Sv: Hoppnissarnas snacktråd
KL
Jag är dressyrtant ut i fingersptetsarna, och har hoppat väldigt sporadiskt under dom sista två åren (en av anledningarna till varför jag köpte just den häst jag har nu var att han gillade att hoppa åxå då var jag lite modigare, men sen vart det fokus på dressyren och jag kände att jag ville ha honom lydigare där innan jag hoppade och nu har vi då börjat lite smått med hoppningen igen)
Har hoppat nåt språng flera ggr i veckan just för att avdramatisera det hela, han blir väldigt taggad men nu har jag vågat rida lite mer, det som funkar bäst är superdupermjuk i handen och sitta överdrivet tillbaka, då funkar det bäst
Vid ett väldigt svagt tillfälle så råkade jag anmäla mig till dels en klubbhoppning (70 och 80 cm) samt en lokal 80 och 90 cm (mest troligt skippar jag nog 90cm väl på plats, om det nu inte känns sjukt bra)
Nu när det bara är 2-3 veckor kvar kommer paniken krypande, vad har jag gett mig in på :O
Han har tävlat 90-1 m förut och löshoppar utan svårighet 150 (hoppar även ut från ridbanan om han vill (140cm staket)
Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, antingen att få höra att det är såpass lågt att det kommer gå bra även om vi inte hoppat överdrivet mkt senaste tiden eller en kommentar om att jag verkligen inte borde tävla då vi inte tränat regelbundet (hoppning alltså)
Det här är från första sprången efter uppehållet, innan jag kom på hur jag bäst skulle rida, men blir han taggad så blir det såhär..
det här är från innan hoppuppehållet, hindret ligger på 90cm (vi har hoppat 105 som högst tillsammans)
Så vad ska jag göra, köra på eller stryka mig :P