Q
quint
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?
Står i inlägg 361.
Står i inlägg 361.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite ot men varför har du en konvalecent häst helklippt?
Lite ot men varför har du en konvalecent häst helklippt?
Häst 1: 420g HW täcke
häst 2: 370g HW täcke ( konvalicent )
150 grams Mark Todd
150 grams Horsewear
200 grams utetäcke med 200 grams wheaterbeta halstäcke
dimma, regn och blåser småspik straxt under 0
Håller helt med Miss Sixty! Hur kan du vet om hennes häst är för varm med ett 400grams täcke? Sa du inte nyss att man skulle se till individen? Hennes häst kanske behöver ett så tjock täcke av ngn anledning som du inte känner till.
Mitt sto går med 400grams täcke med hel hals när hon är klippt på vintern och temperaturen ligger runt -3 - 0grader och det måste hon ha då hon ha extremt känslig rygg och får ont annars för hon spänner sig och om det är ännu kallare kan hon få ett flecce el liknade under. Är jag då en okunnig hästmänniska för att jag har tjocka täcken då jag anser att det är vad som är bäst för JUST HENNE?
Frågan jag hade ställt var varför min häst har såna problem med sin rygg.
Min häst har också haft problem med sin rygg men konstigt nog försvann det mesta när hon fick bättre sadlar och bättre träning.I träningskondis klarar hon kyla otroligt mycket bättre än när hon är omusklad. Oavsett täckning eller väder.
Har man värmt upp hästen så pass i kroppstempratur att den är mjuk och varm i musklerna av bara täckningen har hästen febergrader. Hur kan en sådan prestera bra?