Hoppsadel för hög manke?

Sv: Hoppsadel för hög manke?

Kieffer brukar passa på hästar med hög manke, själv hade jag en Zaldi till min pålle med extrem manke, men är ju olika hur hästen ser ut i ryggen.

Knapplån

Jag har en Kieffer till min polla som har ganska hög manke. det enda problemet med den var att den låg lite i bakvikt så nu är den iväg på omstoppning!
Om Kieffern ligger bra på din häst (förutom att den ligger i bakvikt) så kanske du kan bekosta en omstoppning av den!?

Diana Sellberg

Har också en häst med hög manke och har en Passier optimum hoppsadel som är super. Dyr visserligen men det märks att hästen trivs i den och inga bekymmer med rygg/manke efter det.

Ändrade din häst sig mycket i muskler osv när du köpt honom eftersom inte sadeln passade längre?

*kl*

Jag har en Dominus till min o den sitter kanon! :love: Hade Kieffer till min förra som oxå hade hög manke men den gav honom kotledsinflammation... :mad: Bytte då till Dominusen o den har varit toppen!

jag har en prestige arezzo:love:, några av dem andra prestige modellerna passade också, frank baines med.

hoss sin förra ägare red dem med butet o equipe, båda hoppsadlar.:p

Nu har jag äntligen hittat en perfekt sadel på honom. En equipe Linnea.:)

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka