Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man tycker hela tiden dottern i abonnemangsreklamen säger; "Hur säger man snopp på spanska".

Hon säger ju; " Hur säger man att man vill göra slut på spanska".

Jag fattar inte hur han får det till snopp.

Har skrattat mig igenom hela tråden :D Här kommer mina bidrag...

När jag var liten uttalade jag polarbröd som man uttalar polare haha mina kompisar hade väldigt roligt åt det och undrade jämt om jag var kompis med brödet...

Min farmor och farfar bodde länge på Möllan i Malmö och då åkte vi oundvikligen förbi en massa kebab- och falafelställen och sånt fanns inte där jag växte upp så jag frågade mamma en dag vad en falla-fel var :D

Min pappa har aldrig varit haj på datorer och när funktionen med säker borttagning (av usb) kom så kallade han det säker utlösning så det heter det fortfarande - vilket kan ge myyyycket konstiga blickar :laugh:

Min mamma har en barndomskompis som reste mycket i europa som ung och på en restaurang sa hon "I want to give my compliments to the cock" :rofl: ooops! Hon träffade senare en engelsman som hette Simon men nåde den som uttalade hans namn på svenska - för i en engelsmans öron blir det seamon :rofl:

När min syrra var liten uppfattade hon aldrig min farbrors namn (Arnold) så det blev farbror Ollon och det heter han än idag hahaha:rofl:

I radioreklamen från Offerta så sjunger de ju "oooofferta!" i slutet men jag tycker alltid det låter som "åååååfjärta" :o

Och en misheard lyrics... Afghanistan hade nån låt med i esc med en kvinna och en man som sjöng en ballad och en bit in i låten sjunger kvinnan når som låter som "it's analys the way" men i själva verket ska det vara "it ain't no other way" haha :p

Och en misheard lyrics... Afghanistan hade nån låt med i esc med en kvinna och en man som sjöng en ballad och en bit in i låten sjunger kvinnan når som låter som "it's analys the way" men i själva verket ska det vara "it ain't no other way" haha :p

Hehe, säker på att det var Afghanistan? ;):D

Kom på en till bara för att jag precis hörde den. One night in bankok har en rad där jag i alla år tycker att han sjunger "and the world's your oyster" men trott att det inte är det. Så visade det sig att så var det visst!

På radion sjunger han I got a noose for you, the sun is shining and you are through...

Verkligen tänkte jag, har mysmorden slutligen lämnat tv soffan och krupit in i radion?

I got news for you, Sun is shining and so are you

Nä det verkar inte så

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 484
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 208
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar