hoppträning

S

Sonita_lover

Heejsan!

Jag skuölle vilja ha lite tips om hoppträning! Jag har oftats ganska svårt att komma på vad jag ska göra! så dte vorre jätte kul om jag fick lite tips på olika tränings moment!

min ponny är en d-ponny på 146 cm.

Sv: hoppträning

Sök i forumet där finns det några sådana hör trådar har jag för mig! :D Lycka till!

Så vitt jag vet så är det ju bäst att oftast träna på låga hinder... Ska man hoppa högt så ska man bara göra det ibland... annars är det ju bra träning att rida på "bockar"(små hinder) och träna att byta galopp över eller landa i rätt... hoppas att du gillade tipsen:)

ja det är bara att du rider med mig (matilda) så kan vi tävla lite ha ha kompis!!:bump:
mitt hjärde är ju bra!!ha ha:rofl:

jaså ni har hittat hit!
Brukar köra mycket lydad när jag hoppar ex små banor med låga hinder och avsaktningar och så vidare och köra den i lite olika tempon
Kramar Malin (matildas kusin) :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 946
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar