horsepulling videoklipp

Sv: horsepulling videoklipp

Hej snyggt draget helst med tanke på att det var två hästar på våg ,det var svårt att få två attdra tillsammans.Jag skulle tro att en vältränad fullgod skogshäst från förr skulle klara samma,jag har hört om ruggiga prestationer när det gäller att lossa och dra korta sträckor

jag har hört 18 ton med en häst och ett timmerlass på snö..men det låter mycket.

Nordisen här gör samma skutt när han har fullastad remmalagsvagn, så stolt över honom då att han verkligen drar och inte ger upp.

ej är den ensam när den startar remmalagsvagnen? Jag tror på 18 ton på isväg men den kanske fick hjälp att lossa ,om du läser timmerhästens bok får du läsa en del intresant

Fyyy f-n rent ut sagt. Finns det inget snabbare sätt att knäcka hästar tro? Man ser ju redan då dom kommer in hur stressade dom är. Nej tack för min del.

japp, men den väger inte så mycket, bara 1500. men jag ryser varje gång av beundran över hans "jävlar anamma" :)
han är väl tränad för detta alltså.

Till åke, om de knäckt hästarna skulle de inte dra. jag tycker det ser ut som om de vet sin uppgift, lika mycket som att min backar in själv mellan skaklarna gör dem det.

Tyckte inte det såg så harmoniskt ut direkt... Men det är otroligt att dom kan dra så mycket.

japp, men den väger inte så mycket, bara 1500. men jag ryser varje gång av beundran över hans "jävlar anamma" :)
han är väl tränad för detta alltså.

Till åke, om de knäckt hästarna skulle de inte dra. jag tycker det ser ut som om de vet sin uppgift, lika mycket som att min backar in själv mellan skaklarna gör dem det.

Då har du endel kvar att lära. :cool:

Vilka arbetsnarkomaner till hästar!!
Jag kan inte tycka det ser otrevligt ut, för kusken går ju inte på dem nåt nämnvärt.
Urhäftigt att se vilka olika dragtektniker de hade! Den ena använde bakbenen och den andra mer hängde sig på frambenen.. Det sägs ju att shirehästar ju ska klara att dra 5 ton ensamma utan större problem..
Men det klart det är skillnad när det rullar eller om det är släpa.

Fy f*n säger jag bara, ville inte ens se hela filmen, varför?? Men otroligt vackra hästar! :love:

Nej fy det där såg inte alls trevligt ut. Varför pressa dem till max? Snacka om slitsamt... Men de var otroligt vackra, ja...

Nej, jag tror inte det barbro. låt folk ha sin åsikt och bredda din vy istället för att haspla ur dig nåt så otrevligt och nedvärderande.
Du behöver inte gilla vad du ser, jag är själv skeptisk eftersom jag inte egentligen vet hur de tränas eller hur de har det annars. Men JAG tyckte det såg ut som att just dessa hästarna visste vad dem gjorde, precis som en timmerhäst som drar loss ett fastfruset lass. Eller min plutt som verkligen ger allt i en start. Det knäcker inte den häst som är tränad för det. Så sluta uttala dig kränkande om andra människors kunskap och tyckande.

Samma sak här nu när jag skulle visa gubben. Men sök på horsepulling.

Jag tycker att den som snigelfarmor postade var mycket mer harmonisk än den häst jag hittade..http://www.youtube.com/watch?v=FoCOewBy0tU&NR=1
Tycker att det ser väldigt jobbigt och stressande ut på denna filmen!

stackars hästar, men vackra var dem. Det kan inte ha varit roligt för dem och dra den tyngden och bli stressade och så..

http://www.youtube.com/watch?v=tTknqA-ykwY
Hästarna ser ju knappt ut och orka dra den tyngden, dessutom kan ju inte det vara bra för dem heller.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 823
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat