hoppträning

D

dyrre

jag var och hoppade terräng igår men tog det rätt så lungt min häst blev inte flåsig eller annfådd. Tänkte åka på hoppträning idag men rida rätt lungt mest markarbete och gymnastikhopp. Ska åka och tävla hoppning på lördag. Tycker ni att det är för mycket att hoppa på den tiden? min mamma tycker att det är för mycket för min häst men jag tycker inte att det är det pga av att jag tog det lungt och inte ansträngde hästen

Sv: hoppträning

nja, en aning. beror ju givetvis vad du gör.

Hur gammal är hästen?
Hur långt har den kommit i sin utbildning?

Ett fullblodssto som är 13år men har haft föl och är igång sedan 2 1/2 månad. Hon har rätt bra kondition och alla tränare tycker att hon är i fin form för att ha ett 4 1/2 gammal fölunge. Hon har ingen fölsto mage kvar alls. om man rider en hoppkurs hoppar man ju båda dagarna.

Är den i kondis o inte unghäst, så ja. om du bara kör markarbete o pluttehinder. ska ni avlsuta m bana o lite högre bör du ju stå över. Det är ju bättre o träna en gång närainpå innan tävling än en gång närainpå efter tävling. tycker jag iaf...för innan tävling behöver man det ju som bäst.
o sen vila efter att du tävlat. o ingen tävling helgen efter.

Senast ändrad:

Nej, inte ett dugg för mkt förutsatt att den är i kondition vilket du sa att den var.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 804
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover