Hoppsadel för hög manke?

F

Fjanton

Hej skall köpa en ny hoppsadel till en häst med hög manke, vad rekomenderar ni mig att prova?

Sv: Hoppsadel för hög manke?

Det är ju iofs inte bara manken som spelar in men min häst som har hög manke passar i Kentaur, Appaloosa, Frank Baines och vissa stubben sadlar.

'Min' har hög manke och har Prestige.
Dock är det ju annat som ska passa in också...

kieffer är ju iaf rejält "utskuren" vid manken så om den kan ligga bra så kanske det kan vara nått för en häst med mkt manke..

Jo vet att det e massor av annat som skall stämma men manken e det stora problemet.

Nån som vet hur Stubben sigfried e?

Stubben tycker jag inte är den ideala sadeln för höga mankar.
Jag har haft flera hästar med höga fullblodsmankar(bra sadelläge-sadeln ligger still) och har haft Passier,Pfiff,Kieffer,MoN och min nuvarande underbara Kentaur!

Du kan få köpa min sadel som jag hade på en häst med hög manke (passar inte på min nuvarande häst) om du vill.. :angel: Det är en Jaguar, väldigt trevlig sadel. :)

Min häst som har en rejäl manke har en Bates CC cair Caprilli. Passar som handen i handsken. Men den sadeln ligger även på min mammas häst som inte har så stor manke så det är ju mer än bara manken som spelar in.

Lycka till med att hitta sadel

Nån som vet hur Stubben sigfried e?

Min väninna hade 2 st Stübben sadlar visserligen var de ca 15 år gamla men har nu bytt till samma som mig. Hennes hästar har inte sådär jättemarkerad manke.

Du kan inte låna hem några sadar från din lokala ridsportbutik och testa?

Min häst har rätt hög manke och jag har en Bates Australia till henne.

Det bästa är väl om du åker till en auktoriserad sadelutprovare så hjälper de dig att hitta en sadel som sitter bra.

Min häst har rätt hög manke och jag har en Bates Australia till henne.

Det bästa är väl om du åker till en auktoriserad sadelutprovare så hjälper de dig att hitta en sadel som sitter bra.

Japp jag har kollat med sadelutprovare, ville bara höra lite tips. En bates har jag nu men den lyfter sig där bak å då trycker den på manken.

Har lånat hem en kieffer donau nu, den passar bra men är det någon som vet nått mer om dessa?

albion ligger väl på på hästar m hög manke

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka