Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?
men den har säkert både dålig kondis och är otränad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo de är för varma. Jag bor på södra sidan av stan och har extemt korthårigt fullblod, hon står i ca 200g + ofodrat regntäcke. stoppar jag in handen är det lite varmt, alltså är hon varmare än min kroppstemp.
Så att dina hästar inte skulle vara VARMA under så mycket är skitsnack.
Du kanske vill ha de varma men stå då för det.
Blanda inte ihop äpplen och päron. Var har jag skrivit att det är fel att täcka hästarna, eller att klippa dem? Ingenstans. Det vet du också. Om din strävan efter att behandla dina hästar på bästa möjliga sätt övergår i misskötsel tack vare avsaknaden av kunskap om hästen som levande varelse är inte det något du kan beskylla mig för. Din hatiska argumentation tyder på känsloargumentation i stället för kunskapsargumentation.inte läst till inlägg för än nu. haha och nu ska ja typ va djurplågare oxå? bara för att jag inte låter mina hästar gå nakna när det är minusgrader ute, säkert tycker väl du inte att dom ens ska klippas.
jag svarade i en tråd där frågan va vad hästarna har för täcke på sig. kan du då förklara hur jag har skrytit om det? då måste ju alla som skrivit i denna tråd gjort de.
Bara för att det är ett s.k. tävlingsstall innebär det INTE att hästkunskapen är hög eller att någon bör ta efter deras behandling av hästarna. Det finns inget likhetstecken mellan att vara en god hästmänninska och tävla. Det finns till och med de som tror att de är proffs bara för att de tävlar på msv-nivå.och ang täckning i tävlingsstall som jag har varit i kan jag säga att de täckas mer än vad mina hästar gör. en av mina hästar stog med 300g+600g inne när jag köpte den. det var typ samma årstid som det är nu.
Kan du med vetenskaplig källhänvisning förklara vad som är lagom varmt för en häst? Både i lufttemperatur och luften mellan hästen och täcket? Annars vet du inte.och om dom nu är lagom varma under varför ska jag täcka dom mindre då för?
Ja? Med dessa sista meningar vill du vad? Bekräfta vad jag redan tycker? Om du annser vetenskap vara dumt kanske du skulle ge dig på den i stället för att försöka argumentera om någonting du inte är insatt och påläst kring?dom tränas å tävlas och klipps regelbundet, det är väl klart dom måste ha täcken på sig. annars blir dom ju kalla och stela.
så sluta kom med dina dumma kommentarer, tack!
Du kanske ser att det skiljer sig en del mellan mina hästar? det beror på att den ena är extra känslig
Knappt? Bevisligen orkade du. Samtidigt som du passivt medger att motargumentation inte finnes troligtvis till följd av den bristande kunskapsnivån. Men det är givetvis enbart spekulation från min sida.orkar knappt ödsla tid på att svara på dina inlägg men om du nu tycker att jag behandlar mina hästar illa så får du väl göra det. det bryr jag mig inte om ett dugg.
Har två fel någonsin gett ett rätt?om du nu tycker att jag behandlar mina hästar illa så får du väl göra det. det bryr jag mig inte om ett dugg. finns nog dom hästar som har det betydligt värre än mina.
Det är bara en av hästarna som är täckade med dubbla täcken. Hon är konvalicent och rör sig inte alls mycket och är helklippt. Den andra hästen har jag bara haft i lite mer än en månad.
Det är bara en av hästarna som är täckade med dubbla täcken. Hon är konvalicent och rör sig inte alls mycket och är helklippt. Den andra hästen har jag bara haft i lite mer än en månad.