Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där är inga straff för inavel inlagt just nu, men det ska läggas in i framtiden att det kan ge sjukdomar har jag för mig. Men det är inget sagt om när det ska läggas in så du kan andas ut :)
Men puh, då kan jag andas ut! Såg framför mig en stackars trebent fölunge... Även om det känns olustigt ändå. :crazy:

Snart åtta år, så jag borde ju kunna få ett par föl från henne åtminstone? https://www.horsereality.com/horses/9256/melyn
Åtta är ju ingen ålder! :) Skulle det införas nåt åldersrelaterat som gör att stoet har svårare att bli dräktig eller nåt kan jag ju aldrig tänka mig att det skulle vara före de blir 15-20, om ens då, eftersom spelet ska vara realistiskt.

-----
Två föl idag. Första vart inget att hänga i granen direkt, nitlott på de flesta punkter. Dagens andra föl vägde dock upp det rätt ordentligt: https://www.horsereality.com/horses/286501/foal-doe-286501 :D

Själv fick jag denna lilla goding idag:
https://www.horsereality.com/horses/286629/foal-doe-286629
:love:
Bättre gp än mamma, och lika bra confo (3VG resten G). Hade hoppats på G+ på galopp vilket var anledningen till att jag använde den hingsten, men tyvärr bara vanligt G. Lyckas inte hitta någon avkomma till någon av hingstarna med G+ på galopp som nedärvt det, antar att stona drar ner/hingstarnas G+ är svaga. Nåväl, väntar några till föl efter samma hingst. Känns positivt att hingsten i övrigt inte dragit ner några stats hos fölet i alla fall. (mer än att mammas VG på shoulders blev G, men fick istället VG på Walk) :)

Senast ändrad:
Jag låg på ranking 4 igår och har bestämt mig för att dra ner rejält på spelandet så ser fram emot att rasa :D Har inte ens tagit hand om hästarna idag än eller varit med i några tävlingar, jätteskönt. Mission för idag blir att försöka bli av med de Akhal-Teke jag inte vill ha, det är 8 stycken så antingen säljs de idag eller så blir de till lasagne ;)

@Asko och @Hedinn , tack och lov, då kan jag andas ut! Var rädd att jag blivit blåst för jag tänkte "vem säljer en häst med så högt gp, och varför har hon haft flera ägare" :D

@Asko och @Hedinn , tack och lov, då kan jag andas ut! Var rädd att jag blivit blåst för jag tänkte "vem säljer en häst med så högt gp, och varför har hon haft flera ägare" :D
Ibland gör man fynd. Jag har tokfyndat märrar med hög GP som inte riktigt nått upp till röd rosett. För mig spelar det egentligen ingen roll ifall märra är 79,5% eller 80.0%

Ibland gör man fynd. Jag har tokfyndat märrar med hög GP som inte riktigt nått upp till röd rosett. För mig spelar det egentligen ingen roll ifall märra är 79,5% eller 80.0%
Det är sant! Och många avlar ju bara på conformation, så där får jag tacka och ta emot :)

Andra fölet för idag, ett jag designat. Märr GP627 (jag borde sälja henne), hingst GP665, ungen GP645 rätt nöjd med det. Första utställningen gav 79,838. Borde gå att få stjärna på henne också.
Har svårt att slita, mig från stoet. Hon har gett en dotter med GP654 och ett par sämre än de två. Alla (utom den nya) har fått stjärna trots att märra saknar sådan och så har hon kommit längst i tävlandet och drar in rätt fina pengar när hon är i tävlingsform, men stallet är fullt och jag vill köpa hästar :arghh:

Finns ett fint (fux, bläs, 3strumpor & ev. GP över 700) Trakhnersto på foundation i NA och jag kan inte köpa henne!😫😭 Ja ja, får skylla mig själv som har lyckats få överfullt i stallet..😡

Finns ett fint (fux, bläs, 3strumpor & ev. GP över 700) Trakhnersto på foundation i NA och jag kan inte köpa henne!😫😭 Ja ja, får skylla mig själv som har lyckats få överfullt i stallet..😡
Vill du ha henne? Jag kan köpa henne (till Asien) och hålla henne några dagar åt dig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 861
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 086
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 132
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 946
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar