250 g riding house + 200 g wheater baeta hals
4: ofodrat amigo

3-4 minus, blåser och snöar

*kl*

1: 200 g Horseware Amigo med ofodrad hals

2: 200 g Horseware Rhino Original

3 & 4 (föl): Nakna idag.

Snö eller regn om vartannat, någon/några minusgrad/er och lite blåsigt.

Igår hade de samma + att även fölen hade fleecefodrade regntäcken på sig för då regnade det iskallt regn + blåste en hel del, hela dagen.

Om din häst har 650g täcke + 250g halstäcke på sig nu vad har den då när det är dubbelt eller 3 ggr så kallt?! Eller står hästen inne då? Förstår om hästen fryser, den kan ju inte röra sig om man lägger på den så här mkt täcken....

Min har fodrat Shire regntäcke, annars ser hon ut som en björn, men det är svårt att bestämma sig hur man ska hur man ska göra nu när det är så konstigt väder ute :P Inne har hon ingenting för stallet är stängt på nätterna o det blir ganska varmt, men bra ventilation dock :)

Förmodligen har hon 4 hästar med 4 olika täcken på sig. ;)

*kl*

Stoet har idag 150 g amigo thermotäcke och ofodrat amigo regntäcke över (oklippt)
Valacken har 400 g thermomaster med ofodrat regntäcke över (helklippt)

Idag har vi nog runt 10 grader och soligt, rätt fint väder.

Vet att valacken har alldeles för tjockt täcke egentligen men har tyvärr inte så mycket annat att välja på. Dessutom så är vädret väldigt ostadigt och konstigt, ena dagen 10+ och sol, andra dagen är det minusgrader. Försöker hålla koll på Smhi's hemsida så jag kan lägga fram täcke efter väder men det är svårt när man inte har ngt bra "mellantäcke".

Säger då bara det, täckestillverkarna gottar sig verkligen i människors okunskap gällande täckning av sina hästar....

Nu vet jag vad jag ska satsa på ;)

Kl

Min har ett 200g thermotäcke på sig och över det har hon ett ofodrat regntäcke.

Idag har det varit mulet och ca 5-8 grader, hon går i en pyttehage och är inte klippt men har tunn päls.

kl

1: 200 g Mark todd
2: 200 g horseware
3: 250 g riding house + 200 g wheater baeta hals
4: ofodrat amigo

3-4 minus, blåser och snöar

du kan väl aldrig mena att hästen har så många täcken på sig samtidigt:crazy:?
I sånt fall har jag bara en sak att säga: sök hjälp

Min häst har idag haft
ute: 200 gr amigo
inne: teddyfodrat täcke från Z-täcket

jag har ett 500 g täcke som är inne på lagning därför har hon så många, sen kommer hon att ha ett det+ ett 100 g som jag fäster halsen på

min har 100g täke tror ja det va,får ha ett me lite fyllning i och med att hon e klippt,
ettåringen har fodrat regntäcke,
2 åringe oxå, 7 åringen me, regntäcke.
Varför?
Jo för att om går ute 24 tim per dygn ännu, då det nybyggda stallet ej ännu e färdigt och för att det har nästan vart konstant skitväder i flera veckor,, bara regnar:cry:....

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 728
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25