Hopputbilda

E

ettas

Hur gör ni när ni utbildar era unghästar i hoppning? Har Köpt en 5-åring som är grundriden, och inhoppad lite grann. Hur går man vidare? Finns det några bra sidor på nätet där man kan få tips och råd hur man går till väga för att det ska bli så bra som möjligt? Självklart kommer jag att ta hjälp av tränre och andra kunniga, men det vore ändå roligt att få lite kött på benen.

Sv: Hopputbilda

som sagt bra folk runt omkring sig är viktigt, sen så tycker jag det är jätte bra att läsa böcker, man får så mycket ideer och insperation. jag har köpt mig ett gäng "unghäst" böcker där inhoppning och vidare utbildning är en del av boken, det finns massor av bra övningar som under tidens gång blir svårare och svårare.

Att hoppträna en unghäst beror väldigt mycket på vad det är för unghäst man har att göra med, har den bra balans?, styrka? är den modig? lätt för att taxera osv, utefter det kan du sätta dig ner och leta efter hoppövningar som du tror skulle passa sin unghäst.

Min 4-åring är inhoppad och har gjort några starter på tävlingsbanan, med henne håller jag nu på att träna upp hennes styrka och balans på hinder, det är mycket travövningar med bomar och serier. framöver kommer studs och kombination komma in och även banor med linjer.

hoppas du fått lite tips. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka