Hoppövning för ponny & häst

A

Almeloue

Jag skulle vilja ha några lätta övningar (gärna serier) som man kan ha till både ponny, i detta fall en d-ponny och till en storhäst utan att behöva länga och korta hela tiden. Den enda som jag vet är 5½ som jag själv tycker är väldigt bra men jag gissar att det finns fler? :laugh:

En fråga till, hur gör NI när ni hoppar en 5½ med ponnier, hoppar ni i galopp eller kortar ni avståndet?

//Tack på förhand, Erika

Sv: Hoppövning för ponny & häst

Man kanske kan ha två hinder man ska lägga en volt mellan? Bra lydnadsövning, och man kan själv bestämma avstånd / storlek på volt.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar