Hoppnissarnas snacktråd

Sv: Hoppnissarnas snacktråd

*kl*

Va på hoppträning idag och jag svävar fortfarande på små rosa moln :love:
L va så fin! Mjuk, lyhörd och otroligt välhoppande, inte bara hoppa på fart utan hon spände verkligen bågen och sköt iväg uppåt! Är också jäkligt nöjd med min ridning idag och det e inte ofta O_o
Så otroligt härligt att äntligen känna att vi är på rätt väg, även självförtroendet är på topp inför årets första tävling på söndag! :bump::banana:

Jaa vad härligt! Hur gick tävlingen idag då?

Jag och min pålla gjorde första hoppträningen på över 2år nu i veckan!
Det var superkul och takterna sitter i, även om jag själv har gått tillbaka en hel del ffa stilmässigt. Men det är ju bara att träna vidare, vore ju konstigt om allt var tipptoppp. Vi red dessutom för en ny tränare och hon var jättebra!

Jodå, nolla i 110 och 1 pet i 120 :) Men 120 rundan va bättre anser jag :p Film kommer på filmtråden ;)

Åh det måste kännas helt underbart! Att man är lite ringrostig är väl inte så konstigt, det kan man ju bli på 2mån :D Skönt att den nya tränaren funkade :) När blir det filmtajm då? :d

:D

Har ridit och pysslat med hästar o även jobbat proffisionellt med hästar i +20 år. Var dock dressyrare under tonåren och blev skogsmulle i vuxen ålder.
Först nu har vi tagit upp hoppningen då pålle tyckte det var roligare, vi behövde lite miljöombyte och att jag äntligen hittat en fantastisk tränare som jag litar på i vått o torr som har fått mig att ha roligt med min häst.

Från att, för ca 1,5 år sen, mest ha travat över bommar och sen travhoppat lite kryss till att sen få en stentokig häst som totalflippade var gång han såg ett hinder = börja om från början, så har vi äntligen funnit varandra i hoppningen och varit ute på mindre tävlingar och en massa P&J och hoppat banor upp till 80. :)

Även om jag tävlat upp tom 120 (för ca 15 år sen) så är jag def en "newbi"
Form är ju en "dagsvara" ;)

I onsdags (förra veckan) tränade jag för min gamla tränare (som då för 15 år sen) ... Gick väl sådär... Hästen sköter sej prima men piloten (jag) där finns ju verkligen mer att önska ;)

Hoppade 90 cm som högst, men tanken på träningen va "inför utomhussäsongen" så de va mkt tänka framåt och stor galopp mm ... "Enkla" linjer med långa avstånd eller bara enstaka hinder/linje ... Det är ju min största svaghet...
Jag är mkt bättre på att hoppa bana än enstaka hinder då man ju mer får en "rytm" i att hoppa bana. Tänker mer framåt osv...

men men är fortfarande anmäld till 100 och 110 den 8/3... Kan gå hur som ;)

En av våra minitävlingar i mitten på januari.
Hela 65 cm :nailbiting: Dock var uppförandet och tempo fullt godkännt (detta har varit vårt största problem då pålle är fd gallopör och tycker att allt kan hoppas i samma stil som man gör i häcklöp)

http://www.youtube.com/watch?v=kN7aPUuBhcE&feature=youtu.be

Ska hoppa en 80 på söndag så ska försöka att få någon att filma. Vi har kommit ytterligare en bit på väg sen filmen jag linkar till nu.

Kl

Igår hade jag hoppträning igen
Och oj vad mycket det hänt.
Jag vågar rida genom svängarna och har fått en mycket bättre kontroll på mitt överliv.
Igår låg fokus på eftergift och följsamhet. DEt kändes verkligen som om hästen flög över :)

Snart är det dags för årests fösta tävling! Ska bli så spännande

Såg ju trevligt ut. Enkelt och kontrollerat
Höjden är inte det viktiga i början, utan det är att få en bra känsla för både häst och ryttare

Ser kontrollerat och fint ut. :)

Rugge: Härligt när man själv märker framstegen.

corzette: Det går nog bra!

Kl
Hoppat den svarta skönheten igen, stoet :love: Förra gången hoppade vi några linjer och försökte komma rakt på. Idag hoppade vi t.o.m bana! Hoppade först 3 olika linjer och sen en bana med dessa tre + en kombination, och vi ba' satte ren! :banana: Det är lite vingligt men hon bjuder fint! På lördag ska vi köra lite markarbete. Har en film från ikväll, ska se om jag får upp den i filmtråden :p

He he, jag har suttit och gått igenom filmen och jag är ju liiite petig ;) Jag håller henne ganska mycket eftersom hon är vinglig och osäker, men jag kanske vågar lägga upp den ändå :p Det finns ju en anledning till att jag rider som jag gör även om det inte ser optimalt ut :cool:
Då kommer den snart här istället!

He he, jag har suttit och gått igenom filmen och jag är ju liiite petig ;) Jag håller henne ganska mycket eftersom hon är vinglig och osäker, men jag kanske vågar lägga upp den ändå :p Det finns ju en anledning till att jag rider som jag gör även om det inte ser optimalt ut :cool:
Då kommer den snart här istället!

http://youtu.be/7kW-QQZziiY

Tack! Nä, det är väl inget fel direkt :) Hon ÄR jättefin Fick dressyrdiplom som 3-åring.

Ok, så jag fegade ur i sista sekund igår och hoppade bara 70. Dock en felfri runda, så är nöjd ändå.
Kompisen filmade en suddig runda åt mig, ska se om jag får upp den snart.

Bättre ta det på den höjden det känns tryggt så man får en bra runda. Grattis till felfri ritt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar