HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är här nu om du är kvar?

Jag kommer vara här till och från ett tag till tror jag, vattenläcka i lägenheten ovanför så jag måste möblera om lite...
Jag ska ut och flyga idag så jag ändrade nu så kan du ta det vid tillfälle, skrik till när du är klar så ändrar jag tillbaka när jag återkommit till marken :D

Grrrrr, har bevakat en auktion av ett bra sto i flera dagar, la ett saftigt bud innan jag la mig igårkväll och vaknar till meddelandet att ägaren avbrutit auktionen. Det är andra gången den här veckan det händer! Så himla irriterande. Ska bara kolla på auktioner med buy out från och med nu.

Kom över denna nebulosa om någon skulle vilja testa en hingst med endast Aytac i stammen. Försöker få tag på vuxna hästar med bara Aytac eller Nelaria i stammen men det är inte lätt.. Finns inte tillsalu så har blivit att jag fått gå igenom avkommelistorna och skicka meddelanden igen :laugh:

När ni letar efter hingstar, vilken info vill ni ha i taglinen? Vad vill ni enkelt kunna se när ni bläddrar genom hingstar?

Jag tittar bara efter gp och confo, men inser att andra spelare kanske avlar med fler/andra mål.

Kom över denna nebulosa om någon skulle vilja testa en hingst med endast Aytac i stammen. Försöker få tag på vuxna hästar med bara Aytac eller Nelaria i stammen men det är inte lätt.. Finns inte tillsalu så har blivit att jag fått gå igenom avkommelistorna och skicka meddelanden igen :laugh:
Jag provar gärna honom sen.. Har ett asdon/aytac sto som kanske kan vara en bra försökskanin? Men hon fölar inte förrän om 5 dar..

När ni letar efter hingstar, vilken info vill ni ha i taglinen? Vad vill ni enkelt kunna se när ni bläddrar genom hingstar?

Jag tittar bara efter gp och confo, men inser att andra spelare kanske avlar med fler/andra mål.
total-gp, confo och snitt för en el ev två grenar (hopp/dress, race/end) och potentiellt speciella färger/bärargener

Jag provar gärna honom sen.. Har ett asdon/aytac sto som kanske kan vara en bra försökskanin? Men hon fölar inte förrän om 5 dar..

Om du inte vill ha fler garanterade bärare med Aphodiini först så kan det ju vara värt att prova. Jag väntar på att jag ska rabicanostoet ledigt så jag också kan testa men det är 8 dagar kvar :laugh:
Fick även köpa ett vuxet Asdonsto utan Nelaria och Aytac så ska prova den med, men den blev betäckt idag.. :p

GP, confo och specifik grenpoäng. Ogillar att behöva gå in på hingstar och räkna :angel:

total-gp, confo och snitt för en el ev två grenar (hopp/dress, race/end) och potentiellt speciella färger/bärargener
Snitt? Jag ska vara ärlig och säga att jag inte riktigt kopplade varför man använder snitt istället för den totala summan? Använder "alla" i HR snitt? Eller är det bättre att skriva ut totala summan om man vill att alla ska förstå?
Tack :)

GP, confo och specifik grenpoäng. Ogillar att behöva gå in på hingstar och räkna :angel:
Tack! :D

...hade vi en tävlingskalkylator någonstans? Och är den mindre bökig än att sitta och räkna själv? :p

Fick ett A-T sto nu på morgonen. Pappa 4VG och mamma 2VG - fölet 3VG. So far so good. Total-GP däremot, 698+716=688. MEN, gren-gp för endurance är exakt samma som mammans.

Av nån anledning känns det som en "bättre" häst när den har lite lägre total-gp men bra gren-gp. Man har liksom fler hingstar att välja på känns det som eftersom man inte behöver kompromissa ner det totala gp:t.

Nu var väl inte detta någon superlyckad outcome ändå, eftersom pappan hade rätt mycket högre gren-gp än mamman så det enda positiva var väl ett extra VG.

Beror på ras. Islandshäst nöjer jag mig med total-GP och confo, hos trakehner vill jag även se grenpoäng, helst även varje individuell siffra för dressyr (om det är dressyrhingst, alltså) i och med att det bara är tre där.

Beror på ras. Islandshäst nöjer jag mig med total-GP och confo, hos trakehner vill jag även se grenpoäng, helst även varje individuell siffra för dressyr (om det är dressyrhingst, alltså) i och med att det bara är tre där.

Okej, tack! Grenpoäng - total summa eller snitt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka