Hoppnissarnas snacktråd

Sv: Hoppnissarnas snacktråd

Ska provrida en pålle imorgon för ev medryttaskap, spännande!!!!!

Jag ska börja med att rida honom i 2 veckor pga olika anledningar, sen får vi se vad som händer :) En kanontrevlig kille e. Sandro Hit - Flemmingh (samma kombo som Sandreo)

Kul med en ny häst :) även som medryttare menar jag.

Ush jag funderar och behöver ett råd.. anmälde mig till Perstorp nästa helg och ska rida de två sista klasserna..... man har alltså fyra klasser innan, jag rider femte o sjätte. Tänker att det blir en jättelång dag? vill ju vara hemma med familjen framåt kvällen :p 13, 19, 25, 22 st är det i klasserna innan så jag antar att det inte tar så lång tid men är ju ändå banbyggnad etc emellan. Det börjar 9 på morgonen. Det kommer ju bli att jag inte rider förrän tidigast vid 13 eller vad tror ni?

Hmm hade jag inte haft småbarn hade jag inte tvekat men nu...

Efter lite resonerande med mig själv så strök jag mig från Perstorp, jag är för bekväm helt enkelt. Tänkte att Båstad ska ha tävlingar i mars sen så det får det bli. Sen är frågan om jag vågar rida 110 i Laholm i början på april.....vill gärna vara med i Laholm men vet inte om jag vågar den höjden :nailbiting:

får se hur det känns i Båstad först i mars så det blir nog ok upplägg ändå.

Senast ändrad:

Åstorp har ju tävling v.8, kan du inte åka på den? :) Jag ska dit fast på Söndagen ;) Hoppar du avd B eller avd A? Alla avd B hoppar ju först så ska du hoppa Avd B så är du ju hemma i tid ;)

Ja jag såg det också, men nu är hästen 7 år så jag tycker avd B är lite tråkig och vill gärna rida avd A. Men tack för tipset ändå :)

Här har varit kanonväder nu hela förra veckan med plusgrader så jag behöver inte ställa av hästen som jag först funderade över. I lördags blev det lite studshoppning på schemat och igår red jag ut och det blev mycket galopp, nästan så pållen blev lite trött. Men det gäller att passa på nu när grusvägarna är mjuka och sviktande!

Nu får hon två vilodagar, på onsdag tänkte jag rida lite dressyr.

Jaha då så ;)

Jag va ute i skogen idag för första gången på nästan 2månader :p Helt perfekt, mjuka grusvägar och solsken! Pollehäst var helt överlycklig (och övertaggad :D)

Jaa gud vilket härligt väder det var idag :)
Fick helt klart vårkänslor när jag red!
35c20628926711e391f11213f82c8bd2_8.jpg

För övrigt är jag mycket nöjd med den form min häst börjar anta :)
pict1207_52f9167a2a6b222e1bfa6b71.jpg

Åh, jag vill rida på en strand! Han ser musklad och fin ut.

*kl*

Jag har inte hoppat så värst mycket på sistone då jag insett att jag måste lägga stort fokus och kämpa med min egen ridning på marken. Testade en ny tränare igår och fick en mängd aha-upplevelser och en trevlig träning utan stress och press.

Skuttar väl runt 1 meter den 30/3 tänkte jag och kommer träna hoppning sporadiskt fram till dess och satsa på markarbetet mer.

Jag ska börja med att rida honom i 2 veckor pga olika anledningar, sen får vi se vad som händer :) En kanontrevlig kille e. Sandro Hit - Flemmingh (samma kombo som Sandreo)

Nu har jag ridit honom i 2 veckor, sån fin häst :love: Verkligen! men han är till salu, så vi får se, ev. ska jag hoppa honom på lördag. Vi får se :)

Ska hoppträna en annan ny bekantskap nu på onsdag, ett mycket trevligt sto e. Rubinrot.

Låter kul-har du någon bild? :)

*kl*

Jag ska hoppträna nu på lördag. Hoppas jag kan fokusera på en bra galopp och bra ridning mellan hindren. Är nu i en liten svacka ridmässigt.

Han är jättemysig :love:

Kl
Ska som sagt hoppträna stoet imorgon, måste jobba på vägarna :p

Nu har jag hoppat stoet, så kul! Hon är 9 år men har inte hoppat uppsuttet på flera år så vi började lite försiktigt. Vilken inställning! Fantastiskt rolig häst :love:
Galopp, galopp, OJ ett hinder? JA!! :D Alla var mycket nöjda, jag, häst, hästägare och tränare :) Hoppas få med mig någon nästa onsdag som kan fota :)

Allt man behöver för att åka hem från träningen med ett leende på läpparna :)

*kl*

Ställde frågan i filmtråden också, med hänvisning till min uppladdade film.
Varför flaggar en del hästar med svansen när de hoppar? Min gör det jämt både vid löshoppning och under ryttare

Eller hur! :D
Jag vet inte varför de flaggar men om de gör det lär de inte ha ont i ryggen iaf tycker jag :p

Nej ont i ryggen har hon inte.
Mjuk och fin i muskulaturen :) Vilket hon inte var när jag köpte henne :/

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar