horsepulling videoklipp

Sv: horsepulling videoklipp

Är bara grymt imponerad över att grejerna håller! Måste bli rejält tryck när hästarna rycker igång det hela..

jag har hört 18 ton med en häst och ett timmerlass på snö..men det låter mycket.

Nordisen här gör samma skutt när han har fullastad remmalagsvagn, så stolt över honom då att han verkligen drar och inte ger upp.

Ofta så gjorde dom så förr att dom vattnade i slädspåren. Då var det inte alls svårt att dra ett sådant lass. I nerförsbackarna la dom ut barr från myrstackar för att bromsa upp lassen.

http://www.mypix.se/iframepic_evyko...MINRMCNE&CategoryID=&id=JNJQJNFPDSCRF0&page=8

Måste bli rejält tryck när hästarna rycker igång det hela..

Det är ju just det man absolut ska undvika när man kör häst. Det är ju själva grunden till hållbara hästar. Lassen ska segas igång annars gör man fel

Jo, det förstås. Jag har själv aldrig kört nåt timmerlass. Men jag har läst någonstans om hästar som ruckar loss slädar o dylikt. Dåliga kuskar mao.

kan vara skillnad på rycka loss och rucka loss... iallafall här i Sörmland. Rycka innebär att hästen "kastar" sig i selen, inte så bra för bogarna...:crazy: Rucka innebär (i min vokabulär) att hästen lägger sig i selen och drar loss lasset genom att omväxlande dra det år höger och vänster till dess det är loss, givetvis med hjälp av kusken.

Ja eller hur, och hur får de dem att ligga på plats? :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 823
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat